Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC og Mac hånd i hånd

Anbefalte innlegg

Jeg har to maskiner, en bærbar PC (HP Omnibook/XP Pro) og en bærbar Mac (Powerbook 867Mhz/OS X 10.2).

Jeg bruker PCen til Internett (ikke Macen). PCen har ikke innebygd nettverkskort, men er tilkoplet et eksternt nettverkskort (USB) som igjen er tilkoplet kabelmodemet.

Nå ønsker jeg at de to maskinene kan dele filer uten at PCen må koples fra Internett hver gang. Ønsker blant annet å kunne laste ned MP3-filer med PC-en og spille dem av umiddelbart fra Macen (som er koplet til et profesjonelt lydkort, som igjen er koplet til studiomonitorer), enten ved at jeg sender filene til Macens hd mens PCen fremdeles laster ned andre filer fra Internett eller at Macen spiller av direkte fra PCens hd, hvis det går an.

Hva trenger jeg for å få dette til? Enda et eksternt nettverkskort og en krysset kabel? Eller finnes det bedre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Firewire-tilkobling på begge kan du bruke en slik kabel til å koble sammen maskinene.

Ellers finnes det sett med usb-kabel og software for å koble sammen to maskiner, tror det ligger på 5-600 kr. Er imidlertid ikke 100% sikker på om softwaren støtter Mac, men tipper den gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...