brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har (se sign), dim ddr pc 2700 512mb (ikke beste type ram akkuratt)! Har xp2000+ palemino, kan max kjøre den på 11.5*155! Hadde tenkt å bytte cpu til: AMD XP2000+ Unlocked Super Stepping ThoroughBred Core, dvs samme design som en AMD 2400+. Unlocked 2000+. Super Stepping (kvalitetskode) Kan jeg klokke opp mer med denne? Hva vil super stepping si? Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jepp, de kan klokkes mer det er mange forskjellinge batcher på en måte, ettersom når og hvor de er laget. noen av dem blir ekstra bra, og da kaller man det super stepping. Disse kan klokkes mer en andre. Jeg bestilte en xp1700+ i dag, og den heter: XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Extreme Stepping Så denne har jeg store forventninger til. Den er garantert til 2,1Ghz, men har pratet med mange som kjører den på 2,3 og 2,4Ghz . Om man har skikkelig kjøling, og et HK som støtter høy cpu spenning kan man nå 2,6-2,7Ghz vistnok. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Jepp, de kan klokkes mer det er mange forskjellinge batcher på en måte, ettersom når og hvor de er laget. noen av dem blir ekstra bra, og da kaller man det super stepping. Disse kan klokkes mer en andre. Jeg bestilte en xp1700+ i dag, og den heter: XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Extreme Stepping Så denne har jeg store forventninger til. Den er garantert til 2,1Ghz, men har pratet med mange som kjører den på 2,3 og 2,4Ghz . Om man har skikkelig kjøling, og et HK som støtter høy cpu spenning kan man nå 2,6-2,7Ghz vistnok. wow, hva slags kjøling skal du bruke? Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Regner med å ordne vannkjøling i morgen... men er litt usikker på om jeg skal bruke peltier. Tror jeg venter til jeg har mer penger, og til jeg har sett hvordan jeg klarer meg uten. Har brukt nok penger i det siste.. klarer ikke la vær når jeg finner noe jeg har lyst på.. er alt for mange bra webshopper for en med så dårlig viljestyrke som meg.. hehe :smile: Men det er ikke noe problem å kjøre en tbred på 2,2-2,3Ghz med vanlig luftkjøling. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Regner med å ordne vannkjøling i morgen... men er litt usikker på om jeg skal bruke peltier. Tror jeg venter til jeg har mer penger, og til jeg har sett hvordan jeg klarer meg uten. Har brukt nok penger i det siste.. klarer ikke la vær når jeg finner noe jeg har lyst på.. er alt for mange bra webshopper for en med så dårlig viljestyrke som meg.. hehe :smile: Men det er ikke noe problem å kjøre en tbred på 2,2-2,3Ghz med vanlig luftkjøling. Peltier? Må nesten kjøpe meg sånn cpu som du, eller 2000+ Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Tror du denne holder til litt overklokking? GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Det er ikke noe særlig kraftig vifte på den, så jeg vet ikke helt. Men det er ikke umulig at den holder så lenge du ikke skal overklokke skikkelig. Selv så ville brukt noe litt kraftigere. Peltier er et slags kjøle element.. du finner mer info her: http://www.overklokking.no/guides/peltier_...uide/index.html Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Det er ikke noe særlig kraftig vifte på den, så jeg vet ikke helt.Men det er ikke umulig at den holder så lenge du ikke skal overklokke skikkelig. Selv så ville brukt noe litt kraftigere. Peltier er et slags kjøle element.. du finner mer info her:http://www.overklokking.no/guides/peltier_guide/index.html Takk, kjøper vell en kraftigere vifte etter hvert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå