Gå til innhold

Deling av internett-forbindelse

Anbefalte innlegg

For tiden har jeg internettforbindelse gjennom mobiltelefon som modem USB-koblet til en PC. Jeg ønsker å koble en trådløs router til denne PC-en ved hjelp av kabel for distribusjon av trådløst internett til andre PC-er. Uansett hva jeg prøver av internett-deling eller brokoblinger får jeg ikke dette til å fungere. Jeg vet at det skal være mulig på en eller annen måte, men.....

Håper det er en "gluping" der ute som kan hjelpe meg med dette. Som du skjønner, trenger jeg noe mer enn stikkord. En liten punktliste hadde vært fint. :) På forhånd takk til den som tar seg tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par grunner til at jeg forsøker denne løsningen. Ikke minst fordi jeg har sett at den fungerer.

Den neste er at jeg per i dag har et oppegående nettverk (skrivere, flere PC-er, disker). Hvis jeg får den mobile internettforbindelsen opp å gå gjennom den allerede konfigurerte trådløse routeren, sparer jeg meg mye arbeid (tror jeg da :yes: ). Den mobile løsningen er bare midlertidig inntil jeg kommer på noe bedre.

For det tredje driver jeg fra tid til annen og arrangerer samlinger for en del personer som trenger nettilgang. Disse samlingene holder som regel til på steder hvor annen internettforbindelse ikke er tilgjengelig. Alle har med sin egen PC og trenger å koble den opp på en enkel og grei måte.

Som dere skjønner er jeg ikke bundet min beskrevne løsning, men dro den frem fordi jeg som sagt har sett at den fungerer. Er det noen som har andre forslag som støtter mitt behov, er jeg selvfølgelig glad for et hvert innspill.

For øvrig har jeg forsøkt meg litt videre med mitt oppsett. Jeg gjør antagelig en eller annen liten feil, noe jeg glemmer. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...