Gå til innhold

overklokking av celeron 667mhz ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt uvitende når det gjelder overklokking. Har lest artiklene deres og skjønner at dere har greie på dette.

Har en Fujitsu Siemens Scaleo med hovedkort: M6TWG.Prosessor:Intel Pentium111 Celeron 667mhz. Minne:256/pc100- Kan denne maskinen overklokkes,og til hvor mye? Hvordan gjør jeg det og hva må jeg kjøpe ? tenker på vifte -strømforsyning osv.

På forhånd takk!

mvh

Reidar Isaksen

[ Denne Melding var redigert av: reidaris på 2002-01-08 20:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må åpne PC-en og flytte på en liten dings som sitter og lager kontakt mellom to og to pinner som står på rekke inne på hoved kortet. den er lett å se fordi det er ca 20 pinner tilsammen, ikke flytt mer enn ett hakk om gangen, så starter du maskinen og ser omm den går stabilt , hvis den gjør det så kan du prøve ett hakk til, osv. vifta er sikkert go nokk til litt overklokking, fordi det er fronside bus overklokking du skal gjøre, og da er det chipsettet som begrenser deg. hvis noe låser seg så sett dingsen tilbake slik den sto. lykke til.

Lenke til kommentar

Du kan laste ned nye bios oppdateringer, hvor de har rettet opp og fikset litt feil og mangler i hovekortet sitt program.

Om du få overklokket noe i biosen kommer ann på hva slags hovedkort du har, kammeraten min sitt jetway kort med støtte for prosessor opp til 450MHz, må man flytte på en jumper for å velge om man vil ha 66Mhz som standard eller 100MHz. Fra 66MHz bussen kan han gå maks opp til 83Mhz tror jeg og i 100MHz sitillingen på jumperen kan han gå opp til 133MHz.

Men som sagt det kommer ann på hovedkortet. Du har sikkert en brukerhåndbok eller noe gjemt godt bort, der bør det stå ossen du justerer bushastigheten. Hvis ikke går det sikkert ann å laste ned en bruksanvisning fra Hovedkort produsentens hjemmeside.

PS: Har aldri hatt intel! Har kjørt b-vare helt fram til jeg kvittet meg med en K6 2 prosessor. Men nå er det jo amd som er kongen så derfor blir det amd i framtiden også.

Lenke til kommentar

HEI

og takk for svaret.

Beklager, men jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting.

Men når jeg går i bios og velger "Frequency Control" kan jeg forandre på

CPU/DIMM/PCI Clok

fra 66/100/33mhz i dag til 68/102/34mhz og75/112/37mhz--

CPU Ratio fra 3 i dag opp 0,5 til 6,5--altså 8 instillinger ,er det volten?

Hovedkorteter en Biostar Group-model M6TWG.

Prøvde og forandre til 75/112/37mhz og da skvatt den opp til 750mhz uten og

gjøre noe annet.Er jeg på riktig veg, hva med volten? Håper på hjelp videre

Lenke til kommentar

CPU Ratio er klokkedoblern eller multiplier som den også kalles. Den multiplisert med busshastighetenn gir prosessorhastigheten (10*66,7MHz=667 [CPU ratio*FSB{CPU heter den i biosen din}=CPU] på din prosessor originalt). På Intel sine prosessorer er CPU Ratio låst, så hvis du stiller på den vil det ikke skje noe.

Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V

Taisol CGK760

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @139,8MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-14 00:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...