Gjest Slettet+312 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei. I dag fikk jeg rambrikken jeg bestilte på komplett.no i posten. Jeg satte den inn, uten at datamaskinen ble noe raskere. Fra før hadde jeg 1GB. Jeg satte i 2GB til. Hvis jeg bruker programmet CPU-Z, viser det at jeg har satt inn mer ram, men pcen er ikke noe raskere. Hvis jeg går til Kontrollpanel --> System og vedlikehold --> System, står det fortsatt 1GB der. Den har på en måte ikke oppdatert seg. Jeg har en stasjoner PC med Vista Home Premium. Minnetype: DDR2 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 kansje ikke minnet var flaskehalsen da? blir vanskelig å si når du gir så lite info. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Den blir da ikke nødvendigvis så mye raskere. Men hvis du har oppe flere programmer om gangen, så kan du merke at ting går fortere. Ikke minst hvis du bruker programmer som bruker mye minne, som feks spill ogredigeringsprogrammer. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei. I dag fikk jeg rambrikken jeg bestilte på komplett.no i posten. Jeg satte den inn, uten at datamaskinen ble noe raskere. Fra før hadde jeg 1GB. Jeg satte i 2GB til. Hvis jeg bruker programmet CPU-Z, viser det at jeg har satt inn mer ram, men pcen er ikke noe raskere. Hvis jeg går til Kontrollpanel --> System og vedlikehold --> System, står det fortsatt 1GB der. Den har på en måte ikke oppdatert seg. Jeg har en stasjoner PC med Vista Home Premium. Minnetype: DDR2 sikker på at du har satt rammen i rett ram slot da? noen HK er sånn at det ikke er vilkårlig hvilken slot man setter minnet i, ellers så bør det være likt med ram, for eksempel 1gb + 1gb eller 2gb + 2gb, dette da de fleste HK støtter noe som kalles Dual channel ram, kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture Altså, det er bedre å ha to ram brikker på 1+1gb enn en på 2gb. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei. I dag fikk jeg rambrikken jeg bestilte på komplett.no i posten. Jeg satte den inn, uten at datamaskinen ble noe raskere. Fra før hadde jeg 1GB. Jeg satte i 2GB til. Hvis jeg bruker programmet CPU-Z, viser det at jeg har satt inn mer ram, men pcen er ikke noe raskere. Hvis jeg går til Kontrollpanel --> System og vedlikehold --> System, står det fortsatt 1GB der. Den har på en måte ikke oppdatert seg. Jeg har en stasjoner PC med Vista Home Premium. Minnetype: DDR2 sikker på at du har satt rammen i rett ram slot da? noen HK er sånn at det ikke er vilkårlig hvilken slot man setter minnet i, ellers så bør det være likt med ram, for eksempel 1gb + 1gb eller 2gb + 2gb, dette da de fleste HK støtter noe som kalles Dual channel ram, kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture Altså, det er bedre å ha to ram brikker på 1+1gb enn en på 2gb. Men man kan også ha f.eks 2 x 512MB + 2 x 1GB og fortsatt nyte godt av dual channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå