mopani Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei! Jeg skal begynne med styrketrening for alvor nå, og har laget et treningsopplegg for armer, bryst. Jeg har ikke veldig mye peiling på styrketrening, så hvis det er noen gale øvelser, ikke slakt megxD Hvilken trening er best for å få muskler raskt? Eksplosiv trening eller utholdende trening? Kom gjerne med endringer! Push ups 12 reps x 3 butterfly 12 reps x 3 benkpress 12x 3(30kg) hantelcurl 12 x 3 hammercurl 12 x 3 bicepscurl 12 x 3 (10-15 kg) underarmscurl 12 x 3 omvendt underarmscurl 12 x 3 1min pause mellom hver serie Som sagt, jeg har ikke drevet med styrketrening før og mulig dette opplegget bare er tull, men kom med innspill endringer. Noen øvelser jeg bør ta vekk, endre mengden reps, legge til noen øvelser? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) du trener nesten ingen muskler jo. siden du er ny i gamet burde du fokusere rundt baseøvelser som aktiviserer de fleste musklene i kroppen. Markløft aktiviserer opptil 90% av musklaturen i kroppen og er en suveren øvelse for å bygge generell styrke. Benkpress aktiviserer de fleste musklene på overkroppen og er også en bra øvelse. Nedtrekk, knebøy og militærpress bør også være med. mitt forslag: tren 2-3 ganger i uka. Benkpress, markløft, knebøy, nedtrekk, militærpress, situps og dips. samme hver gang de første ukene og med mellm 8 og 12 reps i 3-4 serier. Utfør alltid øvelser rolig og kontrollert etter korrekt instruksjon. når det gjelder pause mellom seriene er dette noe du burde vurdere selv. 1 min er et godt utgangspunkt. men store musklegrupper trenger ofte mer enn 1 min for å få ut melkesyra. Endret 30. januar 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
mopani Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 du trener nesten ingen muskler jo. siden du er ny i gamet burde du fokusere rundt baseøvelser som aktiviserer de fleste musklene i kroppen. Markløft aktiviserer opptil 90% av musklaturen i kroppen og er en suveren øvelse for å bygge generell styrke. Benkpress aktiviserer de fleste musklene på overkroppen og er også en bra øvelse. Nedtrekk, knebøy og militærpress bør også være med. mitt forslag: tren 2-3 ganger i uka. Benkpress, markløft, knebøy, nedtrekk, militærpress, situps og dips. samme hver gang de første ukene og med mellm 8 og 12 reps i 3-4 serier. Utfør alltid øvelser rolig og kontrollert etter korrekt instruksjon. når det gjelder pause mellom seriene er dette noe du burde vurdere selv. 1 min er et godt utgangspunkt. men store musklegrupper trenger ofte mer enn 1 min for å få ut melkesyra. Okey! Takk! Lenke til kommentar
mopani Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 du trener nesten ingen muskler jo. siden du er ny i gamet burde du fokusere rundt baseøvelser som aktiviserer de fleste musklene i kroppen. Markløft aktiviserer opptil 90% av musklaturen i kroppen og er en suveren øvelse for å bygge generell styrke. Benkpress aktiviserer de fleste musklene på overkroppen og er også en bra øvelse. Nedtrekk, knebøy og militærpress bør også være med. mitt forslag: tren 2-3 ganger i uka. Benkpress, markløft, knebøy, nedtrekk, militærpress, situps og dips. samme hver gang de første ukene og med mellm 8 og 12 reps i 3-4 serier. Utfør alltid øvelser rolig og kontrollert etter korrekt instruksjon. når det gjelder pause mellom seriene er dette noe du burde vurdere selv. 1 min er et godt utgangspunkt. men store musklegrupper trenger ofte mer enn 1 min for å få ut melkesyra. Hva er nedtrekk, militærpress og dips? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 du trener nesten ingen muskler jo. siden du er ny i gamet burde du fokusere rundt baseøvelser som aktiviserer de fleste musklene i kroppen. Markløft aktiviserer opptil 90% av musklaturen i kroppen og er en suveren øvelse for å bygge generell styrke. Benkpress aktiviserer de fleste musklene på overkroppen og er også en bra øvelse. Nedtrekk, knebøy og militærpress bør også være med. mitt forslag: tren 2-3 ganger i uka. Benkpress, markløft, knebøy, nedtrekk, militærpress, situps og dips. samme hver gang de første ukene og med mellm 8 og 12 reps i 3-4 serier. Utfør alltid øvelser rolig og kontrollert etter korrekt instruksjon. når det gjelder pause mellom seriene er dette noe du burde vurdere selv. 1 min er et godt utgangspunkt. men store musklegrupper trenger ofte mer enn 1 min for å få ut melkesyra. Må legges til at noen av de her øvelsene krever en god teknikk. Pass på at teknikken er i orden før du slenger på for mange vekter. Gjør du de feil kan det hende at du ikke kan trene i hele tatt på en stund. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva er nedtrekk, militærpress og dips? -nedtrekk er i maskin, eller så kan du bruke pullups som blir motsatt på en måte... stang som du trekker ned mot brystkassen på nedtrekk. -Militærpress: vanlig vektstang, der man løfter som man skulle tatt skulderpress, ca 90 grader i stolen. stanga skal ned på tåppen av brystkassen, eller bak, jeg foretrekker foran, da jeg har hørt at skuldra dine går fort om du trener bak.. -Dips, er en tricepsøvelse der du er i ett stativ og skal løfte deg opp med armene, ned til litt under 90 grader i armene.. litt vagt forklart, men prøvde hehe søk på google, så finner du sikkert øvelsene.. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du kan gjerne gå ned til 8-10 reps, og gjøre pausene til 2 minutter Når du er kommet litt lengre i treningen, kan du gjerne ta en titt på programmer som 5x5 powerbuilding, du burde finne det rimelig lett med google. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 forklaring på forskjellige øvelser finner du her: http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ nedtrekk: http://www.coopersguns.com/videos/exercise.../lat-pull-down/ evt: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...-lat-pull-down/ militærpress/skulderpress: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...military-press/ dips: http://www.coopersguns.com/videos/exercise.../dips-on-frame/ lykke til. husk å utføre etter korrekt instruksjon ellers kan du skade deg Lenke til kommentar
mopani Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Hvilken trening er best for å få muskler raskt? Eksplosiv trening eller utholdende trening? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hvilken trening er best for å få muskler raskt? Eksplosiv trening eller utholdende trening? Det er ikke noe som heter raske muskler. Det vil alltid ta tid før man vil se store forskjeller. Muskler er ikke noe som kommer på 123. Eksplosiv trening vil nok være det beste. Du kan ikke gi oss et nytt forslag på treningsopplegg der du inkluderer øvelsene som har blitt anbefalt, spesielt av Henrik2k. Trene 3 ganger i uken ville nok være det mest "normale". Les gjerne litt på www.iform.no eller www.treningsforum.no, mye informasjon å hente der. Endret 31. januar 2008 av Sirhaavard Lenke til kommentar
PuseOdd Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Vil legge til at stronglifts.com er et fint sted å lese også, om du ikke har problemer med engelsk. 5x5 begynnerprogrammet der bør være ypperlig for deg. Men for all del: husk teknikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå