G2Petter Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Legg til dette i scriptet der du gjør databasetilkoblingen din: mysql_query ("SET NAMES utf8"); mysql_query ("SET CHARACTER_SET utf8"); Det at bokstavene ser rare ut i phpmyadmin tyder på at tabellen din ikke er i UTF-8, selv om du tror den er det. De tegnene er i hvert fall de som dukker opp dersom dataene som er puttet inn er UTF-8, mens de presenteres som ANSI. Prøv det selv: åpne en teksteditor, sett formatet til UTF-8, og skriv "æøå". Så endrer du formatet til ANSI. Da kommer de rare tegnkombinasjonene du har i databasen din. Utførte du noen gang koden du skrev lenger oppe? ALTER DATABASE `stale_side` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_danish_ci Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 yey, det virka nar jeg har med mysql_query ("SET NAMES utf8"); mysql_query ("SET CHARACTER_SET utf8"); rett etter oppkoblingen da vil jeg si at problemet er løst. takk Lenke til kommentar
indelible Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 yey, det virka nar jeg har med mysql_query ("SET NAMES utf8"); mysql_query ("SET CHARACTER_SET utf8"); rett etter oppkoblingen da vil jeg si at problemet er løst. takk 3 år gammel tråd, men måtte likevel takke for hjelpen. De to queryene gjorde susen, har brukt flere timer på å forsøke å finne ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå