-=Petter=- Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei Ser her at det ikke er så mye snakk om dette. Men er det normalt at Vista tar så stor plass etter diskopprydning og fjerning av skyggekopier?? C:windows\winsxs tar faktisk 3,6 GB. Hva er denne til? Har ikke innstallert noe særlig programmer, dem jeg har tar ca 900 MB (legger ved bilde av programmer og funksjoner). EDIT: denne mappen: C:\Users\Dinkonto\AppData\Local\Microsoft\Windows høyreklikker du på Temporary Internet Files så får jeg opp at denne er godt over 9,5 GB. Hvis denne er så stor, selv om jeg har slettet det som er inne i den, må det jo være ne feil i Vista. Eller hva er det som skjer? Fatter jo at ting tar plass da det oppfører seg slik. Da jeg installerte Vista tok det vel ca 6 GB hvis jeg ikke husker helt feil. Men hva har skjedd med denne fordoblingen, og mere enn det? Noen som kan hjelpe meg? Kan da ikke stemme at det skal ta så stor plass bare a oppdateringer av Vista i seg selv? Mvh PG Endret 30. januar 2008 av pettergulbrandsen Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) lol ikke slett winsxs mappen. Da forsvinner .DLL filene vista trenger for å kjøre. Jeg har OS på en 140g disk og har 10Gb med software inne og nå har jeg 95g free. La inn vista på nytt igår. Endret 31. januar 2008 av War Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 aldri planer om og slette en hel haug av .DLL filer... Hvem gjør vel det helt uten videre. LOL!! men hva gjør at temp mappen for internett inne på min user er så himla stor? kan dette gjøres noe med? hva er grunnen til denne fordoblingen? Noen her som har peil i steden for HÅN?? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det var ikke ment som hån. Vista på slanker'n kan du teste ut. Den fjerner uønskede komponenter i Windows Vista. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Kanskje du har noen skjulte mapper inne i temp internet mappen? Har du på visning av skjulte mapper, og kjørt disk cleanup? edit: vista tar ellers en del plass ja 20gb er innefor normalen, min er 15 Endret 31. januar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 viser skjulte mapper. har også kjørt clean up. Men syntes det fortsatt er rart at en mappe som er tom skal kunne ta så stor plass i følge høyreklikk og egenskaper.. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ja det var merkelig. Det virker jo å cleane up for de aller fleste. Du kan jo kanskje prøve å kjøre CCleaner. Edit. Googlet det og fant noe interessant orker ikke å lese alt men kanskje det følgende kan lede deg riktig? i've encountered the same question with vista, for some time now. msft has essentially applied some sort of double hidden process to really hide the Temporary Internet folder/files. even if you set Window's Folder Options to display hidden files & folders, you still will not be able to view the Temp i.net files. try this: 1. google search on: Temporary Internet Files vista 2. look for the following two returned hits: a. Index.dat file use ... http://www.purgeie.com/indexdat.htm b. Windows Vista and index.dat files ... http://www.pcmesh.com/windows-vista-inde... 3. both sites give only partial (albeit very insightful) answers to your question. however, please take the time to read through BOTH of these rather brief webpages. * the info on these two sites might appear to be rather technical. if so, please exercise patience in (re)reading the info. ** if you have Windows Explorer open at the same time, you'll see that by <MANUALLY> drilling down the specified paths, you will locate the "missing" files. g'luck btw, if anyone can confirm if MS Press's Vista Resource Kit explains essentially this same topic ... please respond. Thanks! 8 months ago Source(s): http://www.pcmesh.com/windows-vista-inde... http://www.purgeie.com/indexdat.htm Endret 1. februar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 fant denne og gå inn på for og finne det som tar så stor plass inne i denne temp mappa. Fjernet det, og fikk bedre plass, men kan ikke si jeg har merket at det har skjedd noe som ikke burde skje... C:\Users\Owner\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå