teflonpanne Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sjaman i Amazonas. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sjaman i Amazonas. Kan du lage en ukokt apekattstuing med fiskeøyne til meg? Jeg er litt forkjølet, skjønner du. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tusenvis av kriger er blitt utført i Jesu navn. Med god støtte fra Bibelen. Det var det som var poenget mitt. Kristne går ikke til krig fordi de har en djevel, og buddhister går ikke til krig fordi de har en krigsgud. De går til krig fordi religionen deres rettferdiggjør deres leders posisjon, og det er deres plikt å følge ham i krig når han skal "redde" eller "frelse" et nabofolk ved å innvadere dem og stjele ressursene deres. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeez, vi klarte ikke ei hel side en gang før noen _MÅTTE_ dra i gang en religionsdebatt. Som om ikke 90% av ALLE andre tråder her handler om det samme. Trollet blir jo smellfeit! Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg tror jeg ville valgt et norrønt livssyn, rett og slett fordi det er så helsikes kult med Odin, Tor og sverd og hammere. For ikke å nevne mangelen på digre tjukke bøker. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sjaman i Amazonas. Kan du lage en ukokt apekattstuing med fiskeøyne til meg? Jeg er litt forkjølet, skjønner du. Neh, men du kan prøve yopo-snuffen, da burde du ikke tenke så mye på forkjølelsen lenger. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hinduisme, da kan jeg velge mellom et bredt spekter sekter for å spessialisere meg nærmere. I tillegg blir jeg reinkarnert, noe som vi gi utrykket: "bite me" en helt ny dimmensjon! Endret 31. januar 2008 av J@cob Lenke til kommentar
316 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Vel, måtte jeg velge ville det bli gnostisisme, der frelse skjer gjennom kunnskap. Gnostisismen som helhet kan vel ikke kalles noen religion, dersom 'religion' innebærer en form for fastere institusjonalisering. Sant nok. Enda en grunn til å velge gnostisisme. Kom ikke her og tråkk på min religion. Hvem er du som sier hva jeg kan tro på eller ikke. Beklager Lenke til kommentar
Ryolitt Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hadde tilbedd The flying spaghetti monster. Hjemmeside Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg tror nok jeg ville klistret meg fast til den norrøne troen. Eller den keltiske. Eller en form for jødedom. Hm.. nei, ville blitt noe norrøne greier.. det er heftig norsk kultur! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Buddhisme, om det regnes som en religion. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Blåhval. Eller så hadde jeg laget min egen. Edit -- Nå bare *venter* jeg på at noen skal si: "Du må jo velge en skikkelig religion!" Endret 31. januar 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Å si at vi ha lite greie på buddhisme, og samtidig begrunne påstanden om at de er krigerske med at det er krigsguder i religionen, blir i overkant søkt. Det blir som å si at kristendom er en krigsreligion fordi de har med djevelen. http://youtube.com/watch?v=HPu7TI-XXXY http://youtube.com/watch?v=2F2MOiP94GE Siden du er villig til å ta en eller annen på ordet kan du like også gjerne høre hva han har å si. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Noe ala LaVeyan Satanismen sitter å leser på dette nå, virkelig mulig dette er tingen for meg. dog må lese hele greia først, noe jeg ikke har tid til nå. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Helt klart: Flying Spagetthi Monster Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Noe ala LaVeyan Satanismen Jeg er enig i dette, en logisk religion. Ganske genialt, skrev en stil om dette i fjor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 The Church of the Flying Spaghetti Monster. Komme til himmelen med vulkaner som spyr ut øl og fabrikker som lager strippere så langt øyet kan se. Helvete er helt likedan, bare at ølet er dårlig og stripperene er gamle og har seksuelt overførbare sykdommer. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hm.. nei, ville blitt noe norrøne greier.. det er heftig norsk kultur! It's in yer blood. Odin owns ye all Ellers er ikke Thelema å forakte. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Thelema eller Discordianism. The Pentabarf is the doctrine of Discordianism. It is as follows: 1. There is no Goddess but Goddess and She is Your Goddess. There is no Erisian Movement but The Erisian Movement and it is The Erisian Movement. And every Golden Apple Corps is the beloved home of a Golden Worm. 2. A Discordian Shall Always use the Official Discordian Document Numbering System. 3. A Discordian is Required during his early Illumination to Go Off Alone & Partake Joyously of a Hot Dog on a Friday; this Devotive Ceremony to Remonstrate against the popular Paganisms of the Day: of Roman Catholic Christendom (no meat on Friday), of Judaism (no meat of Pork), of Hindic Peoples (no meat of Beef), of Buddhists (no meat of animal), and of Discordians (no Hot Dog Buns). 4. A Discordian shall Partake of No Hot Dog Buns, for Such was the Solace of Our Goddess when She was Confronted with The Original Snub. 5. A Discordian is Prohibited from Believing What he reads. Endret 31. januar 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå