Gå til innhold

17. April 2008: Kommer noe ekstraordinært til å skje?

Anbefalte innlegg

Du tenker på at 2012 er end of the world?

Er du sikker på at det ikke er end of the age du mener?

2012 er nemlig skille mellom fiskenes og vannmannens tidsalder/age.

Er ikke noe hokkus pokkus det...

Passage Matthew 24 :

3 As Jesus was sitting on the Mount of Olives, the disciples came to him privately. "Tell us," they said, "when will this happen, and what will be the sign of your coming and of the end of the age*?"

4 Jesus answered: "Watch out that no one deceives you. 5 For many will come in my name, claiming, 'I am the Messiah**,' and will deceive many. 6 You will hear of wars and rumors of wars, but see to it that you are not alarmed. Such things must happen, but the end is still to come***. 7 Nation will rise against nation, and kingdom against kingdom. There will be famines and earthquakes in various places. 8 All these are the beginning of birth pains.

*

End of the age er ikke det samme som end of the world (eller dommedag som mange liker å kalle det)

**

Selvfølgelig er det mange som vil slåss om å være ikonet for den nye tidsalderen!

Trenger ikke akuratt å være rakettforsker for å forutse dette.

Det finnes nok av religiøse gærning med penger og innflytelse som kommer til å gå meget langt for denne tittelen.

Slik type rivalisering mellom selvutnevnte profeter/messiahser har det vært siden bukkens tidsalder.

Hvem vet vell bedre om selvutnevnte Messiahser enn den mest kjente bløffmareren av dem alle?

Selvfølgelig kommer fiskenes tidsalder gå over til vannmannens...

-man kan jo ikke stoppe tiden :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hørt at jorda går under i 2012, men dette har ingenting med skifte av tidsalder å gjøre. Den nye tidsalderen begynner i følge Zeitgeist først i 2150.

Zeitgeist innholder mye opplysninger, men dessverre en god del feil.

Jesus ble ikke født den 25/24des, men i følge Khemitian kalender ble Horus det.

Det var ikke før paven mixet inn Mithra dyrkelsen at Jesus ble assosiert til denne datoen

..overgangen til den nye tidsalderen er forøvrig 2012.

2012 is sometimes claimed to be a great year of spiritual transformation (or apocalypse). Many esoteric sources interpret the completion of the thirteenth B'ak'tun cycle in the Long Count of the Maya calendar (which occurs on December 21 by the most widely held correlation) to mean there will be a major change in world order.

http://en.wikipedia.org/wiki/2012

sjekk også denne:

http://www.spiritlight.com/age.htm

Lenke til kommentar
Han mener altså seriøst at vi skal ta dette for god fisk uten noe andre beviser for at dette er fakta annet enn at Gud sa at HAN kom til å si det (ergo som jeg nevnte over at han fokuserer på argument b, som forutsetter argument a - uten at argument a adresseres med et eneste ord?). Dette gjør han uten å tjene en krone eller andre materielle goder...? Høres ut som noe de burde ha funnet navn på i psykologien...

Kan noen bekrefte dette?

Jeg som har lest 20 sider av hans andre bok føler ikke jeg kan bekrefte det. Han svarer på alt. Å skrive over 400 sider uten å snakke skikkelig for seg, tror jeg jeg hadde hatt problem med hvertfall. Kanskje skal du gi de første 20 sidene i den andre boken et forsøk etter dette tror nemlig forfatteren det er en del som slutter å lese grunnet:

Confusion In Religion

It may not be easy for you to continue reading. You may

recognize and readily agree to the confusion and deception that

you see in the religious beliefs of others. But when it comes to

what you believe, can you admit error when it is pointed out to

you? Most people cannot, because interference with one’s

personal religious beliefs is more than they can bear.

Nei, det er jo ikke dommedag i følge denne mannen heller, det er nevnt begynnelsen på en ny alder etter 6000 år med menneskers styre. "Mans age". Etter dette sier han vi vil gå inn i en alder hvor gud styrer på jorden.

Lenke til kommentar

Jeg debatterer.

Jeg synes boken er "spennende" lesning og den belyser en del religionsspørsmål, synes faktisk den klarer opp i noen av dem, men jeg er ikke omvendt ennå. ;)

Er vel heller det at jeg vel som alle disse dommedags- og "store-endringer-kommer" -profetene, er "open minded" :wee:

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Alle vet jo at dommedag vil komme 21. desember 2012 (les The Invisibles).

Det dukker jo stadig opp sekter og kulter sier at dommedag kommer. Jehovas vitner har vel allerede spådd at jorden ville gå under, og ga spesifikk dato for dette. Vi er her fremdeles.

Generelt så er det veldig risky buisniess å forutsi dommedag og gi datoer. Bommer man så har man et forklaringsproblem. Men dette trenger ikke nødvendigvis å være så ille heller. Husker ikke hvilken sekt det var, men i hvertfall så forutsa lederen dommedag med en spesifikk dato. Dagen kom og ingen dommedag. Du skulle tro at medlemmene av sekten begynte å tvile, ikke sant? Men lederen gikk ut i etterkant og sa at gud hadde foreløpig spart dem for at de fortsatt kunne spre sitt budskap og redde flere mennesker. Dette funket som rakkern og sekten kom ut av dette enda sterkere i troen. Lederen spådde så dommedag på nytt, med dato. Men når han bommet for andre gang mistet medlemmene troen. (sekten var ikke Jehovas vitner)

Men at menneskene skaper sin egen "dommedag" er langt mer sannsynlig. Jeg leste et intervju med en forsker som hadde gått igjennom alle mulige realistiske katastrofescenarioer (komet treffer jorden, forurensning, atomkrig etc)og regnet med at det var 50% sjanse for at menneskeheten overlevde dette århundret.

Lenke til kommentar
Utrolig at filmskapere ikke engang gidder å sjekke at påstandene er sanne. Uansett, jeg gleder meg til 2012. Kanskje vil de overtroiske roe seg ned etter denne datoen...Jeg tviler, men det er lov å håpe.

På bakgrunn av tidligere data så kan en trygt slå fast at det ikke vil skje, det eneste en ny feilslått dato medfører er en ny dommedagsdato.

Lenke til kommentar

Hvis dere refererer til 2012 i mayakalenderen så er ikke det dommedag, men et paradigmeskifte. Selv har jeg ikke så stor tro på den, men det er ganske fascinerende å se secrets of the mayan calendar unveiled. Disse "primitive" menneskene driver å regner 16 milliarder år tilbake i tid og de forskjellige nivåene i kalenderen har vært ganske så treffende og nøyaktige. Men som sagt så går jeg ikke og tripper fram til 2012.

edit: leif

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Men som sagt så går jeg ikke og tripper fram til 2012.

..ikke litt engang? Det gjør jeg... det blir så gøy å høre bortforklaringene til disse oppblåste narrene når de våkner dagen etter, men det gjør de kanskje ikke? Det ble liksom en dommedag for dem? Har ikke JV'ene en sånn dato også da? Var det de som tok feil en gang før? Helt idiotisk sånt syntes jeg. Her har du faktisk et glimrende eksempel på hva blasfemi loven SKULLE vært brukt på.... he he

Lenke til kommentar
Tja. Jeg vet i hvilken sammenheng dommedag kommer.

Den dagen tredje verdenskrig bryter ut, og alle nasjoner trykker på "fire"-knappen på alle atomrakettene sinne. DET blir dommedag i en jævlig mye verre grad enn det noen bibel har forutsett.

Jepp.

Litt mer radioaktivitet og lidelse, litt mindre engler og frelsere.

Lenke til kommentar
Disse "primitive" menneskene driver å regner 16 milliarder år tilbake i tid og de forskjellige nivåene i kalenderen har vært ganske så treffende og nøyaktige.

På hvilken måte?

[ironi]Det at universet er over 16 milliarder år gammelt er jo "ganske så treffende og nøyaktige."[/ironi] :p

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar
det er ganske fascinerende å se secrets of the mayan calendar unveiled.

Hva er budskapet her?

Det er ikke noe budskap. Den forklarer bare hva mayakalenderen er og hvor i tidsregningen dems vi befinner oss.

Disse "primitive" menneskene driver å regner 16 milliarder år tilbake i tid og de forskjellige nivåene i kalenderen har vært ganske så treffende og nøyaktige.

På hvilken måte?

Nå er det ganske lenge siden jeg så dette her, så jeg husker ikke nøyaktig alle nivåene. Uansett, det er hvertfall 9 nivåer, som hver skjedde for x antall år siden som representerer en hendelse i historien, som f.eks skapelsen av universet, skapelsen av solsystemet, første livsform, første stammesamfunn osv. 2012 er siste nivået og da skal det skje et paradigmeskiftet. Klart, det er ikke helt nøyaktig, men ganske bra hvis det bare er vill gjetning. Mye bedre enn kristendommens 6000 år og 7 dager ihvertfall. Men jeg tror ikke 2012 kommer til å skille seg nevneverdig ut, selv om det er en interessant film.

Lenke til kommentar

På hvilken måte?

[ironi]Det at universet er over 16 milliarder år gammelt er jo "ganske så treffende og nøyaktige."[/ironi] :p

"That suggests the universe is 15% larger, and 15% older than previously thought. Recent estimates have put the age of the universe at 13.7 billion years, and the new research suggests it may actually be 15.8 billion years old."

http://space.newscientist.com/article/dn96...lion-years.html :ohmy:

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

April 2008, ja, det er 2 måneder til. Så får vi se om mannen har rett. Tusenvis av folk som ham har jo tidligere gått ut og sagt at de også "visste når dommedag er". De har til og med lagt ut årstall og datoer. Hadde de rett?

NEI.

Vil denne karen ha rett?

Etter all sannsynlighet, NEI. Ikke om flyvende griser..ja, dere vet.

Lenke til kommentar

Haha, appropo 2012 og den såkalte dommedagen. Husker jeg var mindre og hadde hørt om det her, og tok det såklart veldig bokstavelig, og for god fisk. Og kan huske tydelig at jeg av hele mitt hjerte ønska og ha opplevd å ha sex før den tid... those were the days^^,

Nok OT.

Uansett om dette stemmer eller ikke(noe jeg tviler sterkt på) Så får vi vel alle bare leve som pokker hver eneste dag, så vi ikke kaster bort livet:) Er mer bekymra for hva som skjer i trafikken i morra. Ikke det at jeg tenker stort på det heller:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...