Tanner Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg fant ikke noe annet forum å skrive dette på, så jeg bare skirver det her, og vis det blir for galt, vil det bli flyttet uansett. men, problemet mitt er: når jeg skal laste ned torrenter, må jeg har et program, som foreksempel Utorrent. men vis jeg bruker det til å laste end med, krasjer internetet gjevnlig. datamaskinen kobler seg automatisk opp igjen, og fortsetter nedlastingen, men dette er veldig irriterende. siden jeg lar andre "internett ting" stå på samtiding, som da får denne irriterende meldingen: Connection Lost" HJELP Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Prøvd å bytte program da? Til f. eks. BitTorrent? Lenke til kommentar
gholie Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Høyrest ut som at du bombarderer ruteren din med alt for mangen tilkoblingar på eingong. Det du må gjere er å sette ned antal tilkoblingar til eit langt lavare tal. Det kan også vere greitt å sette ei maksgrense på uploaden din, har sjølv erfaring med at om den er for høg så stopper heile nettet opp. Du kan stille alt dette på Preferences -> Connections ( Eller noko liknande, huska ikkje heilt. ) Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Prøvd å bytte program da? Til f. eks. BitTorrent? Har prøvd andre ja, ikke brukte bittorrent før, husker ikke hvorfor jeg begynte med utorrent. men skal prøve trikset til han andre som har svart nå =) Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Høyrest ut som at du bombarderer ruteren din med alt for mangen tilkoblingar på eingong. Det du må gjere er å sette ned antal tilkoblingar til eit langt lavare tal. Det kan også vere greitt å sette ei maksgrense på uploaden din, har sjølv erfaring med at om den er for høg så stopper heile nettet opp. Du kan stille alt dette på Preferences -> Connections ( Eller noko liknande, huska ikkje heilt. ) kan du forklare hva jeg skal gjøre her? Lenke til kommentar
Stream Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg opplevde problemet du beskriver når jeg benyttet BitComet som klient. Hjalp ingenting å endre på antall connections eller sette limit på up/download. Byttet så til uTorrent og har ikke lenger noen problemer. Lenke til kommentar
FredrikFtw Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Preferences -> BitTorrent Prøv å juster litt på connections der. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Preferences -> BitTorrentPrøv å juster litt på connections der. Kan du forklare HVA jeg skal froandre på? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) endre max connections til et lavere tall. Prøv med 100 connections bare for å teste. Lavere om det ikke går (0 = unlimited, så ikke gjør det). Om det ikke blir bedre, be ISPen din sende deg en ny ruter. edit: Du er ikke på rett sted på bildet ovenfor. Let litt så finner du det. Endret 31. januar 2008 av Zappy Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 endre max connections til et lavere tall.Prøv med 100 connections bare for å teste. Lavere om det ikke går (0 = unlimited, så ikke gjør det). Om det ikke blir bedre, be ISPen din sende deg en ny ruter. edit: Du er ikke på rett sted på bildet ovenfor. Let litt så finner du det. Skal prøve når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg må følge litt med på denne. Tror jeg har samme problem Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 endre max connections til et lavere tall.Prøv med 100 connections bare for å teste. Lavere om det ikke går (0 = unlimited, så ikke gjør det). Om det ikke blir bedre, be ISPen din sende deg en ny ruter. edit: Du er ikke på rett sted på bildet ovenfor. Let litt så finner du det. Prøvde, hjelper ikke =( Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) endre max connections til et lavere tall.Prøv med 100 connections bare for å teste. Lavere om det ikke går (0 = unlimited, så ikke gjør det). Om det ikke blir bedre, be ISPen din sende deg en ny ruter. edit: Du er ikke på rett sted på bildet ovenfor. Let litt så finner du det. Det er da riktig der han er? Står som følgende: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Global Bandwith Limiting Upload Maximum uploade rate (kb/s): [0: unlimited] [] Automatic [ 0] [] Alternate upload rate when not downloading (kb/s): [ 0] Download Maximum download rate (kb/s): [0: unlimited] [ 0] ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg synest det ser ganske så riktig ut. Edit: [] = lukene du skal huke av Endret 1. februar 2008 av xitto Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Han må begrense uploaden også, men det vil som regel ikke få han til å miste tilkoblingen. Vel, det kan vel være begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå