Gå til innhold

ELENDIG HARDDISK YTELSE!

kikk0

Anbefalte innlegg

har en WD 80 8mb som er partisjonert som følgende:

c:10GB

f:65GB

nå her eg ein hdd ytelse på 12500KB/sek i sisoft sandra (med partisjon c:)

forrige torsdag ska heile shiten seg. balte i 2 dagar før eg fekk fixa han :(

men før det hadde den ein ytelse på 26000kb/sek.

kva kan vere årsaken til det? :evil::evil:

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjetil Lura, man får vel ikke bedre ytelse ved å ha flere GB på partisjonen. Faktisk er det vel motsatt..

Men partisjonen bør ikke være stappfull. Du bør han noen GB ledig. Ellers kan du defragmentere c: - hjelper ofte litt..

Hva mener du med at harddisken skar seg? Og hvordan fikk du fikset det? Høres jo ut som om noe er litt galt.. :roll:

Edit: skriveleif..

Lenke til kommentar

Kjetil Lura

Ville brukt større partisjon som c, ville hatt 25GIB

Hvorfor ville du ha "så" stor partisjone til C:? Jeg har 4gb, holder leenge for meg, har ca 1.5 - 2gb ledig hele tiden. Jaja, har ikke allverdens av programmer installert heller da.. :p

PS: hvor mye er 25GIB?

Shuttle sk41g (barebone)

AMD xp2000+

2x256 TwinMos pc2700

Sapphire 9700 non-pro

80gb Seagata IV

PlexCombo 20/12/40+12

Win2000sp3

Lenke til kommentar

10GB til bootparstisjon er nok! Skal installere en god del dritt for at man kan gå over 10GB. Sett at man ikke har spill installert på samme disk, men det er bare en bakdel! Nesten 100GB på bootpartisjon, da skal jeg like å vite hva programmer du installerer Kjetil. Selv har jeg 15GB bootpartisjon, og der er det stort sett halve disken ledig, swap file ligger også på denne disken, spill ligger på en annen, da slipper jeg å intallere de på nytt om jeg skulle formatere bootpartisjonen og installere OS'et på nytt. Programmer må man jo installere på nytt likevel, og det er jo ofte det man ønsker når man reinstallerer.

Hvorfor det går seinere nå, er jeg ikke sikker på!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
25GIB er 25gigg eller gb  

har samme disk med 2mb cache med en partisjon c: på 70gb eller noe får 15000poeng  :cry: , men tror det bare er programmet som begynner å bli dårlig

Du roter litt med betegnelsene her. For det første er ikk GiB og GB det samme - bare nesten. Og gb = gigabit, GB = gigabyte. Vesentlig forskjell!

hei!

fikk bot med problemet etter ein liten tur i BIOS :D

Nøyaktig hva var det du gjorde i bios? Aktiverte dma?

Lenke til kommentar

hmm gikk inn på noke IDE opplegg (hugsar ikkje heilt i gjenn. men viss du absolutt vil vite det. kan eg gå ut å sjekke :) )

menne det stod noke om DMA modus som var sett til disable. enabla det og fikk over 30000 KB/sek :D

har også stasha inn kammeraten sin 40GB samsung ett eller anna. den er hallveges ødelagd og får berre brukt 60% av han. men den får berre litt i overkant av 3000 KB/sek :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...