lperik Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Bygde meg nettopp en ny data, men visste ikke hvor moro det var å overklokke(!) så kjøpte meg ett MSI 648 Max hovedkort med SiS 648 brikkesett. Det var jo en helbom, iogmed jeg ikke kan klokke min P4 2.4b mer enn til 2.66ghz.. Dvs 148 fsb.. I tillegg er høyste vcore man kan stille inn på 1.6v og det er jo ikke akkurat enormt.. Prøvd og hørt tidligere, men er det noen som kunne anbefalt meg et hovedkort som gjør at jeg kan låse agp/pci porten og dermed kan klokke høyere, og som har 8x AGP? Går ut ifra at jeg ikke kommer høyere enn jeg gjør nå er pga at jeg ikke kan låse agp/pci, men om det er noen som har erfaring med msi 648 max så vennligst si ifra. Har twinMOS PC2700 ram nå, men det er vel ikke det som stopper meg? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hmm, leste på en side nettopp og der står det at kortet har agp/pci lock. BIOS Options and OverclockingThe System BIOS featured on the MSI 648 MAX is quite powerful, and is also well designed and organized. The standard 1 MHz front-side bus overclocking is featured, as are core and DDR voltage settings. The 648 MAX allows the AGP/PCI speeds to be locked (or jacked up to higher speeds), and even the memory speeds are highly customizable, with a wide array of CPU-DDR ratios, even upwards of 500 MHz. The only potential issue is one common to MSI products, and the core voltage (for a Northwood) is limited to 1.625V. This is certainly enough for standard overclocking, but it will not suit the needs of the hardcore crowd. Da lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke får klokket høyere her!! Har satt agp/pci hastighet på 66/33 (og tydeligvis så blir den låst der!) men kommer forsatt ikke høyere enn 148fsb! Hva er det som stopper meg her? Help needed (fast) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Kanjse det er dårlig dårlig chipsett? SIS 648... Kjøper du intel cpu så kjøper du også hovedkort med intel chipsett! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sis chipsettene er ikke kjent for de helt høye fsb hastighetene. 2,7-3,0 ghz er ca grensen for hva en P4 b0 stepping klarer. Ville IKKE kjøpt nytt hovedkort med det oppsettet du har, det er å bruke penger på ytelse du ikke vil legge merke til andre steder enn benchmarks... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Sis chipsettene er ikke kjent for de helt høye fsb hastighetene.2,7-3,0 ghz er ca grensen for hva en P4 b0 stepping klarer. Ville IKKE kjøpt nytt hovedkort med det oppsettet du har, det er å bruke penger på ytelse du ikke vil legge merke til andre steder enn benchmarks... Men hvorfor kommer jeg ikke høyere enn 2.66ghz da?? Har sjekka og temperaturen på cpu ved full load er 35C så det er jo ikke noe problem. vcore har jeg satt på 1.6v. Vet ikke om det kan være rammen som svikter meg her.. Hva er galt med oppsettet mitt forresten? Sikter du til rammen så er mer på vei iløpet av uka. Skjermkortet mitt må jeg si meg veldig fornøyd med så skjønner ikke helt den kommentaren din! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Skal du høyere bør du satse på PE eller GE-V, har selv klokket en P4 2,4 til 2,9 på et GE-V kort Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Enten Asus P4PE eller Asus P4G8X... Det er min mening... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Enten Asus P4PE eller Asus P4G8X... Det er min mening... Men så vidt jeg vet så har ingen av de 8x agp, og det er en spec jeg ser etter om jeg skal ha nytt hovedkort. Klar over at Asus P4G8X høres veldig ut som at det har 8x agp, men sjekket det igår og mener å huske at det bare hadde 4x. Men det kan ikke være rammen som stopper meg i å komme høyere da? sjekk sigg for hastighet/merke. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 da bør du sjekke igjen for 8x i p4g8x står for 8x sliks om det gjør på alle asus kort Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei, kjøp Abit BH7 eller IT7 MAX-V2.0 da tenker jeg du klarer å strekke cpu'en til MAX! Har testet med en Abit Be7, P4 [email protected]!rubweb/rd.php?rd=ZMNB32&toc=3870 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 se tester på www.anandtech.com, der ser du at de ikke klarer å få høyere busshastighet enn 144-145 på sis648 chipsettet... det som er begrensningen du har funnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå