SurfingElite Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Noen som kan gi meg litt informasjon om Akademiet i Bergen? Karaktersnitt for å komme inn: Miljø: Lærerene: Lokale: Har lest på hjemmesidene deres, men antar du kan ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor privatskole, og hvorfor Akademiet? Akademiet er vel kjent for mye rot og tull, mens nivået på lærerne er ganske høyt. Har ikke gått der selv, dog. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg går på Akademiet, ikke i Bergen men jeg kan jo si hva mitt intrykk er så langt. Jeg går på Media og Kommunikasjon,forresten. Jeg har ikke lyst til å opplyse hvilken Akademiet skole jeg går på. Før jeg begynte på Akademiet så skrøyt lærerne og administrasjonen veldig mye av undervisningen og kompetansen til lærerne. Jeg mener at de har delvis oppfylt løftene de hadde.Når det gjelder lærerne så vil jeg si at dette er de størst minuset,det er veldig variabel kvalitet på lærerne.Jeg opplevde på min skole at veldig mange lærere "bare" hadde feks en bachelor grad i et medie fag og aldri hadde undervist elever før. Undervisningen er helt grei, miljøet er ganske bra den skolen, jeg går på et forholdsvis liten skole så miljøet er ganske lite men vi har et godt samhold i klassen. Lokalene til skolen min er ganske gode ikke helt nytt men vi trenger ikke noe finere for å lære bedre. Når det gjelder karakter kravene som kreves for å komme inn så vet jeg ikke hva snittet ligger på nå. Jeg kom inn i fjor med 4.1 i snitt. Et pluss er at du "får" gratis bærbar pc. Ikke misforstå, det er en god skole og alt det der men jeg er ganske sikker på at du vil finne en offentlig skole som er like bra, som er gratis. Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg kom inn i fjor med 4.1 i snitt. Et pluss er at du "får" gratis bærbar pc.Ikke misforstå, det er en god skole og alt det der men jeg er ganske sikker på at du vil finne en offentlig skole som er like bra, som er gratis. Hvis man går VG2 (?) eller VG1 på offentlig skole i Hordaland får man kjøpe en billig PC av fylket, og jeg tviler på at Akademiets PC er noe særlig bedre enn fylkets. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg kom inn i fjor med 4.1 i snitt. Et pluss er at du "får" gratis bærbar pc.Ikke misforstå, det er en god skole og alt det der men jeg er ganske sikker på at du vil finne en offentlig skole som er like bra, som er gratis. Hvis man går VG2 (?) eller VG1 på offentlig skole i Hordaland får man kjøpe en billig PC av fylket, og jeg tviler på at Akademiets PC er noe særlig bedre enn fylkets. Det er ikke akkurat super pcer vi har fått. Men viss du kan kjøpe en bærbar pc for en billig penge så er det greit det. Er det programvare inkludert på disse pcene. Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er ikke akkurat super pcer vi har fått. Men viss du kan kjøpe en bærbar pc for en billig penge så er det greit det. Er det programvare inkludert på disse pcene. PCene har programvare som Microsoft Office, Maple. Varierer kanskje litt fra skole til skole. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er ikke akkurat super pcer vi har fått. Men viss du kan kjøpe en bærbar pc for en billig penge så er det greit det. Er det programvare inkludert på disse pcene. PCene har programvare som Microsoft Office, Maple. Varierer kanskje litt fra skole til skole. Viss går på Media og Kommunikasjon så holder det ikke med Office. Da vil du trenge en Adobe pakke til flere tusen kroner. Er det inkludert? Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Viss går på Media og Kommunikasjon så holder det ikke med Office. Da vil du trenge en Adobe pakke til flere tusen kroner. Er det inkludert? Det kan jeg dessverre ikke svare på siden jeg ikke går på M&K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå