Gå til innhold

HD'er funker ikke på intern s-ata, kun i eksternt e-sata-kabinett

tomcse

Anbefalte innlegg

Hei

Har råket ut for et veldig rart problem. Har postet om dette før, men vinkler det nå inn mot det som konkret er sakens kjerne.

Kjøpte to ny western-disker, 750+1000GB, som etter noen få timer med overføring fra gamle hd'er i PC-en plutselig bare lagde klikkelyder under neste boot.

Retursak, fikk to nye. Samme visa på nytt, 750Gb klikker under første boot etter vellykket kloning fra gammel hd, 1000Gb-disken klikket nå i kveld under boot, den fungerte ei ukes tid.

Men så kommer det mystiske, for begge diskene fungerer perfekt i mitt eksterne hd-kabinett, tilkoblet via e-sata! prøver jeg dem på min interne kabling igjen så står de bare å lager klikkelyder under bios-post.

Nå har jeg to eldre western-disker på 2,5år og over 10.000 timer hver som fungerer stadig perfekt på samme interne kabler. Så dette klarer jeg ikke skjønne. Nettbutikken fatter heller intet.

Har prøvd andre sata-kabler og prøvd forskjellige sata strømkontakter men ingen endring.

Har forøvrig en Mist 500W PSU som jeg er meget godt fornøyd med.

Jeg har prøvd på to forskjellige hovedkort også uten forskjell.

Så lurer jeg på om det finnes noen av de kloke hoder her inne som har støtt bort i det samme? Hva kan dette skyldes?

Jeg frykter at med to nye disker igjen blir visa den samme igjen. Fortvilt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme visa på nytt, 750Gb klikker under første boot etter vellykket kloning fra gammel hd

Har du de samme problemene ....hvis du ikke bruke....kloning?

Brukte du kloning på begge diskene?

(det kan være som mye annet og ellers.....)

Jeg kjørte kloning på begge nydiskene umiddelbart på første boot, fra mine to gamle...

På de første to nydiskene brukte jeg norton ghost 2003, etter retursaken brukte jeg acronis disc director suite.

Så jeg har ikke brukt dem på noe vis før kloning.

Funderer ut og inn på om kloninga kan ha fucka dem, men skjønner ikke. Gjorde samme prosedyre når mine to gamle var nye, da hadde jeg to wd-disker som var enda gamlere, ingen problem overhodet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...