Gå til innhold

Er videospilleren kortsluttet/ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg fikk nylig tak i en videoopptager med miniDV og VHS spiller fra Japan. Jeg kom derimot til skade for å koble den til med en norsk strømledning (220v), uten noe form for adapter. I Japan har jeg forstått det som at strømnettet er 100v. Den begynnte verken å ryke eller bar preg av å bli ødelagt der og da - selv om jeg mins at den laget en klikklyd (som at strømmen ble registrert, men forsvant øyeblikkelig). Jeg innså fort feilen, og dro ut kontakten.

Dagen etterpå fant jeg en ledning som selgeren hadde sendt ved pakken, og dro på Claes Olson og fikk et 100W International Voltage Converter. Når jeg nå prøver å koble den til ved hjelp av den originale ledningen, og converteren så kommer det ingen respons.

- Er spilleren ødelagt?

- Finnes det noen måte å reparere dette på?

på forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er nok noe som er gått oppi boksen, det kan hende det er så enkelt som en sikring, men det får man nesten titte oppi og se. Hjelper kanskje noen hvis du nevner modell.

Du kan ta den innom den lokale elektronikk-reperatøren og spørre om de kan ta en kjapp kikk?

Lenke til kommentar
Hei dere,

Jeg fikk nylig tak i en videoopptager med miniDV og VHS spiller fra Japan. Jeg kom derimot til skade for å koble den til med en norsk strømledning (220v), uten noe form for adapter. I Japan har jeg forstått det som at strømnettet er 100v. Den begynnte verken å ryke eller bar preg av å bli ødelagt der og da - selv om jeg mins at den laget en klikklyd (som at strømmen ble registrert, men forsvant øyeblikkelig). Jeg innså fort feilen, og dro ut kontakten.

Dagen etterpå fant jeg en ledning som selgeren hadde sendt ved pakken, og dro på Claes Olson og fikk et 100W International Voltage Converter. Når jeg nå prøver å koble den til ved hjelp av den originale ledningen, og converteren så kommer det ingen respons.

- Er spilleren ødelagt?

- Finnes det noen måte å reparere dette på?

på forhånd takk for hjelpen!

Kan hende det en sikring som har tatt kvelden. Er du heldig, er det en automatsikring som du bare kan flippe opp. Er du uheldig, er det en liten glassikring som du må bytte. Veit ikke om Clas Ohlson fører glassikringer, men dette kan antageligvis skaffes fra ELFA.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! Spilleren er en Sony WV-DR7, som omtalt under:

http://library.creativecow.net/articles/gr...v_dr7review.php

Hvis det skulle være til hjelp kan jeg godt fikse bilder av den, både innvendig og utvendig.

Kan hende det en sikring som har tatt kvelden. Er du heldig, er det en automatsikring som du bare kan flippe opp. Er du uheldig, er det en liten glassikring som du må bytte. Veit ikke om Clas Ohlson fører glassikringer, men dette kan antageligvis skaffes fra ELFA.

Genialt! Jeg skal åpne lokket på den og forsøke å peile meg frem til sikringen. Hvis jeg ikke får det til skal jeg prøve å ta noen bilder slik at noen eventuelt kan peile meg i riktig retning. Takk så langt, begge to.

Endret av joakimvr
Lenke til kommentar

Biltema har en slik sikring du trenger. :)

EDIT: merk at det er ikke garantert at spilleren vil fungere ved å bytte sikringen. Det kan være andre ting som er ødelagt også. Men det vet man stort sett ikke før man har prøvd.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...