Gå til innhold

– En av tre Iphone er hacket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns bare det blir litt feil å klage på at man er låst til restriksjoner, når man velger å kjøpe dette selv, fullt klar over hva det innebærer. :)

Blir litt som å kjøpe en BMW, og etterpå klage at den ikke går til 300, fordi den er elektronisk sperret på 250 (noe nesten alle BMW-er, Mercedeser og Audier med såpass kraftige motorer er).

Lenke til kommentar

Hehe, hadde jeg betalt for 250 hadde jeg vært fornøyd, hadde jeg betalt for 300 hadde jeg.. mest sannsynlig ikke kjøpt bilen! :)

Såklart, jeg skjønner hvorfor Apple har ett krav om registrering, og at AT&T vil tjene så mange penger som mulig, men når de velger å drøye så sinnsykt med å la oss bruke telefonen lovlig da bør vi kunne få gjøre det som må gjøres for å bruke den her i landet! :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Hehe, hadde jeg betalt for 250 hadde jeg vært fornøyd, hadde jeg betalt for 300 hadde jeg.. mest sannsynlig ikke kjøpt bilen! :)

Såklart, jeg skjønner hvorfor Apple har ett krav om registrering, og at AT&T vil tjene så mange penger som mulig, men når de velger å drøye så sinnsykt med å la oss bruke telefonen lovlig da bør vi kunne få gjøre det som må gjøres for å bruke den her i landet! :)

Men for å dra ditt argument inn i kontekst med det som faktisk er topic, så har du heller ikke betalt for en opplåst telefon, du har betalt for en mobil bundet til et 2-årig abonnement. Det at de drøyer med å slippe mobilen i Norge gjør det jo ikke mer lovlig for deg å hacke mobilen og bruke den for noe du ikke har betalt for.

Lenke til kommentar
Men for å dra ditt argument inn i kontekst med det som faktisk er topic, så har du heller ikke betalt for en opplåst telefon, du har betalt for en mobil bundet til et 2-årig abonnement. Det at de drøyer med å slippe mobilen i Norge gjør det jo ikke mer lovlig for deg å hacke mobilen og bruke den for noe du ikke har betalt for.

Det er da ikke ulovlig å låse opp (eller "hacke") en iPhone for bruk i Norge. Selvfølgelig mister du rett til garanti fra Apple, men ingen lov blir brutt! Hvis du er uenig, vennligst vis til hvilken lov vi som har gjort det bryter?

Edit: Dette gjelder forøvrig i Amerika også, det er lov å låse opp iPhonen sin "over there" men du mister rettigheter til garanti fra Apple.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...