macro Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg skulle hatt et råd vdr. bytte av prosessor. Sitter med en eldre Compaq og ønsker å skifte til en raskere prosessor. Det eneste jeg vet om eksisterende prosessor er at det er en celeron. Hvordan finner jeg ut hva som er hensiktsmessig å bytte den ut med? Er det bare å kjøpe en ny celeron, så stor som lommeboken har lyst til? Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er ikke bare å bytte prosessor, først må du finne ut hvilket hk (hovedkort) du har så må du ta å finne ut hva det klarer å kjøre av prosessorer. _Så må du sjekke hvor du får kjøpt det du skal oppgradere til, (tror ingen selger så gamle ting nå siden du sier du har en gammel maskin) Kort sagt så er det beste å kjøpe en ny maskin, det lønner seg nesten aldri å oppgradere... Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jepp, jeg hadde store problemer med å finne en XP 2100+ med Palomino- kjerne. Det er ingen som selger dem nå, og mitt HK støtter ikke Thoroughbred. Komplett hadde heldigvis noen i en skuff.... Men dyrt: 990 kr!!!! Det koster mye mer å kjøpe gammelt enn å kjøpe halvgammelt.... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå