Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett mc. Aprilia Rs 125 , Yamaha YZF eller Mito ?


Andie93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mer hester enn tillatt?

 

 

På hvem da?

 

Den er DiGG ! Veldig synd den bare er for 1 pers. ellers så hadde den stått i garasjen min nå

 

Er ikke alle let mc'er for 2 pers?

 

nei dessverre er ikke alle det :(

 

Da trur jeg ikke det blir ktm, er bare 15 og tenkte jeg skulle øvelsekjøre med fattern i et år :(

 

mer hester enn tillatt?

 

 

På hvem da?

 

Den er DiGG ! Veldig synd den bare er for 1 pers. ellers så hadde den stått i garasjen min nå

 

Er ikke alle let mc'er for 2 pers?

 

nei dessverre er ikke alle det :(

 

Ingen i den lille bygda mi som jeg vet om i vartfall som har en ny rs, yzf eller en mito:P Bor ca 6000 her :new_woot:

Lenke til kommentar

givi.jpg

Hvis du skal øvekjøre mye med faren din bakpå, kan det være en fordel å ha bak en sånn boks, du kjøper en pute som du borrer hull i plasten med, så får du en blanding av sissy-bar og bak boks i et. Så sitter han i alle fall bedre bakpå dem smale syklene, det er vel ikke så behagelig på disse knotte plassene. Er det bare jeg som synes det er fordel aktig å velge 4-takter? Så når du har lappen, fjerner du bare boksen og evt, festene som platen til boksen henger i.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen :new_woot:

Lenke til kommentar
Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen :new_woot:

Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l.

Lenke til kommentar
Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen :new_woot:

Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l.

 

Men må pappa ha et spesielt kjøretøy? eller kan han kjøre med bil?

Lenke til kommentar
Begyner sterkt å vurdere en KTM exc nå. Er vell mye diggere og morsomere å kjøre. Og siden jeg vil bruke det på vinteren og, ville jo den vært perfekt. Angående øvelsekjøring, så trur jeg at jeg kan øvelsekjøre med pappa så lenge vi har visuel kontakt hvis det ikke går ann å sitte 2 på motorsyklen :new_woot:

Og man må ha muntlig kontakt dvs. intercom e.l.

 

Men må pappa ha et spesielt kjøretøy? eller kan han kjøre med bil?

 

Man kan kjøre bil ,men må ha direkte kontakt med deg via tlf osv. han må også være innen så så mange meter .

Endret av duligot
Lenke til kommentar
http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5530

det blir mye skruing med 2-takter, spør faren din om han er interessert i bytte stempel hver 100mil

 

 

Ca hvor mye koster 1 stempel da?

 

Men trur ikke pappa kommer til å erge seg så mye med det, han vil like det at jeg driver og skrur på en lett mc istede for å skrive på PC-en. Trur jeg kommer til å like og lære meg litt om skruing osv også. :thumbs:

Endret av Andie93
Lenke til kommentar
http://www.bike.no/forum/thread.php?t=5530

det blir mye skruing med 2-takter, spør faren din om han er interessert i bytte stempel hver 100mil

Nå er 100mil stregnt tatt på spissen da.. Går fint å kjøre både 4-og 500 mil på ett stempel.

 

Men hvis den er trimma/fulleffekt så må du jo skifte stempel oftere..

 

Og det er _lite_ skruing på 2-taktere. Mye mindre deler som kan gå i stykker motormessig enn 4-takterne.

 

 

Et stempel til KTM 125EXC koster ca 1400 kr..

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Trur jeg har bestemt meg for en KTM snart, er vell mye morsomere å kjøre en. Enkler å dra på bakhjulet, forhjulet osv. Og hvis jeg er så noob og tryner må jeg ikke bruke 10000 kr på en ny kåpe. En ktm er vell ganske grei å kjøre på vinteren også:)

 

 

Er det noen her som har prøvd en rs/mito og en ktm?

Lenke til kommentar
Mito ikkje tvil.

får meir når du seller den igjen og. men du har ikkje tenkt på ktm exc da?? sorry off-topic

 

 

Grunnen til at jeg har lytt lyst på en ktm exc er fordi kanskje det er litt morsomere å leke seg meg

Litt? :p Det hadde i hvertfall vært førstevalget mitt :yes: Hadde jeg bare hatt råd...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Lurer på hvis en R6 som går helt til 18000 omdreininger, så bør kansje det indikere at

en R125 4-takter er hissigere en en skulle tro en 4 takter i den klassen burde oppføre seg.

At sykkelen er basert på flaggskipet R1/R6/600R, kan indikere at den er veldig gjennomført på alle punkter.

Den er mer miljø vennlig med tanke på utslipp, samt en slipper å fylle på 2-takts olje, som en ekstra utgift.

Dessuten så vet en aldri hva politikere kommer til å innføre av Co2 regler mot 2-taktere.

 

det ryktes 114kmt topp fart.

Det viktigste er innkjøringen, samt kvalitets olje skal kunne ha noe å si helt i slutten, hvis en skal følge castrol sin hjemmeside om sin forskning på sitt eget produkt om trizone målt mot annen olje. Skal kunne gi noen få kilometere i slutten ekstra.

 

Anyways tyngde er en fordel mot disse vindkastene på bruer

 

Dessuten så er vel en 4 takter mer attraktiv å selge, mindre slitasje, sikkert lett å skjære en 2-takter hvis en ikke passer på, mer service, slittsomt for noen. Finn ut av det

 

Jo mer vedlikeholdsfritt jo bedre.

 

VIKTIGSTE ER FORSIKRINGS PRIS,

http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=...l=400331835841m

FG godkjent lås Forsikrings Godkjent

med alarm, det er 4%+4% på premien, tips

Er ikke helt enig med deg i alt du sier her, men ett og annet kan jeg gå med på ;)

 

Så lenge du kjøper en 2-takter av kvalitet skal du nok slite med å få den til å skjære seg så lenge man ikke skal trimme den. 2-takter har dessuten bedre drag på topp, men dårligere på bunn. Alt i alt vil du få mere glede fartsmessig av en 2-takter, pga "bostet" du vil få på topp. Anyway er dette noe du ikke vil kjenne eller bry deg om etter 1 mnd. Kjekt å ha når du skal kjøre forbi biler, ellers bruker du bare mere bensin.

Mere service? Nå er det en stund siden jeg og min kompis kjørte h.h.v. en 2-takter og en 4-takter, men etter det jeg mener å huske brukte vi ca like mye på servicer.

Mulig det er lettere å selge en 4-takter nå til dags, men jeg hadde ingen problemer med å selge min 2-takter til den prisen jeg ville ha :)

Det er mulig det er generelt lavere å forsikre en 4-takter, men husk at dette varierer VELDIG fra merke til merke, forsikringsselskap til forsikringsselskap. Ta en sjekkerunde FØR du kjøper ny sykkel! :)

Co2 tiltak til 2-taktere er ikke noe man trenger å bekymre seg stort for. Det tiltaket regjeringen vil bruke mest her er nok å sette opp avgiften for nye sykler som er mest miljø forurensende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...