Gå til innhold

Kamera med beste filming?

Anbefalte innlegg

Heisann. Er ute etter et nytt digitalkamera. Men nå til dags går jeg ut ifra at de fleste tar ganske bra bilder (til hobbybruk). Så det jeg er interessert i er å kjøpe det kameraet som har den beste filmdelen hvis dere skjønner. Dama skal blant annet bruke det i ridehus (ganske mørk belysning). Så om noen har bra tips til kamera som er bra til å filme i svak belysning? helst i prisklassen 1500-5000 kr. (men helst så billig, men bra som mulig da :) )

Takker for hjelpen :)

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje ikke 'best' i absolutt forstand, men i forhold til pris gir Samsungs kompakte mye for pengene i det lavere prissegmentet noe som inkluderer bedre filmfunksjoner enn på de fleste konkurrentene. Blant annet at man kan pause under opptak uten at ting deles opp i mange små filer og at man kan bruke optisk zoom (lyden mutes dog under zooming).

For eksempel S850 til 1200 kroner (produsentinformasjon). Videooppløsning er 800X592/20fps eller VGA/30fps og det tar opp i vanlig AVI MPEG-4 (noe som gjør at brukstiden blir adskillig lengre enn med MJPEG). 'Med på kjøpet' får du da et godt fotokamera med 5x optisk zoom, stor sensor, manuell kontroll, og mange muligheter (det mangler dog ny-fancy funksjoner som ansiktsgjenkjenning osv).

Lenke til kommentar

Verdi for pengene har utviklet seg enormt på diitalkamerafronten i det siste. Den nevnte Samsungen har en stor CCD (1/1.8") noe som burde borge for gode egenskaper i lavt lys hva støy angår. Ingen optisk bildestabilisering, dog, så det er nok flere kamera der ute (også i samme prisklasse - f.eks. Canon A570 IS) som kan gi stødigere 'snapshots' på frihånd, men gitt trådens tittel la jeg vekt på muligheten for zoom under filming og de øvrige fordelene på video som Samsung tilbyr.

Her er en test av storebror S1050 som har stort sett de samme egenskapene som S850, men høyere oppløsning. Testen inkluderer en ISO-serie som kan gi et inntrykk av bildekvaliteten. Jeg vil anta at S850 gir noe mindre detaljer på lav ISO men også mindre støy.

Videofunksjonalitet er dessverre (noen vil si heldigvis) ikke noe som er høyt prioritert hos produsentene og hvordan alternativene er i den høyere delen av prissegmentet ditt har jeg ikke oversikten over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først så skulle jeg ha Casio.

så fant jeg ut av at for og i det hele tatt få best kvalitet så måtte man ha videokamera ikke digitalkamera.

og fant fort frem til Canon hv20.

men nå skal jeg ha Canon G9 for den utmerker seg godt på mange tester og tar bra video.

se selv =

men nå som jeg har sett Samsung S850 ble jeg usikker ;)

for den så ut til og ta også bra opptak.

så min status er for tiden. Begynne med filme med digitalkameraer, så kjøpe videokamera med tiden, og så kan jeg kjøpe allt det andre jeg har lyst på ;) (har jobb jeg vettø) :)

anbefaler deg G9 er mitt poeng her.

bra bilder + video = en fin start.

Get ready for this, are you ready for this? :)

Lenke til kommentar

Kan anbefale canon powershot S3IS når det gjelder videokvalitet i denne klassen. Har optisk stabilisering, 12x optisk zoom. Egen knapp for filming. Kan selvsagt zoome mens du filmer. Veldig bra lydopptak i stereo. Kan også ta stillbilde mens du filmer. Selges nå svært gunstig pga at det er en utgående modell. Japan Photo selger det nå inkl en SELPHY CP510 for 2499,-

Filmklipp nederst på denne siden her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...