tords0905 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei, har lånt bort leg til en venn av meg, kortet har vært låst i et år nå. Vennen min klarte å miste kortet til en dørvakt for et par uker siden. >Ble i dag kontaktet av politiet som har kallt meg inn. Kan jeg på noen måte bli straffet for dette om jeg sier at kortet har vært spørret i et år siden jeg mistet det? Dette er rent hypotetisk? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du må si det er mistet og sperret. Dermed ingen straff. Du må IKKE si at han har tatt det , da ender han bak murene. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei, har lånt bort leg til en venn av meg, kortet har vært låst i et år nå. Vennen min klarte å miste kortet til en dørvakt for et par uker siden. >Ble i dag kontaktet av politiet som har kallt meg inn. Kan jeg på noen måte bli straffet for dette om jeg sier at kortet har vært spørret i et år siden jeg mistet det? Dette er rent hypotetisk? Virker slettes ikke hypotetisk på meg, men så er jeg ganske blond da... La meg oppsummere så jeg ikke misforstår: Du har altså lånt bort/gitt bort din egen legitimasjon og meldt det mistet slik at det er blitt låst/sperret. Hvem har du meldt det mistet til? Hva vil det si at det er sperret, og hvem har sperret det? Ga du det/lånte du det bort før, eller etter at du meldte det stjålet? Hvordan klarte kompisen din å "miste" dette i utgangspunktet "mistede" kortet til en dørvakt? Hva har politiet kalt deg inn for? Skal du vitne eller er du tiltalt? Hilsen nysgjerrige "onkel" Gaidaros (rent hypotetisk altså...) Endret 30. januar 2008 av Gaidaros Lenke til kommentar
dmx Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hva er vitsen i å låne vekk leg'n din i det hele tatt? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 kortet til en dørvakt? Betyr vel at vakten så at det ikke var samme person og tok kortet og ga dette til purken. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hva er vitsen i å låne vekk leg'n din i det hele tatt? For at vennen skulle "bli" eldre? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Helt hypotetisk så er jo det en teori at kameraten din forklarer at han fant det under en sofapute, selvfølgelig leng etter du hadde meldt det sperret. Du meldte det sperret og bestilte deg nytt, i god tro. Han fant det, og tenkte at du ikke hadde bruk for det siden du hadde jo fått nytt. Dette kjenner du ikke til og er mildt sagt forferdet over at noen kan gjøre noe slikt. Lenke til kommentar
tords0905 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Virker slettes ikke hypotetisk på meg, men så er jeg ganske blond da... La meg oppsummere så jeg ikke misforstår: Du har altså lånt bort/gitt bort din egen legitimasjon og meldt det mistet slik at det er blitt låst/sperret. Hvem har du meldt det mistet til? Meldt mistet til banken/sperret Hva vil det si at det er sperret, og hvem har sperret det? Personen som eier kortet har sperret det etter at han mistet det for 6-7 mnd siden. Ga du det/lånte du det bort før, eller etter at du meldte det stjålet? Som nevnt ovenfor. Meldt sperret til banket for 4-5 mnd siden. Kortet ble tatt av en dørvakt for en to tre uker siden. Hvordan klarte kompisen din å "miste" dette i utgangspunktet "mistede" kortet til en dørvakt? Han kunne ikke perssonnummeret og dørvakten synes ikke bilde lignet no særli. Personen som mistet det var litt beruset og tall er ikke beste som finnes her. Hva har politiet kalt deg inn for? Skal du vitne eller er du tiltalt? Er ikke sikker. Ekke jeg som har fått brevet, en venn av meg. Tipper innkalt som tiltalt hvis en av de to? Du må si det er mistet og sperret. Dermed ingen straff. Du må IKKE si at han har tatt det , da ender han bak murene. personen som måtte gi legget til dørvakten måtte ikke gi identifikasjon, han ble bare bedt om å forlate utestedet. Dørvakten har ikkenoe navn e.l på denne personen. Dette vil da si at politiet kun har fått kortet som vennen min har sperret for lengre tid tilbake. Endret 30. januar 2008 av Tords0905 Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Da tror jeg politiet bare vil opplyse om at de har funnet kortet og at det ble brukt. Så vil de spørre "deg" om du veit hvorfor noen kan ha brukt det. Hvis du sier at du ikke har peiling og er overraska så starter de kanskje en etterforskning som ikke løser noe? Sier du at det godt kan ha vært en venn av deg, men at du ikke har peiling på hvem så kan de vel ikke gjøre mye? Men det er vel ikke tilfeldigvis du som mista kortet til en kamerat og han vurderer å sladre på deg og du skal nå finne en løsning så han ikke sladerer? EDIT: Sånn rent hypotetisk selvsagt^^ Endret 30. januar 2008 av Stinkey Lenke til kommentar
tords0905 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Da tror jeg politiet bare vil opplyse om at de har funnet kortet og at det ble brukt. Så vil de spørre "deg" om du veit hvorfor noen kan ha brukt det. Hvis du sier at du ikke har peiling og er overraska så starter de kanskje en etterforskning som ikke løser noe? Sier du at det godt kan ha vært en venn av deg, men at du ikke har peiling på hvem så kan de vel ikke gjøre mye? EDIT: Sånn rent hypotetisk selvsagt^^ Men det er vel ikke tilfeldigvis du som mista kortet til en kamerat og han vurderer å sladre på deg og du skal nå finne en løsning så han ikke sladerer? Jeg har fått kortet av en kamerat av en kamerat og prøver å lage mindre stress for alle sammen. mannen som eier kortet vil ikke sladre, men ble litt stressa med brev fra politiet noe jeg også hadde blitt. Endret 30. januar 2008 av tords0905 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er dette vanlig prosedyre? Å kalle inn til avhør på grunn av et bankkort som noen har forsøkt å bruke som falsk leg? Når det er sagt så lurer jeg på hvorfor du er innblandet i det hele tatt ettersom det ikke er ditt kort, men et du har fått av en kamerat. Hvem er det sitt kort egentlig? Du har jo fått kortet av en kamerat av en kamerat og igjen gitt det til en annen kamerat som har blitt fratatt det på byen. Han måtte ikke oppgi navn så derfor så er det en annen kamerat som har fått brev fra politiet og dermed må du til avhør.... Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Er dette vanlig prosedyre? Å kalle inn til avhør på grunn av et bankkort som noen har forsøkt å bruke som falsk leg? Når det er sagt så lurer jeg på hvorfor du er innblandet i det hele tatt ettersom det ikke er ditt kort, men et du har fått av en kamerat. Hvem er det sitt kort egentlig? Du har jo fått kortet av en kamerat av en kamerat og igjen gitt det til en annen kamerat som har blitt fratatt det på byen. Han måtte ikke oppgi navn så derfor så er det en annen kamerat som har fått brev fra politiet og dermed må du til avhør.... Einstein (dvs han som startet innlegget) brukte en metode som man bruker hos leger osv. Jeg har en "venn" som har det og det. Så her er greia: Kamerat 1 ga kortet sitt som han blokka til kamerat 2. Kamerat 2 ga kortet videre til emnestarter. Emnestarter ble fratatt kortet på byen så det ble sendt til politiet. Kamerat 1 fikk brev om kortet fra politiet og er derfor nervøs. Emnestarter prøver derfor å finne ut her om hva kamerat 1 kan vente seg hos politiet. Sånn rent hypotetisk sett hvis jeg tror jeg har fått med meg alt Endret 31. januar 2008 av Stinkey Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kamerat 1 ga kortet sitt som han blokka til kamerat 2.Kamerat 2 ga kortet videre til emnestarter. Emnestarter ble fratatt kortet på byen så det ble sendt til politiet. Kamerat 1 fikk brev om kortet fra politiet og er derfor nervøs. Emnestarter prøver derfor å finne ut her om hva kamerat 1 kan vente seg hos politiet. Sånn rent hypotetisk sett hvis jeg tror jeg har fått med meg alt Aha... nå begynner det å gi mening. Man altså, siden vi jo befinner oss på det hypotetiske planet. Er det noen sammenheng mellom trådstarter og denne tråden her: (spørsmål om dokumentfalsk) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=903898 Kanskje denne trådstarteren er kamerat 1? (helt hypotetisk altså) Eller kanskje det bare er meg som har livlig fantasi? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Veit at tråden er gammal, men vart likavel så nyfiken på korleis denne saka gjekk ? Vart nokon straffa ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå