Winydancer Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Heisann. Fikk nettopp en TV av noen naboer som har kjøpt seg en ny LCD TV. Det er en 28" Philips TV, noe gammel. Den har stått i en kald kjeller siden jul, og har ikke blitt brukt. Koblet den til nå, og fikk et hvitt bilde? Ser klart hva som foregår bakom, men er ingen farger, ser ut som lysinnstillingene er på 100, og kontrastene er helt merkelige. Noen som har vert borti noe lignende før? Kan det være at TVen bare må "varme" seg litt? Er det en dårlig SCART inngang? (Har koblet til med SCART, har testet 2 scart innganger i tillegg, samme på begge.) Tips? TVen har fungert perfekt før. Når jeg skulle frakte den i bilen la jeg den med skjermen ned i setet på bilen, kan det ha innvirkning? Takker for svar. EDIT Fant en funksjon på TVen som gjorde at jeg får bilde i 1/4 størrelsen oppe til høyre, og da var fargene helt fine! Så det er nok ikke noe galt med TVen. Virker derimot som det kan være SCART inngangen? Noen med peiling? Endret 30. januar 2008 av Winydancer Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Heisann. Fikk nettopp en TV av noen naboer som har kjøpt seg en ny LCD TV. Det er en 28" Philips TV, noe gammel. Den har stått i en kald kjeller siden jul, og har ikke blitt brukt. Koblet den til nå, og fikk et hvitt bilde? Ser klart hva som foregår bakom, men er ingen farger, ser ut som lysinnstillingene er på 100, og kontrastene er helt merkelige. Noen som har vert borti noe lignende før? Kan det være at TVen bare må "varme" seg litt? Er det en dårlig SCART inngang? (Har koblet til med SCART, har testet 2 scart innganger i tillegg, samme på begge.) Tips? TVen har fungert perfekt før. Når jeg skulle frakte den i bilen la jeg den med skjermen ned i setet på bilen, kan det ha innvirkning? Takker for svar. Det høres ut som om kjelleren kanskje tatt knekken på tv-en. For sikkerhets skyld bør du bytte scart kabel slik at du utelukker det som problem. Er du heldig så kommer tv-en i hakk når den har gått en stund. Hvis kjelleren er mur så kan det ha kommet en del murpusstøv og fukt inn i elektronikken. Dette er ikke bra... Endret 13. februar 2008 av Skagen Retningslinjene #9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå