lillemy8808 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Bor for tiden med samboer i Hønefoss, men er egentlig fra Haugesund. Skal ta tog til Stavanger for å bli kjørt til Haugesund av en kompis i Stavanger, og da liker i å stikke innom noen morsomme steder. Og han kommer nok mest sansynlig hit i påskeferien også, så tips til slike steder "rundt her" (om vi må til oslo eller lignende så vurderer vi en tur tid også, men vi prioriteter Halden og Svinesund pga festningen og billig snop..) Av spennende/morsomme steder tenker jeg på f eks innvandrersjapper, de har mye gøy ofte (vi liker å teste "merkelig" mat og selv er jeg veldig glad i mye utenlandsk mat). Og jeg stikker ofte innom økologiske matbutikker o.l. da de ofte har glutenfri mat (jeg burde spise minst mulig hvete pga magen ikke liker det, og ofte finner jeg f eks en god te eller noe sånt der også + kanskje billig pasta til meg). Vi har ikke verdens beste budsjett, så ikke nevn superdyre jålebutikker.. ;-). Billig og gøy er stikkordet her! Men kvalitet og en litt høyere pris gjør ikke noe, det er overpriset jeg ikke liker. Av steder i Stavanger jeg vet vi skal på: Dropsen: Den i sentrum er jo større, og vi skal uansett surre litt rundt i sentrum, og så på kvadrat etterpå, er det derfor noe vits å besøke den på Kvadrat også? Kvadrat: Vi skal på innvandrersjappa der i første etasjen, pga alt nøttegodteriet (eller hva man skal kalle det) han har der ennå. Vet jeg kjøpte en halvkilo eller noe første og eneste gangen jeg har vært på kvadrat. Innvandrersjappe: som ikke ligger i en bakke midt i sentrum.. går man oppover havner man på den videregående skolen der, og rett ned til kafe/restaurantbygget med stor veranda som ligger ett med Breiavatnet. Er det flere steder på Kvadrat verdt å stikke innom? Flere innvandrersjapper verdt et besøk i selve sentrum? Lenge siden jeg har gått i sentrum, jeg bodde der og gikk på skole et års tid.. og det er snart 2 år siden jeg slutta.. ikke fått tid til å "gå å surre" de få gangene jeg har verdt innom etterpå. Andre matbutikker? Vet det var en ganske dyr kafe/butikk midt i sentrum (er den ikke rett over dropsen tro?) I Haugesund Vi skal på Biltema vet jeg (han er bilfrik og "biltema i sandnes er så liten" så siden gratis biltur så kan vi jo godt gå der han vil også. Men da er jo Amandasenteret rett ved siden av. Kan ikke huske at det er noen "matbutikker" der? Lidl: Vet dette ikke er en kvalitetsbutikk i manges øyne, men de har mye morsomt der ;-). Spesielt jordbær-jogurt-sjokoladen :D Ege mat? Aner ikke om navnet stemmer ingen av oss husker det.. ligger i samme gate som Wrangelhuset. Vi har vært der før. Mye rart og mye godt der! Han fant chilinudler og jeg fant rischips. Over gata derfra er det jo en matbutikk til, noe som er verdt å besøke? Andre steder i Haugesund? Har da ikke bodd der så mye siste årene, først Stavanger og så her, og heller ikke hatt den matlysten før siste årene.. så sikkert noen uoppdagede perler! Østfoldsområdet er jeg helt blank på. Vi skal jo innom Svinesund og Nordbysenteret, mulig også Strømstad for en tur på polet.. og er det noen perler å oppdage der, kom med dem! Og helst fulle navn og addresser slik at vi kan skrive ut kart.. Og er det noen steder i Hønefoss verdt å besøke? Vet jeg så ei innvandrersjappe i nærheten av Hønengata, men typen er litt skeptisk til slike ting og det er et stykke og gå fra der vi bor nå. Verdt å besøke? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 eg som e fra haugesund vett ikkje kor Ege mat e ... hmm... menne, vil jo anbefale Colonialen, på hjørnet der rett ved SR-bank i haugesund sentrum , masse digg mat og bar , genial butikk ,invandrer butikk ved siden av Bon appetitt , og så tror jeg kanskje det er en invandrer ved siden av Chili, tror en av disse er lagt ned men er ikke sikker på hvilke av dem ... men er vel ikke så mange kjekke butikker her i haugesund, ta deg en tur på classic kebab , Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis du er innom Oslo engang, så anbefales Jakob's på Holtet. Lenke til kommentar
lillemy8808 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 eg som e fra haugesund vett ikkje kor Ege mat e ... hmm... menne, vil jo anbefale Colonialen, på hjørnet der rett ved SR-bank i haugesund sentrum , masse digg mat og bar , genial butikk ,invandrer butikk ved siden av Bon appetitt , og så tror jeg kanskje det er en invandrer ved siden av Chili, tror en av disse er lagt ned men er ikke sikker på hvilke av dem ... men er vel ikke så mange kjekke butikker her i haugesund, ta deg en tur på classic kebab , Saklig innlegg må jeg si.. du klarte jo selv å nevnte butikken du ikke visste hvor var! Ja det er den "innvandrersjappa" skrått ovenfor SR-Bank og det kan sikkert stemme at det er Colonialen den heter butikken jeg sa lå i gata under. Bon appettit ligger vel ved siden av den også . TROR som sagt det er Ege mat den heter.. Er uansett ikke bare ren innvandrersjappe, mener å huske de har litt økologiske produkter der også. Og tror faktisk jeg så noe glutenfritt der og! Ingen av haugesunderne jeg kjenner husker navnet men etter et kart så vet de hvor den er. Hva og hvor er Chili? Forresten så suger Classic Kebab Stikk på den nedi.. hva gata heter da, jeg klarer aldri huske gatenavn. Ved siden av en bank, og ved siden av det kvartalet sitter det alltid mer enn nok av narkomane. Da burde du vite hvor jeg er hen . Kebaben der er utrolig god og jeg og mine venner som spiser der blir aldri dårlige. Mulig noe har skjedd siden jeg var der sist, men håper ikke det. Blåbær: Hva er Jakobs på Holtet kjent for? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Delikatesser av alle slag. Butikken for de som vil prøve ekslusive matvarer som man ikke får tak i vanlige matbutikker. Lenke til kommentar
lillemy8808 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Da er det ca ei uke til jeg reiser, og har fått mange gode tips rundt omkring . Er det flere tips så sleng dem ut! Det er også ganske sikkert at vi skal til Halden/Svinesund osv i påsken, hvilken dag er det lurest? Jeg vet det er ganske kaotisk der skjærtorsdag.. fredagen er det vel ganske mye stengt? (eller det er svinesund vi snakker om her..). Lørdagen er det jo lite vits å reise dit uansett føler jeg, og en lørdag midt mellom helligdager må jo være helt bortkastet (tenker på kø+folk overalt). Søndagen eller mandagen regner jeg med at det er åpent, men mye folk da også kanskje? Aner ikke hvilke dager han kommer enda, mulig onsdagen er og blir lurest? Eller er det kaotisk da også? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Smart club/Ultra har også mye godt utvalg i matvarer. Spesielt smart club er ute med mye spennende fra utland. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Som jeg elsker Yoghurtcornflakessnacksene fra Jalla butikken på Kvadrat, de har og mye godt på Dropsen! Kjøper sjeldent, men er himmelsk godt de gangene jeg spiser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå