Gå til innhold

Valg av enten thriller eller komedie

Isindil

Anbefalte innlegg

Jeg samler sammen en liten haug folk (åtte stykker pluss meg) om to dager for å se film/spille Guitar Hero (og evt. annet). Problemet mitt ligger i at jeg har liten peil på hvilken film jeg skal sette på. Monthy Python er dessverre utelukket, ettersom så godt som alle av oss har sett de fleste MP-filmene/episodene. Planen er å enten se en komedie eller en thriller (jeg elsker thrillere, men har selvfølgelig sett alt for få til å ha noen som helst anelse på hva som er verdt å se videre).

Forresten, vi er alle 15/16 år, og foreldra mine vil unngå at andre foreldre blir sure for at ungen demses har sett en film med attenårsgrense, så jeg ser helst at forslag ikke strekker seg forbi de som er gitt 15 og ned.

Uansett, takker på forhånd til alle som bidrar!

Endring: Selv om jeg tror thriller/komedie blir best mottatt, er jeg åpen for andre forslag, så lenge dere tror den passer til å se med såpass mange.

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superbad!

40 Year Old Virgin

Knocked Up

Anchorman

Kjempgode komedier, som appellerer til de fleste med en gjennomsnittlig god humor. Tror at ungdom ville like disse fordi det er litt sexvitser o.l

Thrillere som kan være vært å se er 15 Minutes. Den har 6/10 på IMDB, men jeg synes den er veldig bra og fortjener minst en 8/10. Du kan se The Silence of the Lambs, men den er litt grøsser-aktig og litt mere skummel.

Lenke til kommentar

Jeg syntes du burde gå for komedier. Etter min erfaring så fungerer rett og slett ikke thrillere som kompisfilm. En morsom komedie slår mye bedre ann i sånne sammenhenger. Ihvertfall har aldri en thriller slått ann i de mange filmkveldene jeg har vært på.

I tillegg til de utmerkede filmene Vintermåne anbefaler, kan jeg legge til Hot Fuzz. Herlig film!

Lenke til kommentar

Enig med Baderingen. Thrillere er virkelig ikke veien å gå når du har samlet åtte 16-åringer. Med mindre dere alle er veldig engasjerte medlemmer i den lokale filmklubben, så kan jeg se for meg mye klaging i øyeblikket thrilleren blir for komplisert eller går over i en rolig periode.

Fyr opp en lett komedie som ikke krever for mye. Da slipper man å kreve full konsentrasjon fra hele gjengen og stemningen vil antakeligvis bli høy i det latteren brer seg over rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...