Oystein90 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er ikke sikker på om det passer å legge ut manus akkurat her, admin får isåfall flytte tråden. Filmen har fått arbeidstittelen Sann kjærlighet overvinner døden. Ligger mest i premisset. Du finner mer om filmen og manuset i PDF format på http://oystein.eidetfilm.net/ Lenke til kommentar
Doier Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) v Endret 31. januar 2008 av Doier Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 v Det må jeg si var en veldig god tilbakemelding! noen som greier å gi litt mer eksakt svar enn "v"? Lenke til kommentar
Doier Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) hehe, skrev noe saklig først men valgte å trekke det tilbake. Om du ønsker tilbakemelding kan jeg gjerne gi deg det: karakteren(e) virker tilfeldig valgt og deres handlinger som sådan - Hva slags funksjon har bestekompisen? - hvorfor oppfører Svein seg som han gjør? Ser jo egentlig ingen tegn på at han har noen atferdsproblemer elns før han skyter fyren. Den hele mopedgjengen er litt klisjé, om du ikke har noe imot klisjer bør jo ikke dette være negativt Lykke til videre Endret 31. januar 2008 av Doier Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 hehe, skrev noe saklig først men valgte å trekke det tilbake. Om du ønsker tilbakemelding kan jeg gjerne gi deg det: karakteren(e) virker tilfeldig valgt og deres handlinger som sådan - Hva slags funksjon har bestekompisen? - hvorfor oppfører Svein seg som han gjør? Ser jo egentlig ingen tegn på at han har noen atferdsproblemer elns før han skyter fyren. Den hele mopedgjengen er litt klisjé, om du ikke har noe imot klisjer bør jo ikke dette være negativt Lykke til videre Takker for tilbakemelding. Fortsatt en del som må rettes på ja. - bestekompisen er der for å introdusere han for det nye miljøet. Det at Ole kommer fra en annen plass og trenger noen til "vise han rundt". Også skal han være en litt morsom figur. Litt med for å få opp stemningen i filmen. Men ser at det ikke kommer så tydlig fram. - litt av poenget med Svein er jo at vi ikke helt skal forstå ham. Vi ser han er irritert over at Ole er med Silje, men skjønner ikke hvor stort sinne han egentlig har. På slutten reagerer jo Svein med at han er i sjokk. Gjør noen innpullsive handlinger,er ikke helt klar over konsekvensene. Nyhetsoppleseren på slutten sier jo også at gjerningsmannen overga seg til politiet. Men føler ikke at vi skal få vite for mye om Svein. Skal komme som et sjokk på oss. Får se om jeg kan gjøre det litt mer tydligere. - har ikke noe imot klisjeer. Ikke slik jag har det ialefall. Brukes de rett er det bare et pluss Lenke til kommentar
notorled Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Et manus skal ikke inneholde kamerabevegelser/beskrivelser/utsnitt. Det skal være en guide til skuespillerene, som skal gi de ideer om hvordan å tolke rollene og situasjonene. : ) F.eks; ingen "vi ser" Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Et manus skal ikke inneholde kamerabevegelser/beskrivelser/utsnitt. Det skal være en guide til skuespillerene, som skal gi de ideer om hvordan å tolke rollene og situasjonene. : ) F.eks; ingen "vi ser" Det har jeg jo ikke med heller. Skal vel kanskje ikke ha med "vi ser". Men det sier jo ikke noe om kamerabevegelse å den slags. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hva sier det da noe om? Hvorfor ha med "vi ser" da ? :o " Vi ser fingre som tripper på et bord. Ser så en LÆRER som står ved en tavle og underviser. " "Ser oversiktbilde av Ole og Silje som sitter i sofaen og snakker." Kanskje jeg misforstår men jeg ville tolket dette som delegasjon av bilde-utsnitt. Evnt. Skifte i fokus, alt kommer ann på kameravinkelen etc... Endel gode scener i manus, men noe skjøre karakterreaksjoner. F.eks at de hilser på samme måte, "Hei! Ole her!" "Hei! Silje Her!". Blir statisk og man får inntrykket av at dette er laget for å filmes. Ikke for å fortelle en historie. Men husk, alt i alt er dette mine personlige meninger og kun ment som veiledning og ikke kritikk, om du vil bry deg eller bare gi faen er opp til deg : ) Endret 8. februar 2008 av Delroton Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hva sier det da noe om? Hvorfor ha med "vi ser" da ? :o " Vi ser fingre som tripper på et bord. Ser så en LÆRER som står ved en tavle og underviser. " "Ser oversiktbilde av Ole og Silje som sitter i sofaen og snakker." Kanskje jeg misforstår men jeg ville tolket dette som delegasjon av bilde-utsnitt. Evnt. Skifte i fokus, alt kommer ann på kameravinkelen etc... Endel gode scener i manus, men noe skjøre karakterreaksjoner. F.eks at de hilser på samme måte, "Hei! Ole her!" "Hei! Silje Her!". Blir statisk og man får inntrykket av at dette er laget for å filmes. Ikke for å fortelle en historie. Men husk, alt i alt er dette mine personlige meninger og kun ment som veiledning og ikke kritikk, om du vil bry deg eller bare gi faen er opp til deg : ) Takker for tilbakemelding! Ser er selvsagt unødvendig å ha med. Brukte vel en del av det i filmfortellingen, så har smittet over på manus. Har allerede blitt kuttet ned på mye unødvendig, er enig med at "Hei" scena blir statisk. Skal få lagt ut en ny og forbedret versjon over helga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå