torrence Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei Jeg har et MSI G4Ti4400 og dette støyer som alle vet en GOD del. Jeg lurte på om noen har prøvd andre løsninger enn standard kjøleren? i så tilfelle hvilket oppsett har du? noen som har prøvd Zalman's Heatsink? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ta en titt på Overklokking.no sin artikkel om kjøleren. Den er gjort på et slikt kort. Lenke til kommentar
AJ Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har selv en thermaltake gf4 kjøler som jeg ikke klarer å høre, den kjøler ganske godt også. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dette skal vist fungere bra... men har ikke sett lignene i Norge. http://www.studiedata.dk/product.asp?produ...duct=693&page=1 Det er passiv kjøling og du trenger ikke å ta av gammel vifte..tror jeg Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 thermaltake kjøleren er god, men den bråker. (30db) har den på mitt msi ti4200 og sank ned til 60c når jeg monterte den men ramsinksa må du sjære i to for at de skal kunne brukes Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har satt på Zalman heatpipe'n på TI 4600 kortet mitt(+ en bitte liten 60mm vifte på toppen,så vidt den går rundt)og må si meg stoor fornøyd Lenke til kommentar
mbst Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 noen som har prøvd Zalman's Heatsink?Jeg bruker den. Zalman ZM80A. Fungerer fett på mitt Asus GF4 Ti4400. Riktignok overklokker jeg ikke. Vet ikke hvordan den fungerer da. Den blir ganske varm, men det betyr jo bare at den er en god varmeleder. Temp er omtrent lik på hele kjøleren. Er nok lurt med litt luftflyt rundt den, ellers blir den nok bare varmere og varmere. Men med en saktegående vifte i bakkant på mitt Chieftec-kabinett, går det fint! Anbefales.. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har Zalman Heatpipen på mitt Creative GF4 Ti 4400, uten ekstern vifte som kjøler denne. Helt lydløs, og jeg klokker kortet enda litt høyere med denne enn med kortets originale vifteløsning. Du trenger ikke ekstern vifte på denne heatpipen, men med en stor og støysvak vifte i tillegg får du antakeligvis den beste kjøleløsningen for et grafikkort som er å oppdrive pr. i dag. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 her kan du jo se _min_ løsning på problemet, støyer så og si ingenting http://home.no.net/pcdude/case-mods/bilder...04-0451_IMG.JPG Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
hkg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 pent Jan Erik! Så ikke ut som noen dum løsning. Hvor stor er vifta? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Så går det jo ann å lage egen kjøling og... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Innmari najs Fusion! Hva slags ribbe har du skåret opp der? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Innmari najs Fusion! Hva slags ribbe har du skåret opp der? Jeg har denne ribba på core. Og kuttet opp denne ribba til å ha på rammen. Tenkte jeg skulle ha det litt gøy med grafikkortet, så jeg kjøpte de 2 kjølerene. I tillegg så er løsningen så godt som støyfri, det er harddisken og strømforsyninga som er problemet mitt nå. Det er et GF2Ultra og siden jeg ikke skal ha nytt skjermkort med det første så tenkte jeg at jeg kunne få pressa ut litt mer av kortet jeg allerede har. Kortet er ganske tungt, noe rundt 600 gram, og får klokka det til 310/530 stabilt og uten artifacts. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 har kjøpt en zalman fanmate som jeg bruker på kortet. Har den nå på laveste innstilling, da er kortet lydløst men ingenting låser seg Aner ikke hvor varmt det er, men det ER sikkert VARMT ja...(har høvelig god airflow ellers da) ps: fanmaten kostet 40kr på microplex, verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå