Gå til innhold

Kjøpe mac pro til min kone

wotg

Anbefalte innlegg

Min kone trenger ny maskin. Hun bruker fortiden pc, men hun driver bla. mye med foto og da synes jeg mac fungerer bedre. Hun har dog mange spill, sims 2, zoo og rollercoaster tycoon osv. på pc så hun trenger å ha en dual boot med med vista også. Bør jeg få installert 32 eller 64 bit vista?

Finnes det gode pci lydkort som fungerer på mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er eg ikke sikker på om de nye mac proene har pci ingang lenger, da pci express har tatt over, men det finnes mange gode firewire lydkort til mac OS X.

For og spille litt spill og slikt og holde på med bilder, er forsatt en mac pro meget overkill.

en vanlig iMac 20" eller 24" med mellom 2-4 GB ram, burde gjøre susen. Crossover burde også takle disse spillene, men sjekk på crossover sine sider om de står noe om spillene du har tenkt og legge inn (crossover er som og instalere et spill på en liksom datamaskin(, men som kjører native(med full styrke) grunnet samme arkitektur).

Funker like bra som vista i mange tilfeller og er et bedre alternativ om det bare er 2-3 programmer du trenger som kun finnes til windows.

Om du velger vista selv om så er det samme om du velger 32bit eller 64 bit system, 64 bit kan utnytte mer ram, men har lite og si om ram mengden ikke er over 4 GB.

Mitt råd blir da, om du ikke har veldig lyst på et påskud for og kjøpe mac pro til deg selv, eller dama di er veldig interesert i hardware så holder en iMac i massevis, til foto og litt spill;) Du vil i mange tilfeller også klare deg med crossover (koster en 2-300 kr), og da slipper du dualbooting, altså og ta omstart for og komme inn på programmet du skulle bruke, også får du alt på en plass nemlig i mac OS X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...