NanoMidaZ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 har bestemt meg for komponentsettene ( infinity perfect 6.1), men vet ikke helt hvilke forsterker jeg skal velge. ( har omtrent null peiling på bilstrereo.. ) har sett ut to forsterkere som kan være aktuelle: RF power T8004: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1039 DLS ultimate A4: ( veldig lang link. finner den på www.indoaudio.com ) Hvilke forsterker skal jeg velge? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er du gal, når jeg først leste 2 stk infinity perfect, trodde jeg det dreide seg om to digre subwoofere. siden dette er kun et 17cm komponentsett holder det i massevis med en dynaBel BF1502 denne er MER en kraftig nok... bedre lyd, og kraftigere forsterkere til prisen du får hos dynabel er nesten umulig å oppdrive i Norge... Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Er du gal, når jeg først leste 2 stk infinity perfect, trodde jeg det dreide seg om to digre subwoofere. siden dette er kun et 17cm komponentsett holder det i massevis med en dynaBel BF1502 denne er MER en kraftig nok... bedre lyd, og kraftigere forsterkere til prisen du får hos dynabel er nesten umulig å oppdrive i Norge... Men som jeg har forstått det trenger jeg en 4 kannals forsterker til to par komponentsett... jeg skal også bestille alt fra www.indoaudio.com. Så vis jeg ikke er helt på jordet, så må jeg ha to av de Dynabel forsterkerne. Å da blir faktisk det billigere å bestille en av de forsterkerne jag hadde valgt ut.. Eller er jeg helt på jordet?? Endret 31. januar 2008 av NanoMidaZ Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Dynabel har også 4-kanals forsterkere. Sjekk her. Endret 31. januar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) 4-kanaler trenger du bare om du skal dele aktivt. Jeg ville sett meg ut en forsterker med 4x 100-200W i 2 ohm. Forresten, om det blir 2 ohm er jeg ikke sikker på. Hva slags motstand må du ha på høyttallerne dersom motstanden skal bli 4 ohm på delefilteret? Endret 31. januar 2008 av ManagHead Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dls forsterkeren er mye bedre en RF forsterkeren Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 det går ypperlig an å koble både 4 og 10 komponentsett på en 2 kanals forsterker, men du vil da miste muligheten til å gjøre forskjell på volumet forran og bak, det blir samme nivå uansett. men som tidligere nevnt her, har jo dynabel også 4 kanals forsterkere... Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg ville gått for en JBL PX300.4! Kjøpte den fra indoaudio, betalte 1533kr.. Den er på 4x 123,5w i 4ohm! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg ville gått for en JBL PX300.4! Kjøpte den fra indoaudio, betalte 1533kr.. Den er på 4x 123,5w i 4ohm! Den DLS forsterkeren trådstarter nevner, er nok MYE bedre en den jbl forsterkeren, de stiller i helt forskjellig kvalitetsklasse Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Nå tenkte jeg mest på jbl'en i forhold til rf'en jeg da! Men hva er det som er så mye bedre med DLS'en? Men ja, er jo helt naturlig at de stiller i 2 forskjellige klasser når jbl'en koster 1000 spenn, og dls'en koster over 3000kr! Altså en tredjedel av prisen! I USA vel og merke! +450kr i frakt og henholdsvis 350kr og 850kr i moms(men dette kan lett unngås eller få lavere).. JBL'en yter 123,5w rms x4 i 4ohm, og dls'en yter 4x 80w rms i 4ohm.. og jbl er jo ikke noe dårlig merke! Så hva gjør dls'en bedre? Endret 2. februar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 De tallene der er det som står på papiret ja... Hvordan er det med THD og slike ting da? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvordan kom vi inn på jbl? dynabel yter nok endel mere enn både jbl og dsl og er billigere... i tillegg kan du bruke denne forsterkeren til å drive tungdrevne sub'er senere, om dette skulle bli nødvendig.. kjøp deg en dynabel du Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 vil faktisk tørre å påstå at dls ampen spiller en god del penere enn dynabel ampen.. watt er ikke alt Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 DLS er bedre en dynabel ja, men dynabel er meget bra til prisen Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Har gjort litt research nå, å har funnet ut at jeg skal gå får JBL PX300.4 forsterkeren. Får den for 185$ på indoaudio. Dynabel blir ikke aktuelt pga. at de ikke selger det på indoaudio. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde tenkt å anbefale UsAmps jeg, men men.. Skulle jeg bestil fra usa, ville jeg bestilt noe som var for dyrt i norge. Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Vis det er noen som vet om en bedre forsterker på www.indoaudio.com så kom med forslag. Får ikke til å bestille før neste lønning så det blir en stund til... Endret 5. februar 2008 av NanoMidaZ Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 JL Audio, Soundstream,DLS.. Skulle jeg sett på noe fra indio audio, ville jeg kun sett på noe som er veldig dyrt i norge. Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Da blir det at jeg går for den DLS a4 forsterkeren! Koster 9000 i norge! Koster 3050+ moms + frakt i USA Noen som synes dette er et dumt valg? Link til forsterker: http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid...&prodid=975 Endret 11. februar 2008 av NanoMidaZ Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Da blir det at jeg går for den DLS a4 forsterkeren!Koster 9000 i norge! Koster 3050+ moms + frakt i USA Noen som synes dette er et dumt valg? Link til forsterker: http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid...&prodid=975 Det er et meget godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå