Gå til innhold

Hva får man om man velger 40D fremfor 450D,er det verdt prisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17-40 er helt konge, og til den prisen den går brukt nå er det få konkurrenter spør du meg.

 

Men når 17-55 IS USM er skarpere, har bedre lysstyrke og bildestbilisator ser jeg ingen grunn til å kjøpe den med rød ring om man ikke er sikker på at man skal ha kamera med større bildebrikke i nær fremtid.

Lenke til kommentar
17-40 er helt konge, og til den prisen den går brukt nå er det få konkurrenter spør du meg.

 

Men når 17-55 IS USM er skarpere, har bedre lysstyrke og bildestbilisator ser jeg ingen grunn til å kjøpe den med rød ring om man ikke er sikker på at man skal ha kamera med større bildebrikke i nær fremtid.

 

Synes ikke den ser skarpere ut jeg:

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...2&APIComp=2

 

I tillegg så er den nesten 2k dyrere og mye simplere bygget uten tettning slik som L'en har.

17-40 har kortere nærgrense, ikke veldig avgjørende men.

17-40 har innvendig fokusering, noe jeg synes er en veldig stor fordel.

Det følger også med solblender i prisen på 17-40.

Men er lysstyrken det viktigste i forhold til bruken så er 17-55 det beste valget om man ikke har råd til 16-35 f/2,8L II USM

Lenke til kommentar
LiveView er kun praktisk i noen spesielle situasjoner, du blir veldig fort vant til å løfte kameraet til øyet, og en skikkelig søker er uansett bedre enn å bruke skjermen.

 

Jeg ville gått for et pent brukt D200 med en tamron 17-50 F2.8...

 

Joda er klar over dette,men siden funksjonen nåå er tilgjengelig så ønsker jeg å ha den,det er en av grunnene til at mitt tidligere førstevalg (D80) har falt bort, samtidig klamrer jeg meg til håpet om at Nikon slenger ut en D80 erstatter nå i vår selv om det ser svært mørkt ut.

Savner liveview på mitt 400D,spesielt i trange omgivelser hvor du ikke får den rette vinkel til det du skal fotografere .Må stå på noen tomkasser eller Ligge på magen får å kunne bruke søkeren.I tillegg må du jo "trøkke trynet" helt inntil kamerehuset.Tenker kraftig på å oppgradere til 450D.

Lenke til kommentar
LiveView er kun praktisk i noen spesielle situasjoner, du blir veldig fort vant til å løfte kameraet til øyet, og en skikkelig søker er uansett bedre enn å bruke skjermen.

 

Jeg ville gått for et pent brukt D200 med en tamron 17-50 F2.8...

 

Joda er klar over dette,men siden funksjonen nåå er tilgjengelig så ønsker jeg å ha den,det er en av grunnene til at mitt tidligere førstevalg (D80) har falt bort, samtidig klamrer jeg meg til håpet om at Nikon slenger ut en D80 erstatter nå i vår selv om det ser svært mørkt ut.

Savner liveview på mitt 400D,spesielt i trange omgivelser hvor du ikke får den rette vinkel til det du skal fotografere .Må stå på noen tomkasser eller Ligge på magen får å kunne bruke søkeren.I tillegg må du jo "trøkke trynet" helt inntil kamerehuset.Tenker kraftig på å oppgradere til 450D.

 

Det forstår jeg om det i tillegg hadde kommet med vridbar skjerm.

 

Liveview uten vridbar skjerm og uten rask fokusering ser jeg ikke er praktisk til annet enn makrofotografering av faste objekter og med kameraet montert på stativ.

Lenke til kommentar
LiveView er kun praktisk i noen spesielle situasjoner, du blir veldig fort vant til å løfte kameraet til øyet, og en skikkelig søker er uansett bedre enn å bruke skjermen.

 

Jeg ville gått for et pent brukt D200 med en tamron 17-50 F2.8...

 

Joda er klar over dette,men siden funksjonen nåå er tilgjengelig så ønsker jeg å ha den,det er en av grunnene til at mitt tidligere førstevalg (D80) har falt bort, samtidig klamrer jeg meg til håpet om at Nikon slenger ut en D80 erstatter nå i vår selv om det ser svært mørkt ut.

Savner liveview på mitt 400D,spesielt i trange omgivelser hvor du ikke får den rette vinkel til det du skal fotografere .Må stå på noen tomkasser eller Ligge på magen får å kunne bruke søkeren.I tillegg må du jo "trøkke trynet" helt inntil kamerehuset.Tenker kraftig på å oppgradere til 450D.

 

Det forstår jeg om det i tillegg hadde kommet med vridbar skjerm.

 

Liveview uten vridbar skjerm og uten rask fokusering ser jeg ikke er praktisk til annet enn makrofotografering av faste objekter og med kameraet montert på stativ.

Det er bare en ting jeg savner,kan være irriterende i gitte situasjoner.

Lenke til kommentar
17-40 er helt konge, og til den prisen den går brukt nå er det få konkurrenter spør du meg.

 

Men når 17-55 IS USM er skarpere, har bedre lysstyrke og bildestbilisator ser jeg ingen grunn til å kjøpe den med rød ring om man ikke er sikker på at man skal ha kamera med større bildebrikke i nær fremtid.

Mye kvalitet for pengene.

Lenke til kommentar

Har i alle fall lagt inn bestilling på en Canon 450D nå, så får vi se. Dukker det opp en D90 så får jeg heller endre denne da , men det ser som sagt mørkt ut med flere nyheter fra Nikon nå på vårparten.

får da Canon EOS 450 D med linsen for 5500.- kr .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...