Stian89 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Etter mye om og menn, klarte jeg endelig å installere bilstereo i 240'en min. Men etter at jeg har lagret f.eks radiostasjoner, og så skrur av og på motoren, forsvinner de lagrede innstillingene. Hvis jeg bare skrur av og på stereoet, men ikke motoren, er kanalene fortsatt lagret. Alt blir liksom nullstilt når jeg skrur av motoren. Hva skjer? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 du har koblet feil, det er to ledninger som skal ha 12V, rød og gul, den ene, husker ikke hvem som er hvem, skal ha strøm bare når tenninga er på, den andre skal ha det alltid, du kan prøve å bytte dem om, med litt flax funker det Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 standard er det vel gul som skal ha konstant strøm og rød som skal ha styrestrøm Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du har sikkert koblet noen høyttalere til spilleren også, så var jeg deg, så ville jeg lagt opp e ny ledning fra batteriet, og til spilleren, og da en som er litt tykkere en det som er i bilen fra før Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Får prøve meg litt frem, takk for svar. Første gang jeg gjør dette, så ting blir litt rotete. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) rød er den som går på tenninga men noen biler er det motsatt så da må du bare bytte om gul og rød bare å måle seg fram til vilken som går på tenninga i bilen Endret 30. januar 2008 av Audison Connection Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg er helt grønn. Vet ikke hvordan jeg skal feilsøke dette. Det eneste jeg har gjort, er å dra ut den gamle kassett-spilleren, kjøpe en adapterkabel (iso), sette den (og antenna) på, trykke cd-spillern inn. Den passer jo liksom bare i "en vinkel" "et sted". Jeg har ingen steder å "bytte om på fargene"? Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg er helt grønn. Vet ikke hvordan jeg skal feilsøke dette. Det eneste jeg har gjort, er å dra ut den gamle kassett-spilleren, kjøpe en adapterkabel (iso), sette den (og antenna) på, trykke cd-spillern inn. Den passer jo liksom bare i "en vinkel" "et sted". Jeg har ingen steder å "bytte om på fargene"? på kabelen fra spilleren er det kabelsko bare å bytte om på gul å rød der Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 eller du kan koble gul og rød sammen. men da må du skru av og på spilleren manuelt vær gang Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg er helt grønn. Vet ikke hvordan jeg skal feilsøke dette. Det eneste jeg har gjort, er å dra ut den gamle kassett-spilleren, kjøpe en adapterkabel (iso), sette den (og antenna) på, trykke cd-spillern inn. Den passer jo liksom bare i "en vinkel" "et sted". Jeg har ingen steder å "bytte om på fargene"? på kabelen fra spilleren er det kabelsko bare å bytte om på gul å rød der Nei har du sett, der fikk jeg det til! Tusen hjertelig takk for hjelpen, sparte meg for MYE arbeid her. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Jadda, nå viser det seg at cdromen ikke funker. Den klarer bare å svelge cden halveis, deretter gir den fra seg en stygg "scratchy" lyd. Dette er forøvrig en dritt spiller jeg kjøpte uten å tenke meg om på biltema. Kommer til å levere den inn igjen imorgen, og heller gå for denne. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2159 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Gå for denne istedet, den har linjeutgang - noe som er praktisk når du får lyst til å hive i en sub, og da trenger forsterker. Endret 31. januar 2008 av Wibla Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 eller denne som har Subwoofer utgang http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2163 koster 1490 da men Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Too late, har allerede kjøpt 1000e samt et par høytalere til som jeg har rigget fast i hattehylla. Er storfornøyd jeg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå