Postkassestativ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Motorlampa lyser på Astraen når jeg triller i nedoverbakke. Når lampa lyser går bilen svært dårlig på tomgang! Tyngre og tyngre helt til den stopper. Det er en X16XEL motor! De hele begynnte etter at jeg tok av alle ledningene av motoren grunnet reperasjon! Har hentet ut noen feilkoder! 28, 56, 63, 64, 52, 17, 92, 19, 33, 24 og 22 Vil tro at noen av disse feilkodene er i fra første oppstart etter reperasjonen da jeg glemte å sette på ledningen til motoren. Det var bra i flere dager etterpå! Endret 30. januar 2008 av david_almli Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Bare trøbbel i nedoverbakke? Da ville jeg helle mot bensinpumpa. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Det lyser hvis jeg kjører i nedoverbakke med motoren innkoblet uten gass. Den kan også lyse hvis jeg rygger Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Får du slettet feilkodene og sett hvilke som dukker opp på nytt? Feilkodene slettes ved å koble fra batteriet i 2 til 3 minutter. Endret 31. januar 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Har prøvd å koble fra batteriet uten at de kom bort! Har en anelse om at det kan være MAP-sensoren som er ødelagt Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan være fuel cut som trøbler fordi ECU går i nød modus. Anbefaler å dra til nærmeste Opel verksted for å få slettet feilkoder med Tech2, da får du samtidig se om problemet er løst eller om det dukker opp nye koder. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Den går ikke i nødmodus før den har trillet ned bakken en stund! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Lampa lyser som før, men slukker etter en stund! Vet ikke hva som skjer! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg har vært borti dette før på Astra, men den bilen ble rett og slett vraka. Jeg har som jeg har sagt før svært dårlig erfaring med Astra. Edit: Den ble vraka, nettopp fordi feilen ikke ble funnet, og bilen begynte å gå generelt dårlig ellers og. LMM var min første tanke, men siden det ikke hjalp med en ny fra huggern, så leverte vil bilen i retur :-) LMM ble forøvrig montert i en annen astra seinere og virka. Endret 1. februar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Dette kan nesten hørest ut som vann som renner i elekrtonikken en plass.. har du lekkasje inn i kupè? Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Den går ikke i nødmodus før den har trillet ned bakken en stund! ECU kan utmerket godt jobbe i nødmodus uten at lampa lyser, hvis feilkode er lagret på veivsensor, spjeldvinkelsensor eller en av injektorene vil den gå i nødmodus og forbli der til du får slettet de lagrede feilkoder. Du velger imidlertid selv om du vil bytte ut halve bilen eller få et verksted til å lese av feilkoder og resette ECU. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Det er ikke lekkasjer inn i kupeen! Bilen går ikke dårligere hvis lampa lyser! Skal på verksted å lese ut feilkoder til uka! Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Man må alltid være sikker på at alt er koblet før man setter strøm på bilen igjen! Hvis man glemmer å koble til ting så må man til en forhandler og slette feilkoder som er oppstått! Jeg jobber med dette hver dag så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hei Kan du ha fylt diesel på bensintanken? Jeg leste nylig i en nettavis om en tankbil fra Statoil som ved et uhell hadde fylt opp tanken for bensin med diesel. Statoil dekker reparasjoner og leiebil. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Bilen hadde stoppa når det var tomt for bensin i drivstoffsystemet. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Motorlampa lyser på Astraen når jeg triller i nedoverbakke.Når lampa lyser går bilen svært dårlig på tomgang! Tyngre og tyngre helt til den stopper. Det er en X16XEL motor! De hele begynnte etter at jeg tok av alle ledningene av motoren grunnet reperasjon! Har hentet ut noen feilkoder! 28, 56, 63, 64, 52, 17, 92, 19, 33, 24 og 22 Vil tro at noen av disse feilkodene er i fra første oppstart etter reperasjonen da jeg glemte å sette på ledningen til motoren. Det var bra i flere dager etterpå! Sprøtt at du postr det her akkurat nå! Hadde min Opel Astra inne på verksted nå på onsdag. Motorlampa mi lyste. Brukte tilslutt 9000 kroner på å få det fikset. Kanskje du har det samme problemet? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Motorlampa lyser på Astraen når jeg triller i nedoverbakke.Når lampa lyser går bilen svært dårlig på tomgang! Tyngre og tyngre helt til den stopper. Det er en X16XEL motor! De hele begynnte etter at jeg tok av alle ledningene av motoren grunnet reperasjon! Har hentet ut noen feilkoder! 28, 56, 63, 64, 52, 17, 92, 19, 33, 24 og 22 Vil tro at noen av disse feilkodene er i fra første oppstart etter reperasjonen da jeg glemte å sette på ledningen til motoren. Det var bra i flere dager etterpå! Sprøtt at du postr det her akkurat nå! Hadde min Opel Astra inne på verksted nå på onsdag. Motorlampa mi lyste. Brukte tilslutt 9000 kroner på å få det fikset. Kanskje du har det samme problemet? Hva var problemet ditt da? Har ikke fyllt drivstoff andre plasser enn på Esso den siste måneden Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Har funnet ut problemet! Lampa lyste pga. manglene speedsignal grunnet ødelagt speedometerwire så bilen tullet med bensinkutt-systemet. Nå lyser lampa hvis jeg tyner bilen i andregir! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Jeg gjetter på at årsaken er luftmassemåleren, eller i sjeldne tilfeller lambda-sonden. Endret 9. februar 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå