Ellution Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei, skal til å legge på ny goop (Artic Silver 3), men vil først fjerne den gamle som ligger igjen. Det er bare det at jeg ikke har noe jeg kan rengjøre med for hånden. Kan jeg bruke sprit? Riktignok ikke 96 %... bare vanlig pol sprit Vil det legge seg noe hinne eller liknende igjen på overflaten? Eller bør jeg ta meg en tur på nærmeste bensinstasjon og kjøpe et eller annet der? -Ellution- Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ikke gjør som meg. Jeg drev på og skrapte goopen av kjølevifta med et barberblad, og fortsatte likegodt med prossessoren... D'OH! 1000 spenn ut av vinduet! (Jeg var gal i gjerningsøyeblikket). :oops: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sprit / isopropanol er helt greitt å bruke. Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tynner er vel det beste ,vær o.b.s på at den fjerner bokstavene på cpu også. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 er greit nokk å ta vekk med papir da menn vist d sitter sjikklig fast bruk noe til å skrape vekk med (kniv etc.) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 For all del, ikke skrap med kniv osv... Isopranol er bra å bruke, Det er noen sprittyper som vil legge igjen et lag, men det går jo an å bruke, men anbefaler det ikke for du ønsker vel best kjøling...bruk noe mykt noe, kanskje q-tip? Lenke til kommentar
Ellution Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Da prøver jeg med papir med litt sprit på, den gamle goopen sitter ikke fast i det hele tatt Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Blå isopropanol, har brukt det mange ganger ved rengjøring. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Isopropanol er jo anti kondenserings middel og funker fett Lenke til kommentar
Phrode Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 er greit nokk å ta vekk med papir da menn vist d sitter sjikklig fast bruk noe til å skrape vekk med (kniv etc.) Hvis du ikker er sikker på d du skriver så la d heller være....bruk av kniv kan lett ødelegge cpu! Poenget er at du ikke bruker løsemiddel med tilsetninger som legger igjen rester. Ren sprit renser, og fordamper av seg selv! En vattpinne med isopranol (esso, kr 20) fjerner alt du trenger å fjærne. Med kniv tar du gjerne litt til.... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er IKKE greit å bruke papir. Slike ting loer. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Qtips og isopropanol (rødsprit er også bra) White sprit legger igjen fettlag. Kan selvsagt brukes, men da må man rense med f.eks. isopropanol etterpå (avfettingsmiddel) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tror rødsprit også legger igjen et lag... Konklusjonen må være at blå isopranol er BEST å bruke... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Les litt her så finner dere ut at folk (les: overklokking.no) anbefaler tynner og RØDsprit, fordi de ikke legger igjen ett fettlag som annen sprit gjerne gjør. Så konklusjonen er: Enten Tynner, isopropanol, RØDsprit - IKKE whitesprit. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tror rødsprit også legger igjen et lag... Det er ikke alltid nok å tro.. så da tyr vi til søkefunksjonen ; Sprit isopropanol eller rødsprit? Konklusjon: Isopropanol og rødsprit (m.fl.) funker. White Sprite skal man helst unngå. Les selv! Faktisk blir rødsprit av mange anbefalt fremfor isopropanol. Og ikke prøv å motsi meg før dere har lest gjennom de to trådene! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Nå har jeg lest gjennom de trådene, og søkt litt, ser ut som dette har blitt diskutert en del ganger før... Etter det jeg ser er over 90% enige om at isopropanol er et produkt man kan bruke, mens når det gjelder rødsprit så er det mere tvil. Men nå er jo de fleste menneske ganske uvitende, og de som "kan" noe har begrunnet "godt" for rødsprit... (litt bedre enn de derre multivitamen b5, og supervitamin k15 og sånt på shampo reklame osv)... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det er IKKE greit å bruke papir. Slike ting loer. Men det funker til å ta vekk den værste guffa før man fortsetter med Q-tips/isopropanol etc. Skal man skrape så bør man bruke noe av myk plast, kanskje av tre, for å unngå å ipe opp CPU/Ribbe. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har brukt neglelakkfjerner noen ganger også, føler det har funka bra. Ikke av den typen som inneholder masse dritt da Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har brukt neglelakkfjerner noen ganger også, føler det har funka bra. Jepp, neglelakkfjerner og q-tips ruler gata! Også er det jo noe de fleste (dama) har i huset da. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Noen som vet om Aceton funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå