Gå til innhold

Hva får man om man velger 40D fremfor 450D,er det verdt prisen?


Anbefalte innlegg

Slenger inn et par bilder tatt med Canon 450D.

 

 

Forumet her er tregt nok fra før, og det hjelper ikke med 10mb med bilder.

Det er enklere om du lager en link til bildene, så kan de som vil se på dem.

 

Jada, det er bra bildekvalitet, men jeg tviler på at du ser store forskjellen på bilder tatt med 450D, 400D, 350D eller 20D for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumet reduserer visningsstørrelsen, men du laster fremdeles ned hele bildet. Filstørrelsen er den samme. Det gikk rimelig treigt for min del, og jeg sitter ikke akkurat på noen dårlig linje.

 

Du må huske på at når du poster et bilde i en tråd her på forumet så er det allerede cachet hos deg, så du merker ikke tiden det tar å laste ned og så resize bildet. For oss andre kan det ta lang tid.

Lenke til kommentar
Du bør titte litt i kjøpeguiden. Og evt starte din egen tråd. :)

 

Det skal vel ikke startes tråder for hvert nye idiotiske spørsmål, da er det vel bedre å henge det på en annen tråd som har klare likheter.

 

Kjøpeguiden har ikke noen svar på når kameraet leveres, ei heller ikke hvilken linse som passer.

 

Hilsen en med masse innlegg :) :)

Lenke til kommentar
Jeg venter på at Canon 450D blir leveringsklar, noen som vet hvilken dag den er i butikkene?

 

Jeg ønsker også en zoom/telelinse, max 5000, IS og ellers best mulig :) Noen forslag?

 

Når det gjelder objektiv må du neste avklare om du skal kjøpe bare huset eller med kitobjektiv og ønsker et i tillegg.

Jeg kjøper med kitobjektiv siden dette får god omtale og så skal jeg kompletere med andre gode objektiv etter hvert.

 

Her finner du omtale av kitobjektivet.

http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EO...-report--review

 

 

 

There were a few moments when I considered not to publish the results due to "political correctness" because to date it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images. Anyway, the resolution capabilities of the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is nothing short of amazing.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg venter på at Canon 450D blir leveringsklar, noen som vet hvilken dag den er i butikkene?

 

Jeg ønsker også en zoom/telelinse, max 5000, IS og ellers best mulig :) Noen forslag?

 

Jeg ser at Elprice " har på lager,leveres innen 24 timer" 450D hus. 6495.-

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31163

 

tja kan hende,men har før sett de har annonsert varen på lager og når en har bestilt så var den ikke det alikevel,kan jo være et triks for å få folk til å bestille.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Elprice " har på lager,leveres innen 24 timer" 450D hus. 6495.-

 

Snekker`n

tja kan hende,men har før sett de har annonsert varen på lager og når en har bestilt så var den ikke det alikevel,kan jo være et triks for å få folk til å bestille.

 

hmm.Kan være enig der.

Men dem har det med linse til levering i mars,Hvorfor det ene og ikke det andre.

Sikkert for å lure oss som ikke er for oppadgående. :dribble:

Også så må man være veeeldig stanhaftig der etterpå hvis man ikke er fornøyd/reklamasjon.

 

Kansje ikke tipset var så godt alikavel. :blush:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel jeg har lagt løpet nå og siden det ikke ser ut som Nikon kommer med en D90 så blir det Canon ja, har vurdert 30D som er på tilbud,men den manglet en del funksjoner,dog kan det tenkes at jeg kjøper en og har liggende ,får se.

Ellers blir det et 450D som skal brukes frem til Canon erstatter 40D og så skal min 10 år gamle sønn få overta 450D en, regner med at det kommer en 50D til høsten eller første del av neste år.

Så da er det bare å lene seg tilbake og vente på mars mnd og at 450D kommer i postkassa .

Lenke til kommentar
Jeg ser at Elprice " har på lager,leveres innen 24 timer" 450D hus. 6495.-

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31163

Nå har noen konfrontert Elprice med påstanden om at den er på lager og elprice har korrigert seg selv:

 

Leveringsstatus: Forventet til lager 12.3.2008

 

(evt. at Elprice faltisk hadde en eller flere på lager og er utsolgt nå)

 

regner med at det kommer en 50D til høsten eller første del av neste år.

Canon har vært veldig forutsigbare på både lanseringstidspunkt og navn de siste 5-6 årene. Navnet blir nok 50D som du skriver og lanseringsdatoen blir nok februar 2009. Canon lanserer "alltid" kameraer i februar og august med 1,5 år mellom hver arvtager. 40D ble lansert i august 2007. Legg på 1,5 år så blir det februar 2009.

Lenke til kommentar
Jeg ser at Elprice " har på lager,leveres innen 24 timer" 450D hus. 6495.-

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31163

Nå har noen konfrontert Elprice med påstanden om at den er på lager og elprice har korrigert seg selv:

 

Leveringsstatus: Forventet til lager 12.3.2008

 

(evt. at Elprice faltisk hadde en eller flere på lager og er utsolgt nå)

Canon har vel indikert at kameraet blir tilgjengelig i mars,så jeg tviler på at de har hatt noen inne. Uansett ville jeg tatt prisene med en liten klype salt inntil kameraet faktisk er i butikkene. Enkelte er flinke til å slashe priser før salget begynner :wee:
Lenke til kommentar
Simen1

Canon har vært veldig forutsigbare på både lanseringstidspunkt og navn de siste 5-6 årene. Navnet blir nok 50D som du skriver og lanseringsdatoen blir nok januar 2009. Canon lanserer "alltid" kameraer i februar og august med 1,5 år mellom hver arvtager. 40D ble lansert i august 2007. Legg på 1,5 år så blir det februar 2009.

 

Jepp regner med noe sånt og det ville passe meg utmerket .

Når det gjelder 450D så tror jeg ikke den kommer før tidligst den 20 mars,men da blir det jo bursdagspresang til meg, dessuten den som venter på noe godt venter ikke forjeves :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...