jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hei. Jeg har nettopp installert suse linux 8.1 men har et lite problem: det er akkurat som om hele skjermen er forskjøvet en halv cm oppover slik at vinduer kommer en halv cm utenfor bildet og på bunnen er det en svart linje. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse på det? Har en zepto znote 2003. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Skriv "kdesu yast2" i konsole (KDE). Skriv root passordet, og du er inne i SuSE's config program "YaST2". Her velger du Hardware->Graphics card and monitor. Nå får du opp en dialog som viser dine skjermkort og skjerminstillinger. Trykk på change og du får opp SaX2, som er SuSE's X config program. Her sjekker du at alle instillinger er OK, før du trykker på "Finalize". Du får spørsmål om å teste configen, trykk på "test". Nå fkan du kalibrere bildet slik at det passer til skjermen. Trykk på "save", problem solved! 8) MarcelSB Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 hei! takk for svar. Dett har jeg prøvd på der man får opp disse pilene man kan trykke på for å flytte rundt på bildet sant? Problemet er at ingenting skjer når jeg prøver på dette. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Fins det ikke knapper på skjermen som gjør dette? Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Ikke på bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå