Gå til innhold

Litteraturprosjekt, to romaner/drama.

Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Heisann.

På skolen skal vi ha et litteraturprosjekt der vi skal lese to bøker. Den ene boken skal være fra vår samtid, altså max 15 år gammel, og må være skrevet av en norsk forfatter. Den andre boken må være en roman/drama fra 1870 til 1970. Cluet med dette er at jeg skal ha ett temapar. Altså, de to bøkene må ha samme tema.

Er det noen som har gode bøker å anbefale? Helst noe som ikke er altfor tungt skrevet, som rigsmaal. (Kan godt lese men vil helst unngå det).

Forfatterne skal helst være norske (nordisk til nød).

Takk! :)

Endret av Slettet+132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal vil sammenligne to norske dokumentarromaner? To mistenkelige personer av Gunnar Larsen og Illusjonen som brast av Stein Morten Lier kunne i så fall vært to bøker å bryne seg på! Det må sies at jeg ikke har lest noen av disse selv, men jeg tror man kunne fått til en ganske spennende problemstilling rundt dem. Du må gidde å jobbe litt da, siden det kanskje ikke er den letteste og mest selvsagt oppgaven du kan velge ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Fikk tips av en bibliotekar om at bøkene til Arthur Omre er gode og lettleste. Begynt nettop å lese litt i Flukten. Virker lesbart.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...