Gå til innhold

Ateister: Hvis dere måtte velge en religion...

Anbefalte innlegg

Angående Thelema (eller rettere sagt organisert Thelema)...

While the ancient Gnostics headed directly towards the religious technicalities of dealing with sperm (avoiding ejaculation or consuming the sexual fluids); the modern Gnostics promote innumerable traditional ways, in Eastern and Western traditions, of salvation outside spermo-Gnosticism; (45*) only to hide the sperm in the inner sanctuary of their organisazion. (46*) Also the crack in the universe is attempted to be healed with sacrifices, liturgies, chants, and consecrations. But the mystery has gone astray: there is too much materialism in the O.T.O.-groups; and this tears the seeker down to earth, and hinders him from becoming one with the Divine. After many years of paying membership fees; and after having bought their beloved leaders' books; and even after they already know the "secret": one day an O.T.O.-member may discover by accident or suffering experience, that the order's scheme of salvation has not brought Gnosis. Because the pseudo-masonical Ordo Templi Orientis has such a complex grade structure, (47*) taking many years to complete and to pay for, and blends the simple Gnostic doctrines of technical psychology with all the other religious tools and with the biography of their charismatic leaders; the organisazion itself becomes an intensely "rotten place". Unfraternal behaviour between members, inflated egos, (48*) lying, game-playing, subterfuges and hysteria; cause endless splits, in-fights and even court proceedings. All this compounded together can make the O.T.O. an almost unbearable place.

Aleister Crowley's O.T.O.-groups are filled up with his concept of Thelema: a new scheme to sort out History, Religion, Philosophy, Magick and everyday life. (49*) A lot of Crowley-O.T.O.-members do not feel that sperm only transports the Holy Logos. (50*) This originally is considered a misunderstanding of the process of procreation. With the advance of Science, they assume that both the male and the female are both equally responsible for procreation. Nevertheless they follow the qabalistic sense of the male seed as the Logos to a certain extent: the woman functions as the "giver of form." (51*) Gnostic doctrines are modified in Thelema as the doctrine of True Will: that every man and woman has a "reason" to be here: that they have "chosen" to descend into this rotten place, that they have a mission to accomplish, which they have forgotten. It is their task not simply to escape, but also to remember why they came, and to fulfill this function. (52*) Nevertheless, Thelema itself seems to radiate decay. (53*)

---

45- A key point in Crowley's collection of keywords seems to be that there is no need for salvation, at first sight. Deus Est Homo. God Is Man, quem creavit Elohim. This seems to be a gnostic expansion of the Psyche: those who are adoring become those who are adored

46 - Reuss and other OTO-leaders, also William Breeze, head of the "Caliphate", consider only members from the VIIth degree upwards as "real OTO members". The VIIth degree is the border to sexmagick/spermo-gnosis. Order schematism in: P.R. Koenig: "Materialien zum OTO", ARW, Muenchen 1994, 22-23

47 - There are OTO-groups without any masonic structure

48 - For example, William Breeze, head of the "Caliphate" and self-proclaimed OHO (alleged world wide leader of the "true" OTO), has adopted the Xth-title "His Sacred Majesty"

49 -"It means shifting the Centre of Gravity of the Human Race!", diary entry 6 August 1923

50 - Although the gnostic Pleroma is called "Nuit" wherein/whereto the sperm returns as "Hadit"

51 - Polarity of Chokmah (the illuminating intelligence) and Binah (the sanctifying intelligence)

52 - Correspondence between the author and David Scriven, the representative of the chief of the "Caliphate" for the US, dated November 1996

53 - Crowley: "I am the Beast ... I am Thelema", (diary entry 22 October 1920), "I need a rotten stage of things to work on", (diary entry 1 June 1920)

Kilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående Thelema (eller rettere sagt organisert Thelema)...

Og jeg som trodde den var kvalitetssikret. Leste bare første setningen på wiki, "Fais ce que tu veux," og var glad og fornøyd med det. Nå må jeg revurdere. Inntil videre velger jeg Discordianism. Hill Eris!

Lenke til kommentar
Vel, måtte jeg velge ville det bli gnostisisme, der frelse skjer gjennom kunnskap.

Ikke den type kunnskap du tenker på tror jeg. Den "kunnskap" man må oppnå i gnostisismen er nok mer i retning av en spirituell sannhet/realisering enn vanlig faktakunnskap. Er nok letteste å sammenligne det med det man kaller "oppvåkning" i buddhismen.

Lenke til kommentar
Vel, måtte jeg velge ville det bli gnostisisme, der frelse skjer gjennom kunnskap.

Ikke den type kunnskap du tenker på tror jeg. Den "kunnskap" man må oppnå i gnostisismen er nok mer i retning av en spirituell sannhet/realisering enn vanlig faktakunnskap. Er nok letteste å sammenligne det med det man kaller "oppvåkning" i buddhismen.

Ja da, vet at det ikke handler om å pugge leksikon.

Lenke til kommentar
Buddhisme, om det regnes som en religion.

Selv om det er et isme (en tankegang kan man si), så er det faktisk en relegion.

Jeg ville vært jøde, de er litt småsleipe og flinke med penger. Gode forutsetninger for å lykkes i aksjemarkedet og finansverdenen med andre ord.

"*Kabling*, du er nå jøde. Velg deg noen aksjer også får du pengene innen 3 dager"

Neida du.. Tror nok det ligger i miljøet de vokser opp i :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke selv på Buddhisme som en religion (mer en filosofi), men det er ikke en religion som er funnet opp for å ha en slags dårlig forklaring på hvordan og hvorfor verden er fordi man ikke orker å vite svaret. Jeg skal inrømme at jeg ikke kan mye om Buddhismen, men etter det lille jeg kan om det virker det... fornuftig.

Og ja, den første setningen vil sikkert støte noen. Den er (delvis) ment for det, og det er min dønn ærlige mening om religion.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke selv på Buddhisme som en religion (mer en filosofi), men det er ikke en religion som er funnet opp for å ha en slags dårlig forklaring på hvordan og hvorfor verden er fordi man ikke orker å vite svaret. Jeg skal inrømme at jeg ikke kan mye om Buddhismen, men etter det lille jeg kan om det virker det... fornuftig.

Buddhisme er en religion som har funnet opp dårlige forklaringer på hvordan og hvorfor verden fungerer. Så det er tydelig at du ikke vet nok om den.

Lenke til kommentar
...Hvilken ville dere valgt? Og hvorfor?

Nå var det nå litt synd å *bare* spørre ateister...

Det finnes sikkert mange kristne som synes at andre religioner virker litt fett.

Jeg mener; dersom de ser på kristendommen som SANNHET er det langt fra nødvendig at de ser på kristendommen som den beste...

Det ville jo i såfall tyde på at de ser på kristendommen som sannhet fordi de mener at kristendommen er best, og ikke fordi de mener den er sann...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...