PacAnimal Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har virkelig lyst til å bestille en slik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355 Fin å ha når man er herre over en skokk på 100 mennesker som ikke har lov til å sitte og taste SMS'er på jobb, men som likevel gjør det, eller til lokaler der det avholdes eksamen eller liknende. Er dette en slik jeg kan kjøpe men offisielt ikke har lov til å bruke, eller vil jeg bli satt inn bare for at den kommer til landet adresert til meg? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Morsom sak, fikk lyst til og teste en slik selv Tror nokk den hadde kommet frem uten problemer, men hva lovene sier om bruk av slike er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Noen som er flinke på norges lover her? Lenke til kommentar
tomhar Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Leste om noen lette støysendere som saboterte mobilsamtaler på en 10 meters radius. Støysenderen var bygget som en røykpakke. Pris rundt 5000. I artikkelen mener jeg det var skrevet at å bruke støysender ikke er tillatt i Norge. Man kan i ytterste konsekvenst ødelegge for en nødsamtale, og dermed stilles strafferettslig ansvarlig i den situasjonen. Men når det er sagt så har jeg i alle år drømt om en slik dings. Bare en bitteliten støysender som kun rakk til den som satt i en omkrets av 2 meter. Hadde vært så deilig å bryte samtalen til mobilterrorister som snakker til en mikrofon 5 cm unna munnen, men med et stemmevolum som om det var en millitærtropp vedkommende skulle kommandere. Eller jenter (ofte) som prater i mobil for fullt om emner de ville rødme om å snakke med en medpassasjer med. Det er på tide å trekke frem mobilvett som et tema. Tenk om alle som kjøper en mobil måtte signere og lese 10 mobilvettregler først. For min del - støysendere inn i kinoer, kollektiv, tog, kirker. La oss vinne stillhet tilbake. Endret 7. februar 2008 av tomhar Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 For min del - støysendere inn i kinoer, kollektiv, tog, kirker. La oss vinne stillhet tilbake. Smart tenkt! Slik at man kan ikke f.eks. sende meld til faren sin om han kan hente ved togstasjon om ti minutter, når man bor 30min unna togstasjon. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer " Legalities Norway: Illegal to own and operate. The police and the military can use jammers in situations in which it is necessary. " Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Leste om noen lette støysendere som saboterte mobilsamtaler på en 10 meters radius. Støysenderen var bygget som en røykpakke. Pris rundt 5000. I artikkelen mener jeg det var skrevet at å bruke støysender ikke er tillatt i Norge. Man kan i ytterste konsekvenst ødelegge for en nødsamtale, og dermed stilles strafferettslig ansvarlig i den situasjonen. Men når det er sagt så har jeg i alle år drømt om en slik dings. Bare en bitteliten støysender som kun rakk til den som satt i en omkrets av 2 meter. Hadde vært så deilig å bryte samtalen til mobilterrorister som snakker til en mikrofon 5 cm unna munnen, men med et stemmevolum som om det var en millitærtropp vedkommende skulle kommandere. Eller jenter (ofte) som prater i mobil for fullt om emner de ville rødme om å snakke med en medpassasjer med. Det er på tide å trekke frem mobilvett som et tema. Tenk om alle som kjøper en mobil måtte signere og lese 10 mobilvettregler først. For min del - støysendere inn i kinoer, kollektiv, tog, kirker. La oss vinne stillhet tilbake. Hva er det med nordmenn og behovet for å minimalisere sosial kontakt? Ønsker du å forby samtaler mellom 2 eller flere personer på bussen/toget også? Eller er det det at du går glipp av den andre siden av samtalen som gjør at du ønsker å forby mobil på bussen/toget? Greit å være nysgjerrig, men hvorfor skal andre straffes for at du ikke føler du får med deg sammenhengen i en samtale du i utgangspunktet ikke har noe med? Folk lar seg irritere for enkelt, og endel folk viser ikke hensyn når det kommer til mobil bruk (se kino o.l.), men å starte med støysendere vil kunne få fatale konsekvenser om man ikke får til en løsning med muligheter for nød anrop f.eks. Personlig mener jeg at det går an å henvende seg saklig til de som ikke viser litt hensyn, og prøve å lære dem opp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå