Gå til innhold

Hvor mye kan en CPU kjøler veie, uten å ødelegge HK

Anbefalte innlegg

Har bestillt foxconn X38 / E8500 med Thermalright Ultra120 Extreme (745g) + mist 120mm vifte(105g). Den samlet vekten på CPU slott blir 745g + 105g = 850gramm.

TRUE er også 160.5 mm høy, dette vil jo gi et bøye moment mot HK, er det noen fare for skade på HK??? Hvor mye tåler et vanlig HK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd den kjøleren og kortet brekker ikke men det svaier en mm.

Du må i alle fall være forsiktig under transport og når du setter ned pcen. Jeg ville ha borret et hull bak pcen og satt inn en lang skrue med isolasjon på enden som støttet den om det var en 24/7 kjøler

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok takk for svar. Men trur ikke eg vil borre hull i et nytt Lian Li armorsuit P60 kabinett. Kansje eg skulle gått for Thermalright ULTIMA 90 i stedefor?? Pcn vill ikke bli flyttet, brukes til spilling og lignende ikke stå på 24/7.

Endret av ThomasBergen
Lenke til kommentar

Mitt hovedkort er EVGA 680 og det bøyer seg/svaier såppas mye at jeg ikke ville ha brukt den stående.

Du må i alle fall sjekke om det er plass, fikk så vidt på døra

Den er ganske høy.

Mange her som har den og sier det går greit regner jeg med.

post-64596-1201725872_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Flott bilde, Ja er enig der, er litt redd fro det samme. Hmm får ringe Netshop i morgen å se om eg kan bytte med en mindre. Hva tror du om kjøleevnen til Thermalright ultra 90 på E8500?? blir sikkert ikke like god, men er den god nok til en liten OC, kansje 3,8 - 4 Ghz

Lenke til kommentar

På mitt sitter det en 900 grams kjøler.

Tuniq Tower 120 men kortet holder seg i allefall i en del fortsatt så det er ikke noe problem.

Men jeg tror ikke at jeg transporterer HK med kjøleren påsatt, da tar jeg den av og pakker den ned en annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...