paroa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei, jeg har en Golf 1994 modell som jeg kjørte med igår. Igår var det veldig glatt her hvor jeg bor og jeg begynte å spinne. Når jeg fikk et turtall på mellom 6-7k så stoppet motoren og den vil absolutt ikke starte igjen! Er det noen som har en idè om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 hehe.. spennende... Hva legger du i at den absolutt ikke vil starte? hva slags lyd kommer det når du vrir om nøkkelen? Du sa 6-7000 o/min.. Gikk du amokk på gasssen? det hjelper ikke og spinne... Det første jeg tenkte var at nå har du spinni i filler differensialen, men du rakk vel ikke komme så langt En ide kan være at reg.reima har hoppa over eller ryki så alt har butta og står bom fast.. For håpe det ikke har skjedd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Stoppet den brått, og er helt død? Coilen går av og til på disse (forutsatt at du har bensinmotor, seff), så det kan være den. Fortell litt om motor, kmstand etc. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg fant ut av det igår kveld. Jeg sjekket gnist, og det var gnist. Så sjekket jeg bensin ved å skru ut slangen inn til forgasser og sette på tenning. Det kom bensin ut. Så skrudde jeg av luftfilteret (?) og helte nedi bensin, da startet den! Den døde imidlertid med engang. Så tenkte faren min at det var en flotør som hadde hengt seg opp eller lignende. Da så han en kontakt som ikke satt i, han plugget i kontakten i forgasseren og alt fungerte som en drøm! Det var noen sensorer eller elektronik som styrte "flotør" opplegget. Kontakten til den hadde ristet ut. Den hadde tydeligvis aldri vært klipset skikkelig på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det er nok ikke forgasser på denne, enten TBI eller MPI (avhengig av motortype). Uansett, den sliter litt dersom en kontakt ikke er koblet til. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Et tips; Om du spinner, ikke ta den opp til 7000rpm, det funker sjeldent med FWD/grevlinger.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Det fungerer ikke i det hele tatt nei, men du så morsomt! zanta: Det het noe sånt som Bosch monojetronic eller noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå