Gå til innhold

127gb av 400gb ! ?!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM forrige uke og fikk den på fredagen. Jeg får kun 127gb ut av harddisken i totalt. noen som kan hjelpe meg ?

Hovedkort: eVGA nFORCE 680i SLI

prossessor: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775

Noen som har en eneste ide for meg?? utenom å sende den i retur eller noe ?.... ville bare høre med noen som er litt mer eksperter enn det jeg er for tiden :)

Takker for alle forslag.

NB! Har sjekket BIOS og fått noen tips fra ARDATA.. men det fungerte heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den sticky tråden dekker vel bare de mer banale problemene med gamle OS. Her er det Vista og ny hardware.

Hvordan gikk du fram da du initialiserte disken? Bruker du Diskbehandling i Vista?

har ikke brukt noe diskbehandling i det hele tatt.. muligens å fått en framgangsmåte ??

Lenke til kommentar

Disken viser at den er 400GB men du har bare opprettet en partisjon på ca 130GB, resten står som ledig.

Ta et tilsvarende screendump fra "Disk Management", det viser det meste.

Høyreklikk på Computer og velg Manage, herunder finner du "Disk Management".

Lenke til kommentar

Det er kun to grunner til 127/137 gig limiten.

1. BIOS har ikke autodetektert disken til 48bit LBA mode (må evt settes manuelt -> LBA/Large) , evt manglende støtte(ikke aktuelt på slikt nytt hk som du har) .

2. OS mangler støtte for 48 bits LBA adressering. (dette kan vi ekskludere siden du har Vista)

Edit: Da er problemet løst.

Bildet ditt viser ~ 250GB som "unallocated" .

Du får bruke diskmanagement for å lage ny(e) partisjoner med resten av diskplassen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...