jaho Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg skal kjøpe meg en stasjonær PC, som for det meste skal brukes til spilling. Etter å ha lest litt rundt om på nettet, spesielt her på hardware, har jeg kommet frem til følgende oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65008 Er dette et greit oppsett som passer bra sammen? Skal som sagt for det meste brukes til spilling, men photoshop og visual studio skal brukes litt det og. Jeg ønsker også at maskinen skal vare en stund og ikke måtte trenge oppgraderinger med en gang. Budsjettet mitt er 15 000, så jeg har fortsatt litt penger igjen å gå på, men vil ikke at maskinen skal koste mer enn nødvendig. Høytalere og mus har jeg fra før av, så det eneste som mangler er et tastatur. De komponentene jeg lurer mest på er prosessoren, grafikkortet og kabinettet, men innspill på de andre komponentene mottas med glede de og. Angående prosessoren så lurer jeg på om det vil være bedre med en Intel Core 2 Duo med høyere frekvens istedet for Intel Core 2 Quad, som jeg har sett meg ut. Når det gjelder grafikkortet er det hvorvidt et SLI sytem med to GeForce 8800 GT kort vil yte bedre enn Sapphire Radeon HD 3870 X2 kortet som jeg har sett på, og om det er noen vits å vente til Nvidia slipper sine nye grafikkort. Hvis dere anbefaler et SLI oppsett kan dere da spesifisere nøyaktig hvilke to skjermkort dere anbefaler og om jeg må bytte hovedkort, og i så fall hvilket anbefaler dere i stedet. Kabinettet valgte jeg bare fordi det ble anbefalt i en av testen her på hardware, og det sto at det var bra støydempende, men ellers vet jeg ikke så mye om det. Synes kanskje at det er litt dyrt, men hvis det ikke kommer noen innspill så går jeg for det. Hvis noen kan argumentere bra for et kabinett som er noe dyrere igjen, vil jeg selvsagt overveie det. En siste ting jeg lurer på er kjøling, da særlig av prosessoren, ettersom jeg ikke vet om det følger med noen vifte til den og hvis det gjør om den er god nok. Tanken om overklokking har slått meg, men jeg ønsker ikke å klokke så mye at jeg må bruke over tusenlappen på ekstra kjøling. All hjelp og innspill motas med største glede. Endret 30. januar 2008 av jaho Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Skift ut hovedkort med Abit ip35 pro eller Gigabyte GA P35-DS4 Dette er viss du har tenkt til overklokke cpu Endret 30. januar 2008 av hans2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå