strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) snipp Hva med at du oppretter en tråd på overklokkingsdelen av forumet og forklarer alle der hvor dumt overklokking er. Så ser vi hvor lenge en slik tråd får leve... Er det det du som er kristen som er overklokket da eller? Tråd får leve? Hva er det du babler om? Javel ja, det virket jo som en fornuftig argument...? Akkurat, skjønner, diskusjon.no er plutselig blitt et religiøst forum? Sånn at jeg kan ikke si at jeg syntes at religion er dumt? Hvem er du? Storebror ser deg eller? Men det er derimot helt OK at du syntes religion er salig gjørende såklart! Det er greit? Men å lufte at en har meninger som går mot religion er galt? Det er ikke poå grunn av de religiøse at vi har talefrihet skjønner jeg...... Kristenblogg.no og lignende har ingenting med et FORUM å gjøre i det hele tatt og det vet du! De DISKUTERER ikke der, de er enige til krampa tar dem og det ser du også ! Allikevel syntes du at du må forsvare dem mot meg, som er din store stygge fiende av en eller annen grunn, (jeg har antagelig skrevet noe som har støtet deg, hvis ikke hadde du ikke lagt deg etter meg som du har gjort i de siste postene...) Send meg heller en PM og forklar meg hva jeg har gjort som støter deg så fælt.... Kan sikkert komme til en enighet... Bare ikke forvent at jeg skal syntes at religion er mindre dumt av den grunn... Endret 1. februar 2008 av strayder Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Døh, når 90% av trådene i dette underforumet er samme gørra, blir man kanskje litt lei. Tørr vedde buksa mi på at det har vært de samme type debattene helt siden 2002 her. Jeg ser aldri filosofiske diskusjoner. Alt skal bables om med fakta, motbevisninger og avkrefting av myter. Hvorfor ikke bare la tankene for en gangs skyld fly, og la fantasien ta overhånd? "hva om, hvordan ville det vært, hva er" etc. UTEN fakta. Bare hva man mener, tror og synes. Det er det jeg forbinder med filosofi. Det trenger ikke en gang være noen dødelig seriøs religion/vitenskapelig debatt, men bare tanker og undringer. Jeg mener folk undres for lite. Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Døh, når 90% av trådene i dette underforumet er samme gørra, blir man kanskje litt lei. Enig! Men det som er moro er at nye kommer til..... Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg synes Hi-fi og hjemmekino er idiotisk. Hvor mange tråder tror dere jeg kan lage på avforum.no om hvor dumme og hjernevaskede av elektrobransjen de som har store stereoanlegg er før jeg begynner å få warn / evt. blir bannet? Mange flere enn på islam.no. Terskelen er mye lavere for religionskritikk enn nesten all annen kritikk i samfunnet. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Har du veldig vanskelig for å forstå aPantrys innlegg? Jeg synes det blir så jævlig utrivelig når folk skal drive å rakke ned på hverandres tro bare fordi de synes det er gøy. Ikke fordi det er gøy, men fordi religion er farlig. strayder forstår innlegget utmerket godt. Er det én ting jeg har fått med meg i denne tråden, så er det at strayder er en høyst oppegående debattant. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er så jævlig farlig. Det tar vel flere liv enn dop og alkohol her i Norge, antar jeg. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Døh, når 90% av trådene i dette underforumet er samme gørra, blir man kanskje litt lei.Tørr vedde buksa mi på at det har vært de samme type debattene helt siden 2002 her. Jeg ser aldri filosofiske diskusjoner. Alt skal bables om med fakta, motbevisninger og avkrefting av myter. Hvorfor ikke bare la tankene for en gangs skyld fly, og la fantasien ta overhånd? "hva om, hvordan ville det vært, hva er" etc. UTEN fakta. Bare hva man mener, tror og synes. Det er det jeg forbinder med filosofi. Det trenger ikke en gang være noen dødelig seriøs religion/vitenskapelig debatt, men bare tanker og undringer. Jeg mener folk undres for lite. Filosofi betyr "kjærlighet til visdom". Det går ikke bare ut på å undres og stille spørsmål vi aldri vil få svar på, men å faktisk prøve å finne svarene på filosofiske spørsmål. De første filosofene vi kjenner til var vitenskapsmenn. Filosofien oppsto som en følge av at folk begynte å stille spørsmål ved religionenes krav om sannheter. Etter den tid har vitenskapen gitt oss svarene på mange filosofiske spørsmål som man tidligere regnet med aldri ville bli besvart, og en hel del myter har blitt avkreftet. Derfor er det naturlig at diskusjonene på et filosofi-forum for det meste vil bestå av fakta, motbevisninger, avkrefting og myter. Ja, det er så jævlig farlig. Det tar vel flere liv enn dop og alkohol her i Norge, antar jeg. Du vet ikke om land som er mer religiøse enn Norge? Få av deg skylappene og se på verden. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er så jævlig farlig. Det tar vel flere liv enn dop og alkohol her i Norge, antar jeg. Det har tatt flere liv enn dop og alkohol kan drømme om å ta ja... Tørr jeg minne deg om heksejakt? Å nei å nei for en rettferdig dom de fikk. Fløt de etter at de ble kastet bakbundet i elven var de hekser og skulle brennes. Fløt de ikke...., vel, da var de uskyldige, men akk, så døde... Bare i Tyskalnd var det byer som rett og slett måtte seg med hekse brenning ene og alene fordi det ikke var flere kvinner å brenne!" Men for all del, dette er da lenge siden sier du sikkert. Ja, men den eneste grunnen til at dette faktisk ikke skjer i dag også er at kristendommen har mistet sin makt og DET er jeg glad for!!!! Det burde du også være.... i bunn og grunn, isteden for å forsvare denne overtroen som er og blir fordummende... Farlig ja, det hemmer fri tenkning! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ja, det er så jævlig farlig. Det tar vel flere liv enn dop og alkohol her i Norge, antar jeg. Du vet ikke om land som er mer religiøse enn Norge? Få av deg skylappene og se på verden. "få av meg skylappene". pfft. Du antar ting. Det du burde se på er ikke bare religioner, men ideologier generelt; Hverken Stalin eller Hitler var særlig religiøse, og de har gjort mer ORGANISERT grusomme ting enn noen religion. Alle ideologier har sine fanatikere, bare at religiøse ideologier baserer seg som oftest på noe "høyere uten fakta", mens mange andre ideologiske fanatikere baserer seg på "lavere ting uten fakta", som f.eks. at "han der er en voldtektsmann fordi han er hvit, la oss drepe'n!" Begge tingene er like ille. Det heter ignoranse og mangel på fornuft, og er ikke så kult. Ville du latt den mest fremstående og inflytelsesrike imamen eller Hitler levd? Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Fy faen så mye idioti folk har stelt i stand i religionens navn. Folk som påstår religion er ufarlig må enten være blottet for historiekunnskap eller ekstremt dumme i skallen. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Fy faen så mye idioti folk har stelt i stand i religionens navn. Folk som påstår religion er ufarlig må enten være blottet for historiekunnskap eller ekstremt dumme i skallen. Har jeg påstått det? Jeg er da 96% enig med deg, men vil fortsatt si at ideologier generelt er jævlige, og at det må kanskje sees i forskjellige perspektiv. Jeg frykter fanatiske nynazister mer enn fanatiske kristne. Men fortsatt vil jeg påstå at de fleste gudsreligioner er jævlige. Jødedom og Kristendom har jo tross alt det jeg vil kalle en Nasjonalfascistisk Gud i værre kaliber enn alle diktatorer og forbrytere til sammen, hvis vi skal tyde bibelen rett. OI FOLKENS, noen som ble overrasket over at jeg ikke er kristen eller tror på Gud bare fordi jeg har stilt spørsmål ved ateismen? Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det du burde se på er ikke bare religioner, men ideologier generelt; Hverken Stalin eller Hitler var særlig religiøse, og de har gjort mer ORGANISERT grusomme ting enn noen religion. Standard svar for å pinne noe skikkelig ondt på ateismen, spesielt mye brukt i USA... Men sannheten er at verken hitler eller stalin, som du her ref til, gjorde noe av dette fordi de IKKE trodde på gud. Selv du skjønner det, ikke sant? Det stalin gjorde var å knekke kirkens MAKT, da de var store og dermed en trussel mot komunismen, men å si at dette er skylden til ateister er å trekke det litt vel langt tror jeg.. Hitler var jo sugar katolikk hvis jeg ikke husker feil og den katolske kirken har VIRKELG litt å skamme seg over i sin støtte av denne despoten, det er sikkert.... Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Plz, les min redigerte post som jeg fullførte mens du skrev. Der får du svar på hva jeg mener Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) "få av meg skylappene". pfft. Du antar ting.Det du burde se på er ikke bare religioner, men ideologier generelt; Hverken Stalin eller Hitler var særlig religiøse, og de har gjort mer ORGANISERT grusomme ting enn noen religion. Alle ideologier har sine fanatikere, bare at religiøse ideologier baserer seg som oftest på noe "høyere uten fakta", mens mange andre ideologiske fanatikere baserer seg på "lavere ting uten fakta", som f.eks. at "han der er en voldtektsmann fordi han er hvit, la oss drepe'n!" Begge tingene er like ille. Det heter ignoranse og mangel på fornuft, og er ikke så kult. Ville du latt den mest fremstående og inflytelsesrike imamen eller Hitler levd? Jeg antar ikke, jeg observerer at du tror religion er harmløst sammenlighet med dop opp gjennom verdenshistorien. Hitler var katolikk, Stalin var ikke religiøs i ordets normale betydning, men ideologien hans har mange fellestrekk med religion. Stalin gjorde religion ulovlig for at folk i stedet skulle dyrke han. Men hva er relevansen? Det hjelper Islam lite at de verste forbryterne gjennom historien ikke er muslimer. Som du sier, religion er ignoranse og mangel på fornuft. Og slikt er farlig. Veldig farlig. Jeg vet ikke hvem den mest fremstående og innflytelsesrike imamen er. Endret 1. februar 2008 av Boomerang Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Plz, les min redigerte post som jeg fullførte mens du skrev. Der får du svar på hva jeg mener Ser det, etterpå... Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Har jeg påstått det?Jeg er da 96% enig med deg, men vil fortsatt si at ideologier generelt er jævlige, og at det må kanskje sees i forskjellige perspektiv. Jeg frykter fanatiske nynazister mer enn fanatiske kristne. Men fortsatt vil jeg påstå at de fleste gudsreligioner er jævlige. Jødedom og Kristendom har jo tross alt det jeg vil kalle en Nasjonalfascistisk Gud i værre kaliber enn alle diktatorer og forbrytere til sammen, hvis vi skal tyde bibelen rett. OI FOLKENS, noen som ble overrasket over at jeg ikke er kristen eller tror på Gud bare fordi jeg har stilt spørsmål ved ateismen? OK, så du er et troll. Takk til deg. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har jeg påstått det?Jeg er da 96% enig med deg, men vil fortsatt si at ideologier generelt er jævlige, og at det må kanskje sees i forskjellige perspektiv. Jeg frykter fanatiske nynazister mer enn fanatiske kristne. Men fortsatt vil jeg påstå at de fleste gudsreligioner er jævlige. Jødedom og Kristendom har jo tross alt det jeg vil kalle en Nasjonalfascistisk Gud i værre kaliber enn alle diktatorer og forbrytere til sammen, hvis vi skal tyde bibelen rett. OI FOLKENS, noen som ble overrasket over at jeg ikke er kristen eller tror på Gud bare fordi jeg har stilt spørsmål ved ateismen? OK, så du er et troll. Takk til deg. Nei, jeg er kritisk. Du er ikke akkurat så mye mindre "troll", med alle trådene i dette forumet som tar for seg den samme gørra over and over. Vi er nok i samme båt Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er så jævlig farlig. Det tar vel flere liv enn dop og alkohol her i Norge, antar jeg. Hvis du er i samme båt som meg, kaller jeg dette trolling. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg minner om reglene for posting i denne kategorien, som blant annet sier følgende: Vi ber derfor om at folk som poster her:1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning. 2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet. 3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget. I denne tråden er det ikke satt noen premisser for debatten, og dermed går det som det går. Diskusjonen går ut på viddene og folk tyr til personangrep istedet for argumenter. Vil dere poste linker og annet uten videre begrunnelse så kan dere bruke Prekestolen. Denne tråden stenges. Reaksjoner tas som vanlig på PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg