Gå til innhold

[HJELP] Satte i mer ram, pcen ble ikke raskere

Gjest Slettet+312

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+312

Hei.

I dag fikk jeg rambrikken jeg bestilte på komplett.no i posten. Jeg satte den inn, uten at datamaskinen ble noe raskere.

Fra før hadde jeg 1GB. Jeg satte i 2GB til. Hvis jeg bruker programmet CPU-Z, viser det at jeg har satt inn mer ram, men pcen er ikke noe raskere.

Hvis jeg går til Kontrollpanel --> System og vedlikehold --> System, står det fortsatt 1GB der. Den har på en måte ikke oppdatert seg.

Jeg har en stasjoner PC med Vista Home Premium. Minnetype: DDR2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

I dag fikk jeg rambrikken jeg bestilte på komplett.no i posten. Jeg satte den inn, uten at datamaskinen ble noe raskere.

Fra før hadde jeg 1GB. Jeg satte i 2GB til. Hvis jeg bruker programmet CPU-Z, viser det at jeg har satt inn mer ram, men pcen er ikke noe raskere.

Hvis jeg går til Kontrollpanel --> System og vedlikehold --> System, står det fortsatt 1GB der. Den har på en måte ikke oppdatert seg.

sikker på at du har satt rammen i rett ram slot da? noen HK er sånn at det ikke er vilkårlig hvilken slot man setter minnet i, ellers så bør det være likt med ram, for eksempel 1gb + 1gb eller 2gb + 2gb, dette da de fleste HK støtter noe som kalles Dual channel ram, kan lese mer om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

Altså, det er bedre å ha to ram brikker på 1+1gb enn en på 2gb.

Lenke til kommentar
Hei.

sikker på at du har satt rammen i rett ram slot da? noen HK er sånn at det ikke er vilkårlig hvilken slot man setter minnet i, ellers så bør det være likt med ram, for eksempel 1gb + 1gb eller 2gb + 2gb, dette da de fleste HK støtter noe som kalles Dual channel ram, kan lese mer om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

Altså, det er bedre å ha to ram brikker på 1+1gb enn en på 2gb.

Men man kan også ha f.eks 2 x 512MB + 2 x 1GB og fortsatt nyte godt av dual channel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...