Gå til innhold

Nettjungelen - Anbefalinger av nettsteder for tips o.l.

Anbefalte innlegg

Noen raske søk på google er nok til å få meg overveldet. Det er rett og slett for mange nettsider som tydeligvis samtlige sider skal være det "beste" nettstedet for tips, råd, teknikker og forklaring av deler/begreper osv., ang. fotografering/speilrefleks.

Ettersom jeg ikke har tid, inspirasjon eller krefter til å gå gjennom alle disse sidene for å finne noe bra (det er utvilsomt mye bra der ute, men det er også ganske uoversiktelig ofte), så spør jeg her om dere har noen anbefalinger på noen nettsider som inneholder overnevnte.

Takker så mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke ønsker å bruke endeløst mye tid på skille ræl fra nyttig stoff vil jeg virkelig få argumentere mot medium som har for meget brukergenerert stoff. Dette inkluderer i mine øyne akam.no, foto.no, deviantart!!! og flere.

Et fint sted å titte om du ønsker litt dybde, og bakgrunnstoff kan være på Luminous-Landscapes avdelinger for "Tutorials", "Understanding Series" og "Techniques". Luminous Landscape

Lenke til kommentar
Takk for forslagene. Er også ute etter nettsteder som har litt mer... praktisk info når det gjelder å ta bilder. Ideer og inspirasjon til hvordan man fotograferer motiver best mulig.

Jeg vil anbefale bøker. Fjørtoft, Hedgecoe, Peterson m. fl. finner du helt sikkert på ditt lokale bibliotek :D Dersom du har Canon 350/400D eller Minolta/Sony vil jeg anbefale Gary Friedman.

Din lokale fotoklubb kan også være en kilde til informasjon og inspirasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...