Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorlampe lyser. Dårlig tomgang

Anbefalte innlegg

Motorlampa lyser på Astraen når jeg triller i nedoverbakke.

Når lampa lyser går bilen svært dårlig på tomgang! Tyngre og tyngre helt til den stopper.

Det er en X16XEL motor!

De hele begynnte etter at jeg tok av alle ledningene av motoren grunnet reperasjon!

Har hentet ut noen feilkoder! 28, 56, 63, 64, 52, 17, 92, 19, 33, 24 og 22

Vil tro at noen av disse feilkodene er i fra første oppstart etter reperasjonen da jeg glemte å sette på ledningen til motoren.

Det var bra i flere dager etterpå!

Endret av david_almli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti dette før på Astra, men den bilen ble rett og slett vraka. Jeg har som jeg har sagt før svært dårlig erfaring med Astra.

Edit: Den ble vraka, nettopp fordi feilen ikke ble funnet, og bilen begynte å gå generelt dårlig ellers og. LMM var min første tanke, men siden det ikke hjalp med en ny fra huggern, så leverte vil bilen i retur :-) LMM ble forøvrig montert i en annen astra seinere og virka.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Den går ikke i nødmodus før den har trillet ned bakken en stund!

ECU kan utmerket godt jobbe i nødmodus uten at lampa lyser, hvis feilkode er lagret på veivsensor, spjeldvinkelsensor eller en av injektorene vil den gå i nødmodus og forbli der til du får slettet de lagrede feilkoder.

Du velger imidlertid selv om du vil bytte ut halve bilen eller få et verksted til å lese av feilkoder og resette ECU.

Lenke til kommentar

Man må alltid være sikker på at alt er koblet før man setter strøm på bilen igjen! Hvis man glemmer å koble til ting så må man til en forhandler og slette feilkoder som er oppstått! Jeg jobber med dette hver dag så jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Når lampa lyser går bilen svært dårlig på tomgang! Tyngre og tyngre helt til den stopper.

Det er en X16XEL motor!

De hele begynnte etter at jeg tok av alle ledningene av motoren grunnet reperasjon!

Vil tro at noen av disse feilkodene er i fra første oppstart etter reperasjonen da jeg glemte å sette på ledningen til motoren.

Sprøtt at du postr det her akkurat nå! Hadde min Opel Astra inne på verksted nå på onsdag. Motorlampa mi lyste. Brukte tilslutt 9000 kroner på å få det fikset. Kanskje du har det samme problemet?

Lenke til kommentar

Det er en X16XEL motor!

Sprøtt at du postr det her akkurat nå! Hadde min Opel Astra inne på verksted nå på onsdag. Motorlampa mi lyste. Brukte tilslutt 9000 kroner på å få det fikset. Kanskje du har det samme problemet?

Hva var problemet ditt da?

Har ikke fyllt drivstoff andre plasser enn på Esso den siste måneden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg gjetter på at årsaken er luftmassemåleren, eller i sjeldne tilfeller lambda-sonden.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...