Original Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 ...Hvilken ville dere valgt? Og hvorfor? Defintivt buddhisme. På grunn av tankesettet, og det faktum at buddhisme er den av de mest kjente religonene med minst blodig forhistorie. Og ikke minst det at buddhister gir faen i hva andre tror på, i motsetning til kristendom/islam. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Er det deisme det kalles? Når noen tror på en gud som laget universet, men ikke påvirker oss på noen måte. Er vel det jeg hadde valgt hvis jeg ble tvunget. EDIT: Er vel kanskje ikke en religion, men mer en type religion. Hadde valgt det nærmeste jeg kommer i så fall. Endret 3. mars 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Er vel like mye religion som alt annet, bare at det ikke er organisert religion (såvidt meg bekjent). Eventuelt helt enkelt: Din egen personlige tro. http://en.wikipedia.org/wiki/Deism Endret 3. mars 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Buddhisme, enkelt og greit Ikkje at eg er vegetarianer eller noke sånt, men menneskeverdet og andre ting der er heilt greit for meg. Det jesus sa er jo i og for seg greit det og, men så er eg ikkje så veldig glad i "gudeideen" Men er buddhisme ein religion uten gud då i såfall? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Om jeg skulle på liv og død velge noe religion: så ville jeg ha blitt enten en Buddist eller en Satanist, bare for å få gi litt kontrast i hverdagen til muslimer og kristne. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 ...Hvilken ville dere valgt? Og hvorfor? Egentlig et merkelig spørsmål. Men jeg ville da opprettet Empirisme som en egen religion. Og hva er det....? Det er ingen som kan nekte meg å ha dette som en tro. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg ville blitt satanist. Helt seriøst. Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg hadde helt klart valgt Shintoisme... Jeg vet ikke helt hvorfor, kansje fordi jeg alltid har vært glad i naturen... Miromurr Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hadde jeg måttet velge en religion, så hadde vel bare begynt å dyrke solen. Solen er en fin ting. Jeg hadde dyrket solen jeg også... men jeg tror jeg hadde bedt til Joe Pesci... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg ser ikke selv på Buddhisme som en religion (mer en filosofi), men det er ikke en religion som er funnet opp for å ha en slags dårlig forklaring på hvordan og hvorfor verden er fordi man ikke orker å vite svaret. Jeg skal inrømme at jeg ikke kan mye om Buddhismen, men etter det lille jeg kan om det virker det... fornuftig. Buddhisme er en religion som har funnet opp dårlige forklaringer på hvordan og hvorfor verden fungerer. Så det er tydelig at du ikke vet nok om den. Finn en eneste religion som ikke har "dårlige forklaringer på hvordan og hvorfor verden fungerer" så er du usedvanlig flink. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Om jeg skulle blitt med i en av de store kjente hadde det vært buddhismen. De tror ikke på en allmektig gud. De tror på et rent og enkelt levesett. Den som gjorde dette på den tydligste måten var buddha, derfor er han berømt. De tilber et levesett, ikke noe uforklarlig og ubeskrivlig som visse andre religioner. Dette med gjenfødelse er like mye en tro som en grunn for å ha god moral, mener jeg da. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Naturalistisk panteisme, tror jeg. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hadde jeg valgt ville jeg helt klart valgt buddhismen. Dette grunnet deres fredelige tankegang og toleranse for andre religioner. Det verste jeg ser er når misjonærer presser sin religion på andre folk. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nå er det vel spørsmål om buddhisme er en religion eller ikke. Jeg ville valgt Church of The Flying Spaghetti monster ettersom det er en satire/kritikk av religioner generelt. Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hadde nok valgt moderne Jainisme for de skader ingen med sine 24 guder. Selv hadde jeg nok vært en moderat jainist og ikke gått med munnbind for å hindre skade for micro organismer. Samtidig hadde jeg vært stolt over å tro på buddismens forfader. Ellers? Noe annet fra India som buddism, hinduismae. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Buddhisme. Begynner allerede å våkne opp så det hadde passet meg fint. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Nå er jeg agnostiker, og ikke ateist, men la gå. Pastafarianismen er det første som kommer til minne, men må si at LaVeyan satanismen virker ganske fristende. Tror riktignok valget ville falt på enten pi-ismen eller buddismen. Endret 30. april 2008 av Otth Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nå er ikke jeg agnostiker, og ikke ateist, men la gå. Hva er du da om jeg får spørre? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Den formuleringen var vel ikke helt god. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Den formuleringen var vel ikke helt god. Ah. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå