Gå til innhold

Hjelp til valg av kabinett, maks 1000kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter;

-midi

-maks 1000kr

-kvalitet foran utseendet

-Er litt allergisk mot stoy

-Ma kjole godt

-ATX form

- vekt spiller ingen rolle

-vil ikke ha en stovmagnet

Noen forslag?? kikket litt pa de Lian Li kabinettene...

edit: Jeg driver ikke med overklokking, kjorer ikke SLI, og bruker ikke vannkjoling....med tanke pa plass og kjoling.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Er ute etter;

-midi

-maks 1000kr

-kvalitet foran utseendet

-Er litt allergisk mot stoy

-Ma kjole godt

-ATX form

- vekt spiller ingen rolle

-vil ikke ha en stovmagnet

Noen forslag?? kikket litt pa de Lian Li kabinettene...

edit: Jeg driver ikke med overklokking, kjorer ikke SLI, og bruker ikke vannkjoling....med tanke pa plass og kjoling.

Jag skulle kolla på Antec Nine Hundred eller Nzxt Hush

Lenke til kommentar

Antec Solo er et opplagt valg i din prisklasse, med vifter som nevnt under nærmer du deg 1000 kroner, men får en god og meget stillegående maskin.

Direkte relatert til kabinett, innenfor 1000 kroner:

- Scythe S-FLEX 120mm 800rpm vifte bak (disse trenger ikke viftekontroller for å være lydløse)

- Nexus 92mm vifte foran

- Scythe Kama Bay under/over DVD-brenner - standardvifta i denne er 800rpm - gir bedre luftflyt over cpu-område.

- Bruke hdd-opphenget som følger kabinettet - strikk istedetfor rammene - dette reduserer vibrasjonsstøy som ellers forplanter seg i kabinettet

Andre ting som vil hjelpe:

- Corsair PSU (VX450 eller HX520W) eller annet som er stillegående

- Scythe Ninja eller Thermalright Ultra120 Extreme kjøler - med Scythe S-FLEX 120mm / 1200rpm vifte.

...Og da bør du være i mål :)

DSC_7273_Big.sized.jpg

P182 innmat, Nexus vifter.

DSC_2903.sized.jpg

Antec Solo innmat, Scythe S-FLEX vifter.

Begge disse maskinene er tilnærmet lydløse idle, P182-oppsettet er lydløst under last også, mens cpukjøleren i Solo'en bråker endel ved last.

Begge maskinene har E6600 cpu og P5W DHD hovedkort, Soloen har Samsung disker, mens P182 har Seagate disker.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Antec P182. Koster under 1000kr, er det klart beste valget, har vunnet alt av tester, er best på både kjøling og støy, har et stilrent men veldig bra utseende, veldig høy kvalitet.

Tänker in du på P180 nu. den kostar under 1000kr. hittar inte ett P182 i sverige eller Norge under 1000kr

Lenke til kommentar

Oi, kommet mange forslag her jo = )

Kikket litt igjennom selv igår natt og sjekket reviews m.m .. Trur jeg går for Antec P182 jeg. Synes det passer best etter de kravene jeg stiller, og liker det stilreine designet = ) holder seg akkurat under 1000kr også = )

Takk for alle tipsene og rådene = ) Settes pris på ; )

Lenke til kommentar
jeg har dette kabinette og er høyst å annbefale. stillegående og bra kjøling. ikke minst på tilbud :) koster egentlig rundt tusen lappen

Det kabinettet der er også et veldig bra kabinett!

Ikke så støydempende, men det er alueminium all-around, lekkert og veldig kvalitetsmessig bygget! Definitivt verd 7-800kr.

Hvorfor i all verden selger de det så billig? ^^

Lenke til kommentar

S-FLEX er flotte vifter, de dytter lfut mer effektivt gjennom heatsinks enn Noctua-viftene ialelfall (som forøvrig er knall som kabinettvifter).

De beste viftene er vel Scythe SlipStream, men gudene vet om de noensinne kommer til norge.... Ligger på 9 dollar i USA, bedre enn det meste man kan kjøpe for det dobbelte her borte.

Lenke til kommentar
Oi, kommet mange forslag her jo = )

Kikket litt igjennom selv igår natt og sjekket reviews m.m .. Trur jeg går for Antec P182 jeg. Synes det passer best etter de kravene jeg stiller, og liker det stilreine designet = ) holder seg akkurat under 1000kr også = )

Takk for alle tipsene og rådene = ) Settes pris på ; )

Det kan jeg og annbefale.. har et selv og har hatt Termaltake og sånt men ingenting matcher P182. sykt stille!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...