Gå til innhold

Noen som så TV3s «Luksusfellen»?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette programmet gikk eg dessverre glipp av :wallbash:

Selve "luksusfellen" er jo et problem for mange i dag. Men eg tipper jo at TV3 har funnet frem de mest åpenbare og håpløse tilfellene som gjør at de fleste sitter i sofaen og rister på hode.

Noen som vet om akkurat gårsdagens program blir sendt i reprise?

Lenke til kommentar

Skremmende.

Ikke bare var det mange varselstegn i forhold til forholdet dems så lite som dem kommuniserte, men når det kom til økonomiske avgjørelser var de jo totalt fraværende. Begge to!

Så kommer to "reddende engler" inn i bildet, kontakter kreditorer, får en oversikt, forhandler ned gjelden og skaffer den selvforskyldte gjeldsslaven refinansiering. I tillegg blir de bedt om å selge det de ikke har bruk for. Noe som viser seg til å være det vanskeligste de noen gang har gjort i livet.

Og hva skjer? Tjohei, dere blir belønnet.

Herregud så irritert eg ble. Men det var godt å få det ut :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det som er mest tullete med "luksusfellen" er at tilfellene ikke er reelle.

Etter å ha fattet litt mistanke fant jeg fort et par av de i ligninslsta. Begge ble presentert i programmet med en inntekt på 3-5 ganger det de hadde i 2006 og 2007.

Når man skal på realty-TV er det kanskje litt kulere med at "jeg tjener ekstremt bra , men bruker 20.000 på en kveld ute..." enn å si at med en lønn på 10.000 utbetalt i måneden er jeg fattig og kjedelig, og får matpenger av mamma. Da blir det ikke mye "luksusfelle".

Lenke til kommentar

Dette er jo komedie på virkelig høyt nivå. Om tilfellene er reelle eller ikke spiller vel liten rolle. Er jo også litt rart at de alltid klarer å ordne opp(ihverfall i de episodene jeg har sett).

Uansett, å se på alle disse tullingene er virkelig priceless!

Lenke til kommentar
Det som er mest tullete med "luksusfellen" er at tilfellene ikke er reelle.

Etter å ha fattet litt mistanke fant jeg fort et par av de i ligninslsta. Begge ble presentert i programmet med en inntekt på 3-5 ganger det de hadde i 2006 og 2007.

Når man skal på realty-TV er det kanskje litt kulere med at "jeg tjener ekstremt bra , men bruker 20.000 på en kveld ute..." enn å si at med en lønn på 10.000 utbetalt i måneden er jeg fattig og kjedelig, og får matpenger av mamma. Da blir det ikke mye "luksusfelle".

Haha... Du kan lese skattelistene du hører eg!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kveldens program.

Overskrift i Nettavisen, "21 år og gjeldsoffer"

Gutten bodde gratis hjemme hos far og hadde opparbeidet seg en gjeld på "hele" 175000,-

Til tross for lav inntekt så burde dette ha vært rimelig overkommelig å løse på egenhånd uten å kontakte Luksusfellen. :dontgetit:

Dette var en kjedelig episode.

Lenke til kommentar

Til tross for lav inntekt så burde dette ha vært rimelig overkommelig å løse på egenhånd uten å kontakte Luksusfellen. :dontgetit:

Nå man sitter midt oppi situasjonen så er det ikke så lett å se eller lett å gjøre noe med det. Man trenger hjelp "utenfra" for å løst problemene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men poenget er at en gjeld på 175000 er ikke noe man behøver å kontakte luksusfellen for. Man kan jo for svingende kontakte banken, familie&venner, arbeidsgiver..

Eventuelt så kan man samle tomflasker om kveldene et par måneder så er gjelden borte.

Hovedessensen i ondagens episode var at fyren måtte bruke mindre penger på å handle biler.

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Og poenget mitt er at dette er ikke nødvendigvis ting du ser når du sitter midt oppi det. Ja, for oss på utsiden kan det se dumt ut, lett å komme ut av og rett igjennom flau situasjon, MEN personen som sitter oppi det har faktiske problemer og ser ingen ende på det. Resultatet er som oftest at enkle ting som å hente posten, åpne regninger og betale de før forfall ikke lar seg gjennomføre. I tillegg så skyver man problemene og regningene(ikke minst utgiftene) så langt unna at man ikke nødvendigvis legger sammen pengebruken over kort tid for å se hvor galt det bærer av sted. Dette er ting som er gjengangere i alle disse episodene, og er faktisk veldig reelt for hovedrolleinnhaver og personene rundt. Tro meg, eg har vært der.

Eneste som skiller disse episodene fra hverandre er hva pengene brukes til, hvor høy gjelden er og hva de har av eiendeler. Ellers er de rimelig like.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Its all real to me.....snufs

humrer......hirr hirr

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...