Gå til innhold

Begrenset eller ingen forbindelse

Leno2k

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en bærbar pc av type "Siemens AMILO D 8830" som jeg har formatert og lagt inn "Windows XP Home Norsk" på med gyldig nøkkel.

Når jeg er ferdig med installeringen (har gjort det mange ganger før, uten problem) av windows, drivere og diverse programmer (nod32, winrar og winamp), får jeg opp at nettverkstilkoblingen har "begrenset eller ingen forbindelse". Den er tilkoblet med kabel.

Jeg har prøvd å googlet etter drivere til kortet (National Semiconductor DP83815/816), fant jeg bare de som Siemens har på sine sider. Ble ikke noe forbedring etter installajon av de.

Jeg har prøvd å resette min Jensen AIR:Link 7954 til fabrikkinstillinger, men til ingen nytte. DHCP er på, og finner både stasjonære (tråd) og WII'en (trådløs), så det kan ikke være noe IP-konflikt (går jeg ut ifra). De andre klientene i nettverket har full tilgang til nettverket.

PS: ALT funket før formateringen!

Diverse andre forsøk:

- Direkte på modemet uten resultat

- Koble til det andre nettverkskortet på den stasjonære med bridge uten hell

- Bestemme ip i egenskaper for lokal tilkobling uten hell

Detaljer:

Router: Jensen AIR:Link 7954 (fabrikkoppsett + sikkret trådløst nett)

Bærbar: Siemens AMILO D 8830

(Er ikke så god til å formulere meg, beklager)

Endret av Leno2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Har gjort det du beskriver. Jeg har litt erfaring med data og nettverk så det mest elemnetære kan jeg

Jeg fant ett program som rydder opp i registeret til nettverksprotokollen i windows. Fikk forbindelse i 2-3 minutter, så kom problemet tilbake igjen. Så det må være noe muffens med driver/register/windows hær

Skal prøve å legge inn WinXP pro for å se om jeg får mere "makt" over windows da :p

Endret av Leno2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...