duligot Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 mer hester enn tillatt? På hvem da? Den er DiGG ! Veldig synd den bare er for 1 pers. ellers så hadde den stått i garasjen min nå Er ikke alle let mc'er for 2 pers? nei dessverre er ikke alle det Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Lett YZF. "alle" har rs. og en ny mito er vel oppe i 60000 så vidt jeg vet. Pluss at YZF er jo helt ny, så da er det jo ekstra barskt =) Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 mer hester enn tillatt? På hvem da? Den er DiGG ! Veldig synd den bare er for 1 pers. ellers så hadde den stått i garasjen min nå Er ikke alle let mc'er for 2 pers? nei dessverre er ikke alle det Da trur jeg ikke det blir ktm, er bare 15 og tenkte jeg skulle øvelsekjøre med fattern i et år mer hester enn tillatt? På hvem da? Den er DiGG ! Veldig synd den bare er for 1 pers. ellers så hadde den stått i garasjen min nå Er ikke alle let mc'er for 2 pers? nei dessverre er ikke alle det Ingen i den lille bygda mi som jeg vet om i vartfall som har en ny rs, yzf eller en mito:P Bor ca 6000 her Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Husqvarna er regget for 2 Den yter ca. like bra Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hvis du skal øvekjøre mye med faren din bakpå, kan det være en fordel å ha bak en sånn boks, du kjøper en pute som du borrer hull i plasten med, så får du en blanding av sissy-bar og bak boks i et. Så sitter han i alle fall bedre bakpå dem smale syklene, det er vel ikke så behagelig på disse knotte plassene. Er det bare jeg som synes det er fordel aktig å velge 4-takter? Så når du har lappen, fjerner du bare boksen og evt, festene som platen til boksen henger i. Endret 7. februar 2008 av pizzafordi Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l. Men må pappa ha et spesielt kjøretøy? eller kan han kjøre med bil? Lenke til kommentar
duligot Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l. Men må pappa ha et spesielt kjøretøy? eller kan han kjøre med bil? Man kan kjøre bil ,men må ha direkte kontakt med deg via tlf osv. han må også være innen så så mange meter . Endret 9. februar 2008 av duligot Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5530 det blir mye skruing med 2-takter, spør faren din om han er interessert i bytte stempel hver 100mil Endret 9. februar 2008 av pizzafordi Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5530det blir mye skruing med 2-takter, spør faren din om han er interessert i bytte stempel hver 100mil Ca hvor mye koster 1 stempel da? Men trur ikke pappa kommer til å erge seg så mye med det, han vil like det at jeg driver og skrur på en lett mc istede for å skrive på PC-en. Trur jeg kommer til å like og lære meg litt om skruing osv også. Endret 9. februar 2008 av Andie93 Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Hva synes dere om denna http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...=50&tot=135 ? Er vell ikke så digg å kjøre på motorveien med da:/ Så nettop at dette var en med 40 hk:P Men jeg kan jo ikke kjøre mere enn 15 hk Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5530det blir mye skruing med 2-takter, spør faren din om han er interessert i bytte stempel hver 100mil Nå er 100mil stregnt tatt på spissen da.. Går fint å kjøre både 4-og 500 mil på ett stempel. Men hvis den er trimma/fulleffekt så må du jo skifte stempel oftere.. Og det er _lite_ skruing på 2-taktere. Mye mindre deler som kan gå i stykker motormessig enn 4-takterne. Et stempel til KTM 125EXC koster ca 1400 kr.. Endret 9. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 1400kr høres dyrt ut. Rundt heller rundt tusingen. Du kan kjøre 4-5-600 mil på et stempel, så lenge du kjører fint når den er kaldt og behandler den bra. RSer har kjørt over 18 000km på et stempel. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Trur jeg har bestemt meg for en KTM snart, er vell mye morsomere å kjøre en. Enkler å dra på bakhjulet, forhjulet osv. Og hvis jeg er så noob og tryner må jeg ikke bruke 10000 kr på en ny kåpe. En ktm er vell ganske grei å kjøre på vinteren også Er det noen her som har prøvd en rs/mito og en ktm? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 1400kr høres dyrt ut. Rundt heller rundt tusingen. Du kan kjøre 4-5-600 mil på et stempel, så lenge du kjører fint når den er kaldt og behandler den bra. RSer har kjørt over 18 000km på et stempel. Pris på stempelsett til KTM125 Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mito ikkje tvil. får meir når du seller den igjen og. men du har ikkje tenkt på ktm exc da?? sorry off-topic Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Mito ikkje tvil.får meir når du seller den igjen og. men du har ikkje tenkt på ktm exc da?? sorry off-topic Grunnen til at jeg har lytt lyst på en ktm exc er fordi kanskje det er litt morsomere å leke seg meg Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mito ikkje tvil.får meir når du seller den igjen og. men du har ikkje tenkt på ktm exc da?? sorry off-topic Grunnen til at jeg har lytt lyst på en ktm exc er fordi kanskje det er litt morsomere å leke seg meg Litt? Det hadde i hvertfall vært førstevalget mitt Hadde jeg bare hatt råd... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Lurer på hvis en R6 som går helt til 18000 omdreininger, så bør kansje det indikere at en R125 4-takter er hissigere en en skulle tro en 4 takter i den klassen burde oppføre seg. At sykkelen er basert på flaggskipet R1/R6/600R, kan indikere at den er veldig gjennomført på alle punkter. Den er mer miljø vennlig med tanke på utslipp, samt en slipper å fylle på 2-takts olje, som en ekstra utgift. Dessuten så vet en aldri hva politikere kommer til å innføre av Co2 regler mot 2-taktere. det ryktes 114kmt topp fart. Det viktigste er innkjøringen, samt kvalitets olje skal kunne ha noe å si helt i slutten, hvis en skal følge castrol sin hjemmeside om sin forskning på sitt eget produkt om trizone målt mot annen olje. Skal kunne gi noen få kilometere i slutten ekstra. Anyways tyngde er en fordel mot disse vindkastene på bruer Dessuten så er vel en 4 takter mer attraktiv å selge, mindre slitasje, sikkert lett å skjære en 2-takter hvis en ikke passer på, mer service, slittsomt for noen. Finn ut av det Jo mer vedlikeholdsfritt jo bedre. VIKTIGSTE ER FORSIKRINGS PRIS, http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=...l=400331835841m FG godkjent lås Forsikrings Godkjent med alarm, det er 4%+4% på premien, tips Er ikke helt enig med deg i alt du sier her, men ett og annet kan jeg gå med på Så lenge du kjøper en 2-takter av kvalitet skal du nok slite med å få den til å skjære seg så lenge man ikke skal trimme den. 2-takter har dessuten bedre drag på topp, men dårligere på bunn. Alt i alt vil du få mere glede fartsmessig av en 2-takter, pga "bostet" du vil få på topp. Anyway er dette noe du ikke vil kjenne eller bry deg om etter 1 mnd. Kjekt å ha når du skal kjøre forbi biler, ellers bruker du bare mere bensin. Mere service? Nå er det en stund siden jeg og min kompis kjørte h.h.v. en 2-takter og en 4-takter, men etter det jeg mener å huske brukte vi ca like mye på servicer. Mulig det er lettere å selge en 4-takter nå til dags, men jeg hadde ingen problemer med å selge min 2-takter til den prisen jeg ville ha Det er mulig det er generelt lavere å forsikre en 4-takter, men husk at dette varierer VELDIG fra merke til merke, forsikringsselskap til forsikringsselskap. Ta en sjekkerunde FØR du kjøper ny sykkel! Co2 tiltak til 2-taktere er ikke noe man trenger å bekymre seg stort for. Det tiltaket regjeringen vil bruke mest her er nok å sette opp avgiften for nye sykler som er mest miljø forurensende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå