Intern Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har altså i dag puttet inn 2GB brikker, av noe jeg trodde (da jeg bestilte) var det samme som jeg hadde. Etter et par minutter uten boot kom jeg meg inn i Win. Da jeg sjekket CPU-Z for å se om alt stemte, så jeg at de gamle brikkene liksom er spesifisert til 800MHz, og de nye til 667MHz. Det blir jo feil, siden brikkene egentlig er spesifisert til 1066MHz. OCZ Reaper PC2-8500 er navnet på brikkene. Bildene beskriver kanskje problemet bedre. Grønn PCB (gamle): Sort PCB (nye): Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Prøvd å oppdatere BIOS og/eller legge inn verdiene til brikkene manuelt? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 BIOS ble oppdatert til siste, i helgen. Maskinen booter ikke med med verdiene på auto. Synes det er rart at de tilsynelatende samme brikkene har forskjellig PCB og viser forskjellige verdier i CPU-Z. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå