LoKe2k Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei hei. Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette da problemet oppstår i et spill, men problemet tydeligvis ligger i nettverket eller i en av våre maskiner. En kamerat av meg prøver å få spilt Age of Kings: The conquerors sammen over nettverket. Jeg ser på meg selv som en forholdsvis oppegående data-fyr, så jeg er litt overrasket(og skuffet) over at jeg ikke klarer å få løst dette problemet. Så jeg vender nesen til høyere makter, nemlig HW.no sitt ekspertpanel. Han har en Multicom "something" bærbar, er ihvertfall vista 64bit og gode nok specs til å kjøre spillet på.(Om spesifikasjonene på Pcen er relevant så kan jeg oppgi dette i detalj senere.) Jeg har en Dell XPS m1330 med Vista 32bit. Vi er koblet opp trådløst, gjennom en D-link DI-524. Vi finner hverandre på nettverket gjennom Vista(vi kan dele filer og dra over filer og hele allpakka), og vi har begge tillatt AOC å koble seg til nettet gjennom vistas innebygde brannmur. Da vi alikevel ikke fant hverandre(uansett hvem av oss det var som hostet) på "Multiplayer - Lan games" prøvde vi å skru av FWen hos begge to, fortsatt uten hell. Jeg har prøvd å installere aoc på min stasjonære, koble den opp med kabel, og koble opp min andre bærbare med kabel også. Fortsatt uten hell. Vi har også prøvd å bruke forskjellige versjoner av spillet, både den han har lastet ned fra nettet, og min versjon, den jeg har installert fra to original-CD-er. Jeg har spilt AoK over multiplayer på LAN flere ganger, og det har aldri vært noe problem før. Dette var riktignok før vi fikk vista, men han kompisen min var hos noen venner av seg tidligere og da fungerte det å spille gjennom en trådløs ruter der alle hadde vista. Jeg er helt tom for idéer. Kan noen vær så snill komme med tips? TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg har opplevd at noen antivirus/sikkerhetsprogrammer (Norton/Symantec, brenn!) er litt for ivrige når de forsøker å beskytte datamaskinen, og kan hindre aktiviteter som f.eks. ukjente nettverkstilkoblinger. Nå vet jeg ikke om det er dette som er tilfelle hos deg/kameraten din, men sjekk uansett om PC'ene har slike programmer som kjører, og avslutt (evt. avinstaller midlertidig) disse for så å teste igjen. Endret 1. februar 2008 av Xoduz Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Hei og takk for svar. Vi har dessverre ikke noe slikt installert + Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå