Gå til innhold

Rengjøre cpu med sprit?

Ellution

Anbefalte innlegg

Hei,

skal til å legge på ny goop (Artic Silver 3), men vil først fjerne den gamle som ligger igjen. Det er bare det at jeg ikke har noe jeg kan rengjøre med for hånden. Kan jeg bruke sprit? Riktignok ikke 96 %... bare vanlig pol sprit

:roll:

Vil det legge seg noe hinne eller liknende igjen på overflaten? Eller bør jeg ta meg en tur på nærmeste bensinstasjon og kjøpe et eller annet der?

-Ellution-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er greit nokk å ta vekk med papir da menn vist d sitter sjikklig fast bruk noe til å skrape vekk med (kniv etc.)

Hvis du ikker er sikker på d du skriver så la d heller være....bruk av kniv kan lett ødelegge cpu! Poenget er at du ikke bruker løsemiddel med tilsetninger som legger igjen rester. Ren sprit renser, og fordamper av seg selv! En vattpinne med isopranol (esso, kr 20) fjerner alt du trenger å fjærne. Med kniv tar du gjerne litt til.... :roll:

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom de trådene, og søkt litt, ser ut som dette har blitt diskutert en del ganger før...

Etter det jeg ser er over 90% enige om at isopropanol er et produkt man kan bruke, mens når det gjelder rødsprit så er det mere tvil.

Men nå er jo de fleste menneske ganske uvitende, og de som "kan" noe har begrunnet "godt" for rødsprit... (litt bedre enn de derre multivitamen b5, og supervitamin k15 og sånt på shampo reklame osv)...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er IKKE greit å bruke papir. Slike ting loer.

Men det funker til å ta vekk den værste guffa før man fortsetter med Q-tips/isopropanol etc.

Skal man skrape så bør man bruke noe av myk plast, kanskje av tre, for å unngå å ipe opp CPU/Ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...