Gå til innhold

Kjøpt overprisa kamera i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
EDIT, misforsto.

 

Ja, det er nok mer enn 2.5 på en del ting og ja. Klær er DYRT i forhold til hva kjedene betaler inn.

Det er klart de tjener grovt når du kan gå inn i en klesbutikk på Karl Johan der leien gjerne er på 35 000 kr per kvadratmeter og det er mye luft mellom varene.

 

En kamerat av meg kjøpte en gang en jakke av en bekjent som jobbet på en grossit for Bik-Bok eller noe. Jakken hadde de kjøpt fra Asia for 80 spenn og kameraten min fikk den for 200 kroner. Samme jakken solgte de for cirka 250 kroner til klessbutikken som igjen tok godt over 1000-lappen for den.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Der fikk nok gamlemor seg en lærepenge ja. :ph34r:

 

Det er forbrukerens oppgave å sjekke priser, og så lett det er i dag mtp. internett (Prisguiden, til eksempels) - står det egentlig kun på giddaløshet/dumskap. No åffens. :)

 

Elektronikk er generelt billig i Norge, hvis man sammenligner med inntektsnivået. Det kommer mange østeuropeere der jeg jobber og kjøper med seg elektronikk for store summer, og får "den dar tollpapiren" slik at de får tilbake momsen ved utreise. De samme kommer igjen og igjen, så det er tydeligvis lukrativt.

Lenke til kommentar
Elektronikk er generelt billig i Norge, hvis man sammenligner med inntektsnivået. Det kommer mange østeuropeere der jeg jobber og kjøper med seg elektronikk for store summer, og får "den dar tollpapiren" slik at de får tilbake momsen ved utreise. De samme kommer igjen og igjen, så det er tydeligvis lukrativt.

Hehe, har en del av disse der jeg jobber også. Før så fotfulgte vi alle østeuropeere rundt i butikken i frykt for at de skulle stjele. Nå er bildet noe mer nyansert. De kjøper alt fra CD-plater til de dyreste laptopene, skrivere, mobiler og annet dilldall. Det er ikke bare fordi de får med seg et tollskjema, men fordi de selv sier at varen i hjemlandet uansett ville ha vært dyrere. Tenk litt på den alle dere som er i fyr og flamme hver gang en butikk ikke har ferdigstilt en service på under to uker. Vi har blant Europas beste priser på eletronikk samtidig som vi har blant Europas høyeste lønnsnivå. Samtidig har vi en veldig god forbrukerkjøpslovgivning som overgår de fleste andre i verden. Personlig tror jeg det aldri har vært bedre å være forbruker enn hva det er akkurat nå. Litt kjipt for miljøet, men men..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...